Italy
Brennero

Dag 2 - D-Day

January 16, 2023 in Italy ⋅ ⛅ -4 °C

Vandaag dan de eerste dag om de piste op te gaan, 7uur de wekdienst, half 8 aan t ontbijt.. na goede nachtrust...al snel waren we bij piste! Uitladen lift in en gaan...eenmaal boven ff n de warming-up en "zoof" die piste af. Jurre heeft er zin het gaat super goed, hij doet ook aan paralypics olympies snowboarden dus wil wel. Tijden het filmen, eindelijk jurre mooi in het vizier , sluit ik het filmpje hier onder af met mooie koprol 😋 opes... Met nog aantal andere snowboarders op pad super gezellig... helaas brak jurre zn binding, waardoor we de berg af moesten lopen. Halverwege zagen we henk, voeten vastgetaped aan board en zo iig roetsjend naar beneden om daar n board t huren. Dat was ff schakelen in zn koppie maar met de nodige nieuwe vertrouwen weer de lift met splinternieuw snowboard. Zitten we in de skihut waar is mijn rugzak, door de stress had hij daar niet mee aan gedacht, hem bij de begeleiders gelaten ik even in volle vaart naar beneden snowboard met ronnie, wat stiekem ook wel ff lekker was. hij vond het fantastisch, op zn nieuwe board maar smiddags toch best moe. Hij even slapen , ik ff bijtanken in de sauna & wellness van hotel .. heerlijk! Tijd om t eten en spelletjes avond.. wat hebben gelachen, avonds nog ff door met het team.. toen lagen we helemaal stuk en rolde tranen van lachen met nodige spelletjes 30sec en wat ben ik ...02.00 lagen wij .. maar wat toffe eerste dag.. na minimaal slaap, nieuwe dag.. vanavond horen jullie hoe ons avontuur van deze dag weer was!Read more

Day 5 - Bonte avond & pyjama party

January 19, 2023 in Italy ⋅ ☁️ -5 °C

Vandaag een dagje Ratsching weer op de planning! Einde van de middag stond er apres ski op de planning bij de piste. Iets minder fit wakker geworden, de korte nachtjes hakken er wel wat in... maar de frisse berglucht maakt dat wij er weer tegen aan kunnen... jurre had eerste piste wat moeite , je merkt dat het batterijtje bij hem ook wat leeg raakt wat soms zorgt dat ff kort blokkeert ff wat motiverende woorden en die big smile is weer zichtbaar. Mooie afdalingen mogen maken, snowboard af en gluwein erin.. wat n feest! Lekker dansen en gek doen met meerdere deelnemers.. vliegt voorbij en de realisatie dat we al weer bijna naar huis gaan geeft een dubbel gevoel. Avonds stond er bonte avond voor de deelnemers en na de tijd en pyjama party voor de begeleiders op de agenda..mooie ontroerende optredens gezien wat toch echt wel ff binnekwam bij mij en stond toch voor t eerst hier met tranen in mn ogen... feestje afgesloten met feestknaller en door naar de avond voor ons...om 4uur ochtends lag k uiteindelijk in bed. Dan is de week om 7uur ochtends toch beetje een uitdaging.Read more

Dag 6

January 20, 2023 in Italy ⋅ ⛅ -10 °C

Zooo de week gaat al weer super snel voorbij, de eennalaatste dag is alweer aangebroken... vandaag stond ladruns op het programma skigebied dicht bij het hotel.... je merkt dat deelnemers vermoeider raken maar ondanks ging zowel floris als jurre vandaag op volle snelheid met weinig rust momenten de berg af! Wat n dappere stoere ventjes....
      Lekker geluncht, middags nog ff paar pistes gedaan en precies optijd op de bus. Vanavond stond er filmavond op progamma ff ontspannen om weer voor te bereiden op morgen de vertek je merkt dat bij iedereen wel wat binnenkomt.... je beleefd zo'n intense week met elkaar je gaat je echt wel hechten een grote familie..

Zal afsluiten en de piste op ... morgen laatste verslag en dan weer naar NL

Day 4

January 18, 2023 in Italy ⋅ ⛅ -3 °C

Vandaag n halve dag snowboarden om vervolgens naar vipiteno te gaan! Lekkere ochtend, met maris, floris en jurre en ik op pad... eerst paar met n grote groep en daarna lekker met klein clubje.. ze hadden er zin in en ging ze super af! Ff lunchen kreutzel stond er op het menu voor mij en n burger voor jurre dat ging er prima na paar x die berg af geboard t zijn. Smiddags stond er vossenjacht op het progamma, paula en ik waren een vos en stonden als clowns mooi verdekt op gesteld. Bedoel een opdracht vanuit het bestuur moet je serieus nemen. Wat resulteerde dat 5 teams ons voorbij zijn gelopen we waren van alle jaren de moeilijk vindbaarste vossen, job done denk ik zo! Alle deelnemers hadden tien euro gekregen om iets leuks voor thuis te kopen dus shop till you drop, dus samen met onze grote vriend de stad in. Hij kocht liever n likeurtje voor thuis voor hem zelf dikke boef! Eenmaal terug ff chillen en dan ijstokschiessen soort curling maar dan zonder bezig, afsluitend met apres ski in de tuin. Was weer n toffe dag al hakken de korte nachtjes inmddels wel wat in .. 🤪🤣Read more

Day 3; Ratsching - Gossensaß got talent

January 17, 2023 in Italy ⋅ ⛅ -4 °C

Vandaag half uurtje met de bus naar iets groter skigebied Ratsching. 08.45 bij de bus, heb je helm, heb je handschoenen check en gaan 😜.
      Busje volgeladen mooi groot gebied, afspraken gemaakt voor de lunch. Er wilde meer mensen aansluiten dus met clubje van 10 op pad. Ochtends lekker zonnetje .. boarden ging lekker! Tijd voor n bakje koffie... eenmaal bij de skihut gaf Jurre aan dat hij voor de lunch nog wel n xtje wilde gaan. Prima, nick bestuur had er ook zin in dus wij met zn 3 samen afdaling lekker ff wat op snelheid. Jur lachte zich kapot want zowel ik als nick viel maar hij niet hoor...lekker kaisersmaren eten en middags nog paar mooie afdalingen, de groep ging super goed. Eenmaal terug, rust moment.. dus als begeleider maar ff naar de aufguss in de sauna van de " oud " eigenaar heerlijk ontspannen. Daarna lekker eten patatjes en kip op menu dat wordt smullen. Jurre had nog n verrassing voor ons, hij ging voor 5de jaar met SidS mee en dat mocht gevierd , apetrots als hij was. Vanavond staat er gossensaß got talent op progamma maar verkleed aanwezig.. lekker gek pruik op en genieten van de mooie optredens van de deelnemers. Na een sneeuwraad overleg voor de next day vandaag maar ff iets eerder naar bed .. nou ja ¹uur .. oeps.. tot laterrrr...Read more

Day 1 ; let's get the party started

January 14, 2023 in Italy ⋅ ⛅ -1 °C

Na een lange rit dag in Gossenaş Italië aangekomen. Van slapen in de bus was geen sprake, dus nu redelijk uitgeteld in bed na een eerste dag vol nieuwe indrukken! Wat n pretletters bij elkaar of nou deelnemers of begeleiders een mooi zooitje ongeregeld bij elkaar. Meteen aan ontbijt,ff rustig spullen uitpakken, frisse douche en de eerste "pasta" stond voor on klaar met daarna sneeuwraad voor de nodige tips & tricks. Na lange dag zitten maar ff berg op achter hotel, stukje nordic walken samen met Paula op aanraden van de " oude " eigenaar bijna boven breekt de nordic stok oeps.. wij maken weer een lekkere binnenkomer. Nou eenmaal terug gezien er deze week aardig wat feest en partijen voorbij komen, moest de disco kelder klaargestoomd worden voor een mooie week.. check done! Tijd voor lekker maaltijd hotel is super, kamers top , eten smaakt erg goed en heerlijke wellnes. Dit komt wel goed... avonds nog een leuke kennismakingsquiz en ons mandje maar in .. tot morgen..Read more

Planänderung

June 3, 2022 in Italy ⋅ 🌧 13 °C

Ursprünglich wollten wir heute Richtung Venedig weiter… haben uns jetzt aber spontan umentschieden und zwei Nächte in Südtirol gebucht. Nach den ganzen Eindrücken und der Fahrerei wollen wir doch noch einen Tag die Beine hochlegen und die Rückreisestrecke am Sonntag verkürzen. Gesagt getan, gehts heut morgen nach dem Frühstück gleich los… und wieder ein perfektes Timing für eine lange Autofahrt gewählt. Es ist heut trübe und regnet. Also rollen wir gemütlich Richtung Südtirol mit Pause in Bologna und Bolognese 😍😍😍😍 mein Lieblingsessen!!!! Und ja es hat geschmeckt! Stop hat sich gelohnt!!!
      Wir sind wieder verblüfft, wie sich die Landschaft verändert und aus den Weichen Hügeln Grüne Berge werden, vor denen sich entlang der Weinstraße die Weinberge schlängeln. Nach Wein ist uns nach der gestrigen Weinprobe nicht so, daher bleibt es beim Anschauen 😎.
      Karsten hat das Hotel gestern gebucht und wir haben es garnicht so richtig angeschaut. Daher sind wir sowas von positiv überrascht, dass wir uns vor einem Familien-Wellnesshotel wiederfinden… 10.000qm Wellness mit separaten Erwachsenenbereich… toll. Hotel Schneeberg in Ridnaun werden wir uns merken. Also der Erholungstag morgen ist gesichert!! DEFINITIV… 🥰 Vollverpflegung inklusive 😍 das hab wir uns verdient, lalala…

Tag 2; Planänderung

August 21, 2023 in Italy ⋅ ⛅ 25 °C

Wir müssen spontan umplanen.
      Poschhsus - Schneeberghütte - Siegerlandhütte - Hildesheimer Hütte sind gestrichen. Stattdessen bleiben wir einen zusätzlichen Tag in Maiern. Morgen gehts mit Bus und Bahn für zwei Tage nach Innsbruck. Dann weiter mit Bahn und Bus nach Sölden. Von dort versuchen wir wieder in unsere ursprüngliche Route einzusteigen.Read more

Etappe 4 | Innsbruck - Brennerbad

August 15, 2022 in Italy ⋅ 🌧 13 °C

Heute hieß es früh aufstehen. 🥱 Da das Wetter am Nachmittag mit einem großen Fragezeichen versehen war, wollten wir um 7:00 Uhr aufstehen. Das hat auch ganz gut geklappt und nach einem Guten-Morgen-Käffchen ging’s dann gegen 8:00 Uhr los auf die Räder. Da wir noch ein paar Snacks für unterwegs kaufen wollten, steuerten wir den nächsten Supermarkt an, mussten aber feststellen das heute in Österreich Feiertag ist (Maria Himmelfahrt). Zum Glück gab es im Bahnhof einen Mpreis und so konnten wir gut ausgerüstet unsere Tour starten.

Zu Beginn kam auch gleich die erste größere Prüfung - es ging ca 500 Höhenmeter aus dem Inntal hinaus nach Patsch. Etwas abgekämpft kam wir im Dorfkern an und gerieten erst einmal in eine Kirchprozession zum Feiertag. Es wurde gesungen und der Priester segnete die einzelnen im Ort verteilten Heiligenhäußchen und Kruzifixe mit Bibelversen und reichlich Weihrauch. Die dann folgenden Salutschüsse trafen uns doch etwas unerwartet 😅

Weiter ging es am Hang entlang wiederholt etwas rauf und runter in Richtung Brenner. Nach den ersten 24km ließen wir Mattrei unsere Räder kurz stehen und besichtigten eine Hängebrücke über die Schlucht der Sill - etwas wackelig aber auch sehr beeindruckend. Kurze Zeit später machten wir in einem Waldstück unsere kleine Brotzeit und stärkten uns für den letzten Aufstieg.

Der Weg ging nun stetig bergauf und kurz vor dem Brennersee gab es nochmal einen ordentlichen Stich zu bewältigen. Dementsprechend froh waren wir, als wir endlich am Brenner und damit an der italienischen Grenze angekommen waren. 🇮🇹🚴‍♀️🇦🇹 Was wir nicht erwartet hatten war das Brenner Outlet Center, ein pompöses Einkaufszentrum mit ca. 70 Geschäften, alles samt Markenläden von Adidas bis Lindt. Nach einem kurzen Bummel und der Erkenntnis, dass wir eh nichts weiter mitnehmen können, gönnten wir uns noch die ersten beiden Aperol Spritz, schließlich waren wir ja nun in Italien 🥳🥂🥂

Ein kleines Stück weiter im Tal war schon die Unterkunft für heute Nacht, der Gasthof Silbergasser in Brennerbad. Nachdem wir noch etwas auf der Decke am Bach ausgeruht haben, ging es 18:00 Uhr zu einem vorzüglichen Diner. Draußen fing es dann doch noch an zu Gewittern und ordentlich zu regnen. Nun liegen wir wohlgenährt auf unserem Zimmer und sammeln die Kräfte für den morgigen Tag. Da steht zwar nur eine kurze Radtour, dafür aber noch eine Wanderung auf dem Plan🏔

Ciao!

Auszeit..

June 4, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 13 °C

So starten wir heute mit Ausschlafen und einem leckeren Frühstück in unseren letzten Tag und wandeln dann im Bademantel gemütlich an den Pool. Mit dem Wetter haben wir wohl auch wieder mächtig Glück, die ganze Woche war es echt schlecht und erst seit gestern, da hatte es bis 15 Uhr Sonne und ist Liegewetter für Draußen 🤗. Zudem wurde ein heute ein Teil des neuen Bereiches geöffnet 🥰 also zwei Pools mehr im Angebot.
      Also schnappen wir uns zwei Liegen und genießen das Nichtstun. Gut das Mittagessen nehmen wir dann schon noch zu uns 😅 aber das war’s dann auch. Das einzig komplizierte war heute das Sprechen, da hier überwiegend Italiener zu Gast sind, die vor den Deutschen Touristen aus Italien geflüchtet sind, das Personal teilweise italienisch, Deutsch und Tirolerisch spricht falle ich automatisch wieder in den Modus alles auf Englisch zu sprechen. Bis wir die Treppe runterlaufen und ich mich höflich bei einer Familie mit „Thank you“ bedanke. Als wir um die Kurve sind fragt das Kind: „Mama warum spricht die Frau Englisch?“ Die Antwort bekomme ich gar nicht mehr mit, denn Karsten schaut mich an „das frag ich mich allerdings auch“ 😅. Daher unser Tagesablauf: Liegen, schwimmen, Essen, liegen, schwimmen, Sauna, liegen, Schwimmen… Abendessen, Rotwein, Bett 🤣.
      Ergebnis: Mächtig Sonnenbrand, einen vollen Bauch und reichlich Erholung. Ich würde sagen Mission completed.

Brennero, Brenner