Italy
Angelo Caduto

• Day11

It really leans!

September 27, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 20 °C

We have arrived in Pisa and after finding a bag b and b... we have arrived at the main attraction... you hear about it and its used a lot in sayings but you are not aware of its sheer magnificence. The tower and the surrounding cathedral are fabulous. The tower really leans over quite a bit, it actually doesn't look like it should stay up.
    Now enjoying a pizza in the rain before checking in to our medical tower and then off to the cathedral.

• Day5

Esmaspäeva õhtu ja Pisa teisipäeval

April 30, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 14 °C

Esmaspäeva õhtul pärast Rooma külastamist jõudsime tagasi hotelli u kell 22. Vahepeal oli sinna tulnud ka üks turismigrupp Poolast (eelmisel õhtul olime meie ainsad külastajad). Sellega seoses käisime Mihkliga rääkimas Mihkli ja Atsi kõrvaltoa elanikega ning olime väga rõõmsalt üllatunud nende nii nende inglisekeele oskusest kui ka sõbralikkusest ja lahkusest. Tahtsime hoiatada, et võimalik, et õhtul/öösel võime olla veidi lärmakad ning palusime, et nad meile teada annaks, kui neid see segab. Naabrid aga ainult naeratasid, ütlesid, et neid kindlasti ei häiri ja et me seltskonda naudiks ("enjoy yourselves"). Kui hakkasime nende juurest juba lahkuma, küsis naine, kust me pärit oleme. Kuuldes, et Eestist, oli ta veidi üllatunud ja paistis isegi segaduses ning ütles, et meie inglisekeele oskuse järgi arvas ta, et oleme inglismaalt või mõnest teisest inglisekeelsest riigist (kusjuures ta ise rääkis ka väga hästi ja soravalt).

Hommikul alustasime sõitu Pisa poole 7:45. Kohale jõudnud, käisime kõigepealt vaatamas, mis kell on meil võimalik torni minna ning ostsime piletid. Seejärel rääkis giid Tiiu meile natuke tornist ja seda ümbritsevatest hoonetest ning leppisime kokku kohtumiskoha, kus 14:15 kokku saama pidime. See tähendas siis, et meil oli veidi üle 2 tunni vaba aega.
    Käisime kõigepealt kohalikus marketis, mille asukoha Tiiu meile kätte näitas. Seejärel jalutasime veidi ringi ning siis suundusime suveniiritänavatele. Lisaks püsivatele putkadele käisid seal ringi musta nahaga mehed, kes püüdsid müüa meile 10 euroga päikseprille ja vöösid, mis väidetavalt olid ehtsad Cucci vööd. See oli lausa koomiline, kuidas nad isegi seda uskuvat tundusid.
    Suveniiriputkade ümber lõime peaaegu tund aega laiaks uurides erinevaid huvitavaid kaupu. Seal oli päris palju asju, mida absoluutselt osta ei tahtnud, aga vaadata oli huvitav. Leidus ka väga huvitavaid ja vahvaid asju. Ostsime väikse kingituse ka oma klassijuhatajale.
    Suveniiriputkade juurest suundusime taas torni juurde. Tegime ära kõik kohustuslikud turismipildid ja seejärel läksime murule päikse kätte pikutama ja marketist ostetud maasikaid ning juustu sööma. Jube mõnus, et meil on reisil kujunenud välja oma kamp (Margot, Mihkel, Agnes, Artur ehk Ats ja mina ning aeg-ajalt ka õpetaja Veronika), kellega ringi käime ja aega veedame. Muidugi on reisi juures jube mõnus ka, et suhtleme tegelikult kõigi reisikaaslastega, oma lennukaaslastega, kellega muidu absoluutselt ei suhtle.
    Ilm oli lõpuks Itaaliale kohane, mõnusalt soe (kuigi veidi tuuline) ning päikseline.
    Torniskäik oli väga vahva. Torni kalle on hetkel 4.4 meetrit (kaldenurk ühtlasi u 4,4°, nagu me murul pikutades arvutasime). Torn on tehtud üleni marmorist ning astmetesse olid tihedast kasutamisest korralikud lohud kulunud, mis tegi üles ronimise natuke raskemaks. Trepist käi oli aga üpris kummaline, sest torni kaldus oleks on vägagi hästi tunda. Vaade tipust oli väga kaunis. Kogu Pisa külastus oli väga-väga tore.
    Ja järgmisena suundusime Firenzesse...