Satellite
Show on map
  • Day 20

    Weekend - Australia day

    January 28, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 35 °C

    Vrijdag begon mijn lang weekend met een dagje zee met de boys. De jongens hadden er zin in en wilden snel in de zee zwemmen met hun swimsuit aan. Ik bekeek het schouwspel van een afstandje.. Gezien ik het aanvankelijk niet zo op heb met de zee. Kwallen en sabbelende vissen aan je teen zijn niet helemaal mijn ding. Verder bestaat er een website om te checken of er haaien gesignaleerd zijn bij de kust, wat mij ook geen chill gevoel gaf.. Arnoud overtuigde me ervan toch een duik in het water te nemen. Het was heerlijk! De temperatuur, de golven, de geur en de wind maakte het een ontspannen rustmomentje. Gelukkig geen kwal, vis of haai gezien ?
    Zaterdag ben ik eindelijk eens toegekomen aan het bezoeken van het CBD in Perth. Ik blijf een Dutchie dus ik nam de fiets. Wat mij al snel opviel was dat er nieuwbouw, pal naast oud gebouwd is. Ik bezocht twee musea, die hier vrijwel allemaal gratis zijn en de Art Gallery of Western Australia sprak mij het meeste aan. Stillevens, zoals de naam al zegt, doen mij vrij weinig, maar moderne hedendaagse kunst vind ik erg leuk. In het museum volop aanwezig :)
    Mijn kleren en schoenenverslaving blijk ik hier ook volop te kunnen voeden.. Zondag maakte ik een fietstocht van 15km voor een paar schoenen die ze in het centrum niet meer in mijn maat hadden.. In het winkelcentrum waar ik terecht kwam keek ik mijn ogen uit. Thuis bestelde ik nog twee high heels online, mooi Australisch merk, in NL niet verkrijgbaar dus ik moest wel... :)
    Australia Day is hier een heel begrip. Voor de vuurwerk show van 8pm liep de hele stad uit. Boven de Swanriver werden we getrakteerd op een half uur durende vuurwerkshow. In de midday barbecueden we samen met een ander Nederlands gezin. De straaljagers ter eren van Australia Day vlogen ons om de oren. Een erg geslaagd dagje!

    Nu weer twee dagen met de boys :D

    Liefs
    Read more