Italy
Chevrio

10e Etappe Belinzona naar Bellagio

July 22, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 25 °C

Een lange fietsreis verloopt als het leven zelf.
      Aan het begin heb je grote verwachtingen en je kunt niet overzien wat er op je pad komt.
      Soms verloopt de reis voorspoedig (wind mee aangename temperatuur) en soms zit het tegen (kou, regen, vallen, slechte wegen).
      Je moet samenwerken, geduld hebben, elkaar helpen, je eigen ik soms opzij zetten en blijven lachen. Maar er zijn elke dag nieuwe belevenissen en mooie momenten.
      Vandaag viel het fysiek wat tegen. We dachten alleen maar te zullen dalen, maar er zaten toch weer een tiental onvoorziene klimkilometers op het programma. en het was heet. Gevallen en een paar schaafwonden en een gekneusde duim opgelopen.
      Het laatste stuk van de veerboot omhoog naar het hotel eindigde met een stuk weg met 14%. stijging. Ik kreeg na 80km fietsen de trappers niet meer rond. Ik heb de laatste 100 meter gelopen😩😓
      Italië is heerlijk. Langs het meer van Lugano en daarna langs het Comomeer naar de veerboot.
      Morgen het laatste lootje. 7km stijl omhoog naar het kerkje van de Madonna del Ghisallo.

Etappe 10 Roveredo naar Bellagio 85km

July 23, 2017 in Italy ⋅ ⛅ 21 °C

Vandaag dan de laatste etappe naar Bellagio...
      We vetrokken rons 9.30 uur voor de 78 km tocht. Heerlijk weer was t en we volgden zowel de bike map als de R3 fietsroute.Door mooie velden reden en ook weer de grind en keipaden die blijven telkens terugkomen. Vanaf Bellinzona namen we toen de regionale weg en dat trapt makkelijk weg..Toch nam ik weer de keuze voor de R3 route en Jos V zat vlak achter me en doordat ik ineens weer linksaf sloeg knalde die tegen mijn achterwiel en smakte tegen de grond.Met wat schaafwonden op knie en arm en een beurse duim toonde hij zich wel een bikkel hoor en stapte zo op de fiets .Na ongeveer 30 km kwam er een uiterst lastige klim over een grote weg steil omhoog n de monte Senero of zoiets.Kapot kwamen we boven maar ook weer snel hersteld na een colaatje.Toen op naar Lugano..en na nog wat klimwerk.kwamen we bij t prachtige meer..Uitzichten op de monte Bre.en even later passeerden we Gandria..ook bekend van vroeger met de houten bootjes.Maar we gingen verder om in Italie te lunchen
      De prijzen waren stukken lager dan Zwitserland
      Daarna op naar Menaggio en ferry maar de boot bleek 3 km verderop te liggen..we moesten best lang wachten maar de overtocht was prachtig over t Como.meer..Daarna naar hotel Il.perle Panorama
      Wat een beest van een klim is dit.Ondanks de
      2.3km was die soms 14%en dat met de hitte.
      Ik moest aan t einde van de pedalen en daar lag t hotel..Bij aankomst kregen we een lekker biertje van Carlo de manager
      Wat een waanzinnig bike hotel is dit zeg
      .Het uitzicht is uniek over Bellagio en t Como meer.Je waant je een vogel hier.Vanuit de enorme kamer kijken we als t ware door een schilderij op dit decor en een groot balkon er bij.Echt geweldig..
      Alles uitgepakt en lekker gegeten
      Toen de verrassing van mijn familie want een enorme taart en een fles Prospecco werden op tafel.gezet met een leuke kaart erbij.Geweldig bedankt familie voor dit gebaar..dat deed ons wel wat.
      Daarna nog in t donker een cache opgezocht en naar bed rond middernacht.
      Morgen gaan we dus t sluitstuk meemaken van onze Pelgrimage tour naar Madonna del Ghisallo..het kerkje op 7.6 km van ons hotel dus aande klim.Dat gaan we op een bijzondere manier met elkaar vieren ..maar dat lezen jullie morgen weer.Dan is mijn doel echt.bereikt na bijna 1150 k..!Nu stortregent t hier..hopelijk is Madonna ons mgn ochtend goed gezind met fraai weer!

Pelgrimage finale Madonna di Ghisallo

July 24, 2017 in Italy ⋅ 🌧 20 °C

Vandaag dan DE dag van onze pelgrimage fietstocht naar MDG...Het fraaie hotel Il Perle Panorama waar we 3 dagen verblijven is echt top.Wat een kamer met panorama uitzicht hebben we hier.
      Na t ontbijt zijn we rond 9.15 uur op de fiets gestapt om de 7.8 km omhoog naar t kerkje als laatste stukje van de in totaal 1150 km die we gefietst hebben als finale af te sluiten.Nu is de klim heel steil met gelijk 14% en in fietsen was onmogelijk bij t hotel Ferdie ervoor met de auto en wij heel langzaam naar boven.Er gaat van alles door je heen..want hiervoor was ik gekomen en meter voor meter kropen we omhoog.Ik werd links en rechts gepasseerd door Italiaanse wielrenners maar koos een ritme waarbij ik niet van de fiets wilde gaan.Die compact noopte mij tot stoempen .maar doorzetten Jan je bent er bijna.
      Na een 2 tal km. was t ineens lekker doorfietsen en t zweet gutste van mijn hoofd want t was best al warm.Door Ghisallo en toen met Jos T verder want Jos V was zo moe dat hij met Ferdie verder ging in de auto
      Maar het laatste stuk waren we weer met ons 3 en en toen kwam de eindstreep in zicht..Over het eindscenario heb ik maanden nagedacht en gebeurde ook.In onze rose shirts gingen we gedrieen bovenaan bij t kerkje over de streep..met hand in de lucht..wat een moment was dat..
      Bij t kerkje waren vele fietsers en er was een mis aam de gang..Wat een geweldige plek is dit toch.We waren de taart en proscecco vergeten en Ferdie ging die weer ophalen.Wij hebben rondgelopen en alles bekeken.en ook een stukje van de mis gevolgd
      De tekst op een monument had Alice en Sjer vertaald en toen ik een elektro kaars opstak las ik de tekst aan Jos Versteege voor.Die was zo mooi dat we beiden braken en een traantje moesten laten.Mooi moment wat ik niet zal vergeten.Maar daar kwam vroljke Ferdie met de fles en glazen aan en gingen voor t kerkje proosten op Madonna di Ghisallo...echt bijzonder weer en t klopte gewoon. We zagen ook bijzondere fietsen met dubbele aandrijvingen en een Amerikaan die op een chroom fiets van 50.kg.met tassen helemaal Europa door fietste.Ook t museum bezocht en natuurlijk de fietsen en shirts bekeken van honderden beroemde renners als Gimondi..Bartoli..Merkx en ga maar door.
      We zijn wel 2 uur daar wezen rondkijken en daarna weer naar beneden gefietst naar t hotel.
      Lekker even bijkomen want iedereen was heel.moe door de indrukken en de emoties. savonds naar beneden gegaan en hebben we gezwommen in t meer en daarna 2 x ijs gegeten en lekker gegeten
      Ik had trek in biefstuk en precies dat wat ik wilde stond op de kaart.Gesneden malse reepjes biefstuk.mmm.
      Daarna nog even gewandeld en toen lekker naar bed.

The Day After

July 24, 2017 in Italy ⋅ ⛅ 23 °C

Na de enerverende dag van gisteren vandaag geen fietsdag meer. Vreemd toch wel..ineens is t voorbij terwijl je steeds in een ritme zit van ontbijten en hup op de fiets.
      We hebben lekker lang geslapen en pas rond 9.30 uur gegeten.Het was onweersachtig en zijn rond 13.00 uur naar beneden gereden.Het was inmiddels weer prima weer maar wel veel wind.We besloten na de koffie met heerlijke gebakjes te gaan varen naar Bellano en daar de golo=schlucht te gaan bezoeken.Mooie boten varen af en aan en met een stevige wind via Menaggio en Varenna naar Bellano in 50.min.Prachtig die pastelkleurige huizen langs de oevers..We hebben de korte wandeling gemaakt door de schlucht die aardig was maar erg kort. Gaf verder niet en met de boot weer terug n Bellagio.We zijn weer in hetzelfde restaurant gaan eten..dus de lekkere biefstuk smaakte weer lekker..daarna ijs genomen .elk 3 bolletjes..mmm.Weer naar hotel terug.Morgen weer de terugreis maar...er volgt nog een reprise van iets morgenochtend.maar dat lezen jullie dan wel weer.Read more

Baita Belvedere

September 24, 2021 in Italy ⋅ ☀️ 20 °C

C’était le 2e tuyau de nos hôtes, aussi réussi que le premier. Une vue spectaculaire sur Bellagio, ce resto est situé juste à quelques km mais en hauteur et donc dans un silence campagnard. Cuisine traditionnelle mais un peu plus affinée qu’au refuge. 3 frères et sœurs continuent le rêve de leur grand-père. Une bonne partie des légumes, les fleurs sur les tables et les herbes aromatiques viennent du jardin à côté de la terrasse. Et en herbes, ils s’y connaissent. Sur la polenta qui accompagnait mon ragout de sanglier se trouvait une plante que je n’arrivait pas à identifier. Camphrée, citronnée, puissante… Et ben, c’était une variété de menthe : La menthe pouliot (Mentha pulegium).
      Nous allons essayer de la trouver pour notre jardin.
      Un beau projet, un digne dernier resto

Chevrio