Israel
Ma‘alé El‘azar

Dag 10 Massada

June 12, 2023 in Israel ⋅ ☀️ 35 °C

Vandaag werden we rond 4.30 uur wakker gemaakt van huilende honden of het kunnen ook hyena's zijn geweest zoals de bedoeine ons gisteravond vertelde. Na nog ff wat gedommeld te hebben zijn we om 6.15 uur opgestaan. En na een verfrissende douche konden we er weer helemaal tegen. Eerst een ontbijt en nog een stukje in de jeeps door de woestijn op weg naar de bus. Van de bus gingen we naar de grens tussen Jordanië en Israël bij Aqaba wat aan de rode zee ligt. Toen
      we al uitgecheckt waren bij de douane in Jordanië kwam Rutger er achter dat hij zijn telefoon in de bus had laten liggen😕 dus dat was ff paniek. En gelukkig, toen we hem belden nam de chauffeur op. Gelukkig kon een tussenpersoon van djoser,die altijd bij de douane aanwezig is,de telefoon ophalen.
      Op dat moment waren we toch echt ff blij dat we een georganiseerde reis hadden. Want in ons eentje was dit ons nooit gelukt.
      Na een 20 minuten oponthoud ging de reis verder. Om 15.45 uur kwamen we aan bij het hotel. Bij het hotel was het me een partij warm (43 graden). De woestijn is er niets bij. Er gingen nog enkelen van de groep naar de top van Massada maar wij hadden meer zin in het zwembad wat lonkte naar ons. Dus we hebben onze zwemspullen gepakt en hebben heerlijk gezwommen in het zwembad. Wat was dat lekkerrrrr!!
      Vanavond gaan we een hapje eten in het hotel en gaan we een spelletje doen op ons balkon wat uitkijkt over de dode zee. Morgenavond gaan we Jeruzalem zien.❤️🌈

Ma‘alé El‘azar, Ma`ale El`azar