Aussie adventure

A 81-day adventure by Iris Read more

Sittard

January 9, 2015 in the Netherlands ⋅ ⛅ 9 °C

Halloooo!!

9 januari is aangebroken, de dag dat ik vertrek naar Australië om mijn lang gedroomde avontuur te beginnen. Toch heb ik een dubbel gevoel omdat ik mijn lieve vriendje, familie en vrienden lang niet zal zien! Ik begin mijn reis in mijn gastgezin in Perth. Daar zal ik tot en met einde maart zorgen voor twee lieve jongetjes van 3,5 jaar. Ik verheug me er zeer op hen te ontmoeten en het Australische leven te ontdekken! Eerst maar eens de vlucht zien te overleven... Tot snel! KusjesRead more

Amsterdam - Jakarta

January 9, 2015 in the Netherlands ⋅ ⛅ 10 °C

Na een intens moment van afscheid nemen (sjatje ig goan dig missen!) mocht ik 13u plaatsnemen in het vliegtuig richting Jakarta. Onderweg keek ik de film Frozen (op aanraden van Kristel) en sliep ik wat voor zover mogelijk in een vliegtuig stoel... Ondanks de vertraging van de eerste vlucht, haalde ik mijn aansluiting In Jakarta, waar mij de hitte en benauwdheid besloeg. Even iets anders dan de alombekende regen..Read more

Perth

January 10, 2015 in Australia ⋅ 🌙 23 °C

Pfiewwww na een lange, maar opzich comfortabele reis ben ik in Perth aangekomen. Met samengeknepen billen liep ik langs de douane.. Ik hoopte dat jullie me niet op border security terug hoefde te zien. Bij de Arrivals wachtte mijn gezin mij op. De jongens Jerka en Tibbe zaten met mams op mij te wachten. Wat een zalig welkom! Ik voelde me direct op mijn gemak. Maar wow het huis!!!! En mijn kamer (incl inloopkast en eigen badkamer) gaf mij het gevoel dat ik het hier wel even kan volhouden... Al dan niet vanwege de eerste fijne avond met de jongens (ik las hen voor uit Jip&Janneke) en Wenneke en Arnoud. Op naar morgen! Hopelijk met een iets minder vermoeid gevoel dan ATM.
    Groetjes!!

Kingspark

January 11, 2015 in Australia ⋅ 🌙 21 °C

Mijn eerste dag was aangebroken na een vrij vreemd nachtje. Slapen was vrij lastig, mede door mijn jetlag. De kinderen wekte mij in de morgen om te vragen of ik met hen mee wilde ontbijten en zo ja of ik een hard of een zacht gekookt eitje wilde. Sounds like a perfect morning! Beneden was de tafel lekker buiten gedekt. Zo heerlijk om zoveel dingen buiten te doen! De lucht is echter wel droog, wat maakt dat ik hier nog meer drink dan ik thuis al deed.
    Na het ontbijt zijn we naar Kingspark geweest, een heel groot park incl botanische tuinen. De jongens op de loopfiets, wij te voet. Er werd mij aangeraden mij van te voren goed in te smeren om niet als rode kreeft te eindigen gezien de UV straling hier sterker is dan in Nederland. Na een rondje door het park zijn we terug gegaan naar huis gezien de jongens (en ik) erg moe waren. De jetlag hakt er best wel in.. Ik hoop dat ik snel gewend raak aan het Australische ritme. Local time is 9 uur en het liefste zou ik al naar bed gaan, volgens Arnoud doe ik dat beter niet dus houd ik maar paal tot een uur of 11. Joehoeeee iemand een leuk verhaaltje?

Driving on the 'wrong' side of the road.

January 12, 2015 in Australia ⋅ 🌙 23 °C

OMG we survived!! Vandaag was mijn eerste werkdag en Arnoud stelde voor om naar de speeltuin te gaan met de auto zodat ik ook deze onder de knie zou krijgen. Met klamme handjes stapte ik in (Ron, ik snap hoe je leerlingen zich voelen) en waande ik mij als beginneling op de weg. In Aussie rijden ze namelijk links, daarbij is de auto ook nogs een automaat. Wennen dus. Na een paar straatjes oefenen en wat aanwijzingen hier en daar lukte het mij om op de plaats van bestemming te komen. Mijn tweede ritje, richting huis verliep al relaxed, hoeray!
    In de middag heb ik me aan een fietstochtje gewaagd richting winkel, beginnend aan de rechterkant van de weg werd het me al snel duidelijk dat ik verkeerd zat toen me een auto tegemoet kwam. Verder is het hier verplicht om met een fietshelm op te fietsen, charming!!
    Verder alles goed hierzo! Heerlijk weertje natuurlijk (32 graden) en een mooie omgeving. Me happy!

Perth

January 13, 2015 in Australia ⋅ 🌙 21 °C

Verder niet zoveel tekst en uitleg nodig denk ik zo.... :p Ik heb de stad zelf nog niet bezocht. Vandaag was wel mijn vrije dag, maar ben ik toch thuisgebleven om mijn australische SIMkaart te installeren en heb ik wat boodschappen gedaan. Het was ook erg warm om wat te ondernemen.. 36 graden ongeveer dus een duik in het zwembadje leek me een beter idee :) Cheers!

(P.s. Dean watch the lovebirds)

Perth Zoo

January 14, 2015 in Australia ⋅ 🌙 23 °C

Today I visited the Perth Zoo! Dieren zijn helemaal
    mijn ding dus ik verheugd me erop om samen met de boys naar de dierentuin te gaan en Australische dieren te spotten. Weliswaar niet in het wild, maar zo heb ik ze alvast van een veilig afstandje gezien. Met de nadruk op veilig. De jongens wilden als eerste bij de slangen gaan kijken. Hiephoi! Met klamme handjes en een aardig nerveus geschuivel liep ik het verblijf van de slangen binnen. Thuis had ik dit misschien niet gedaan, maar hier kruipen er zoveel in het wild rond; het wordt tijd om van mijn angst af te komen.. Nou na enkele kleine slangen geobserveerd te hebben bleek dat ik nog niet toe ben aan de grootste slang ter wereld.. Hier ben ik heeeel hard langsgelopen (cq gerend). Verder zaten er hele leuke beestjes en was ik mijn ervaring met de slangen al snel vergeten. Perth Zoo is een prachtige dierentuin, waar ook bijgevoegd alom bekende giraffenfoto is gemaakt.. Het was een heerlijke morgen met veel plezier en enthousiasme bij de boys en mij.. Ik heb een seizoenskaart gekregen dus er volgen vast meer avonturen in de Zoo...........Read more

Day with the kids - Day off

January 16, 2015 in Australia ⋅ 🌙 21 °C

Donderdag was mijn dag met de kids. Spelen in de speeltuin en vooral rollen in het zand blijkt wel hun ding. De twee zandmannetjes hadden zo hun best gedaan dat ik ze naar afloop moest douchen om het zand van ze af te krijgen.. Vader was iets minder amused :) Boekjes lezen, kleuren en puzzelen zijn ook favoriet. Bij mij overigens ook! Lotte nogmaals bedankt voor het kleurboek ?
    Vrijdag had ik een dagje vrij en ben ik gaan zwemmen, geen overbodige luxe met zo'n 30+ graden elke dag :) Ondertussen las ik het boek 'The Alchemist' van Paulo Coelho. Ik stel voor dat iedereen deze nu even op zijn boekenlijst zet, want een zeer mooi, ogen openend boek ?
    In de avond zijn we met zijn allen Tapas gaan eten en als toetje werd ik getrakteerd op een super mooie zonsondergang. Heaven ✌️

Weekend

January 18, 2015 in Australia ⋅ ⛅ 20 °C

My first weekend in Perth was very relaxing, hot and Dutchie. Zaterdag heb ik een uitstapje gemaakt naar Fremantle, een heel leuk havenplaatsje aan zee. Om er te komen maakte ik gebruik van de trein. Deze reed niet helemaal tot aan mijn bestemming waardoor ik moest overstappen naar de bus. Godzijdank bleven mij rampzalige NS-perikelen bespaard, wel zo chill bij 38 graden. In Fremantle ben ik naar the markets geweest waar ik mijn 'i love markets' hart kon ophalen. Deze overdekte markt deed mij een beetje denken aan de Camden Market in Londen, de overdekte markt in Göteborg of Barcelona. Verder liep ik langs de zogenaamde 'Capuccino Strip' waar veel leuke restaurantjes aan liggen. De gasten op het terras worden rond deze tijd verkoeld met nevel dat uit de overkapping komt, in Nederland zijn warmtelampen op dit moment nog niet genoeg, haha!
    Mijn Nederlandse roots kon ik ophalen in de Shipwreck Galerie, waar een gedeelte van de Batavia bewaard ligt. Er werd veel tentoongesteld over schepen ten tijden van de VOC. Als afsluiting at ik op aanraden van Wenneke en Arnoud op the foodmarket aan het strand. Allerlei popup tentjes verkochten er eten, tot aan poffertjes toe! Heeeerlijk Indiaas gegeten daarzo ?
    Zondag begon weer met een marktje waar we ontbeten. Wederom goed spul. Ik kan mijn Healty-Foodie hart hier ophalen, want er wordt hier vrij bewust en healthy gegeten. Me Happy! Zo at ik in de avond samen met het gezin in een strandtent genaamd Salt een delicious 'Superfood Salade'. Als toetje wederom een mooie zonsondergang, dit keer aan zee. Go aussie!!

Als jullie een berichtje op FindPenguin achterlaten, schrijf aub je naam erbij anders weet ik niet wie mij zo'n leuk berichtje stuurt :(

Liefs xx