Italy
Bogliasco

Here you’ll find travel reports about Bogliasco. Discover travel destinations in Italy of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dag 4. Naar Genua

September 13, 2018 in Italy ⋅ ☀️ 23 °C

's Morgens nemen de nonnetjes afscheid van Mitzi, Ciao Bella, en we beginnen onze trip naar ons appartementje in Pieve Ligure. Dat is iets voorbij Genua en omdat ze daar een halve brug minder hebben, stuurt de gps ons recht door Genua. Alhoewel, recht ? Het kronkelt en het daalt en het stijgt en het daalt en daar rijden dan nog eens Italianen tussen die ook en vooral stilstaan waar er niet mag stilgestaan worden. Gelukkig heeft ons appartementje een groot terras om rustig te bekomen met zicht op zee. In onze zoektocht naar een parkeerplaats belanden we op het enige zandstrandje in de buurt waar we ons een frisse duik gunnen alvorens we ons weer tussen het chaotische verkeer wagen op zoek naar een veilige plaats voor de auto. Op ons terrasje genieten we van een lekkere spritz en Katriens verse pasta met pesto.Read more

Dag 5. Bezoek aan Genua

September 14, 2018 in Italy ⋅ ⛅ 24 °C

Om 8 uur 's morgens zijn er eindelijk parkeerplaatsen vrij waar de Audi onbeperkt mag blijven staan. Wijzelf nemen na het ontbijt de bus naar Genua en beginnen de stad te verkennen : trappen, tunnels, smalle straatjes, grote weelderige paleizen, rijkelijke kerken, een haven met aquarium, ... Mooie, typisch Italiaans. De moeite waard maar ook vermoeiend. Na de bustocht terug gaan we nog even langs het dichtstbijzijnde strandje, maar de zon is spijtig genoeg al om de hoek en de rotsen zijn te glad om ons er echt aan te wagen. Terug thuis kookt Katrien terwijl de zussen een spritzje genieten bij de ciabatta met verse pesto.Read more

Bogliasco, Boggiasco