Satellite
Show on map
  • Day 75

    You fancy Melbourne

    March 24, 2015 in Australia ⋅ ☁️ 13 °C

    Heee vriendjes!
    Melbourne is leuuuuuuk!! Een hippe, nieuwe, gekke, multiculturele stad. De stad waar veel kan: paars haar? We don't care..
    Ik voel me er erg thuis: het is overzichtelijk, netjes en er lopen veel verschillende mensen rond. De stad is natuurlijk nog niet zo oud dus het stratenplan is easy en er zijn veel mooie, kleurrijke gebouwen. Wel mis ik mijn fiets!! Lopen is zo saai en alles duurt zo lang als je loopt, gezien ik natuurlijk een beperkte tijd heb wil ik zoveel mogelijk zien. De eerste dag was ik geen fuck waard gezien ik de hele nacht niet geslapen had, maar vandaag heb ik tussen de buien door wat bekeken. Er zijn best veel musea, I love museums :)
    Aan het einde van de dag ontmoette ik Aggie, mijn buurmeisje van de Bornerveldstraat. Het concept reizen is prachtig het maakt dat ineens verbintenissen tot mensen geheel anders zijn. Zo had ik Aggie al een hele tijd niet gezien, maar nu we beide ver van huis zijn maakt ons dat vrij weinig uit. Net zoals het ontmoeten van nieuwe mensen hier, dat gaat op reis veel gemakkelijker. Interessant gegeven.
    Samen bezochten we Skydeck Eureka, op de 88e verdieping, waar we genoten van een uitzicht over de stad.

    OW en ik heb natuurlijk aan de verkeerde hogeschool gestudeerd. Bij het zien van de RMIT, de hogeschool in Melbourne, krijg ik gewoon spontaan zin om te studeren: fancy gebouwen met veel kleur en rare vormen. Move over stoffige, grauwe schoolgebouwen!

    Hostel life is top. Er is een grote keuken, waar iedereen strijd om een plaatsje in de koelkast en verder is de keuken uitgerust met alle apparatuur die je maar wensen kan. OW en thee en coffee for free ? Het is gezellig om voortdurend mensen om je heen te hebben, je eet nooit alleen.
    In de buurt ontdekte ik een Aldi, waar ik goedkoop voedsel kan inslaan dus ontbijt en lunch maak ik zelf, Jip guys incl yoghurt gekke zaadjes, fruitjes en ander healthy stuff. De gym is hier trouwens lang niet zo chill als in Perth, maar goed ik zal het er nog twee dagen mee doen :)
    Ik lig op een kamer met 5 andere meisjes. Het hostelleven is leuk want je hebt direct aanspraak. Zo ligt er een meisje onder mij wat van Iraakse afkomst is en onder het bewind van Saddam is gevlucht naar Australië. Ze komt ook uit Perth en was razend enthousiast dat ik haar liefde voor Perth deelde. In Melbourne wil ze gaan wonen omdat haar familie haar geen kansen biedt in Perth. Ze moet aan de strenge eisen van de Islam voldoen en is zelfs een keer uitgehuwelijkt. Haar relatie liep ook op de klippen... Zo zie ik maar weer hoe goed ik het heb met mijn lieve familia ??

    Owja dan even over het weer. Ik denk dat ik afkickverschijnselen van de zon begin te ontwikkelen: na twee dagen grauw, bewolkt weer verlang ik naar de zon in Perth. Oeh en ook naar de warmte. Wel een warm welkom zo die regen, laat me direct aan Nederland denken! Hoe is het dan bij jullie?!
    Read more