Satellite
Show on map
  • Day 81

    Cradle Mountain - Launceston

    March 30, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 10 °C

    Dag 2 ging dus zo: KOUDDDDDDDD!!! Ik wenste dat ik handschoenen had zo koud. Alles wat ik bij me had deed ik aan. Mijn eerst stop was 'The wall in the wilderness': een muur van hout (zo'n 50 mtr bij 3 mtr) waarop een houtbewerker verschillende tekeningen gemaakt heeft. Cool om te zien. Vervolgens heb ik het meer Lake St. Clair bezocht: het diepste meer van Australie. Hier maakte ik een wandeling, net zoals bij de Franklin River en bij een lookout punt. Bushwalkers kunnen hun plezier niet op hier!!
    Daarna kwam ik door het dorpje Queenstown. In de stromende regen erg verlaten.. Maar dat komt volgens mij niet alleen door de regen. In deze regio is ook wat mijnbouw aanwezig. Later zette ik koers naar Cradle Mountain, een mooi gebied om te wandelen. Helaas blijft het de hele dag regenen en skip ik wat wandelingen onderweg, gezien het weer drie keer niets is. Hopelijk morgen beter!
    Ik denk dat ik me ondertussen een ervaren autobestuurder mag noemen. De bergen en wegen hier incl het linksrijdend vergen wel wat inspanning! Als laatste crash ik wederom in een soort hostel, waar ik met drie andere meiden lig :)
    Al twee dagen heb ik zero bereik en dat bevalt me eigenlijk best wel :)

    In de morgen stond ik vroeg op om te gaan wandelen. Gelukkig regende het niet zo als gister, serieus de hele dag regen!! Ik heb een wandeling rond Dove Lake van zo'n 6km langs water en door regenwoud gelopen. Erg mooi. Als de lucht blauw is en de zon schijnt is het meer een van DE hotspots van Tasmania; er worden dagelijks dezelfde foto's gemaakt op dezelfde plek.. De wandeling was fijn. Mijn reis vervolgde naar Launceston. De tweede grootste stad van Tasmania. Na een rit van zo'n twee uur met hier en daar een tussenstop, eindigde ik in Launceston. Om drie uur kwam ik aan dus ik had nog wat ruimte om iets te bekijken. Voor de Art Gallery was ik net te laat, maar ik bezocht wel Cataract George. Wederom zo'n trekpleister en must see. Mijn weg vervolgde door het centrum en het viel me op dat deze stad wat kleiner en 'viezer' is. Ik voelde me er minder op mijn gemak dan in Hobart. Zeker toen twee jongetjes van zo'n 14 jaar mijn vroegen om 2 dollar.. Ik als 'pretty lady' wilde hen die toch wel geven. Ik heb eens heel boos gekeken en gezegd dat ze hub fatsoen moesten bewaren.. So far the adventures in Launceston. Wederom geëindigd in een hostel, op aanraden van de lifters die ik gisteren meenam. Fijn sfeertje hierzo. OW en geheeeeel toevallig slaapt een van de meisjes waarmee ik in het hostel bij Cradle Mountain sliep ook in dit hostel. It's a small world!
    Read more