Italy
Gioiosa Marea

Schlafplatz am Park

December 16, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 12 °C

Wir fuhen immer die Küstenstraße Richtung San Gorgio, wo wir uns ab morgen eingemietet haben. Ein schöner Touristenort am Wasser.
    Hier gab es ja mal ordentlich Weihnachtsbeleuchtung und einen Weihnachtsbaum aus Plastik-Wasserflaschen.
    Da wir auf dem ganzen Weg keine geeignete Autowäsche fanden, machte sich Antje in der Kaffepause bei Borlo bei und wusch das Auto mit Eimer und Handfeger. Wie ich finde, gut 👍.

Kathrin Wieland

Macht mal ein Bild von dem Plastikweihnachtsbaum

Antje und Micha

Das letzte Bild. Abends war der beleuchtet, da sah man das garnicht. Erst am Morgen grübel....

Kathrin Wieland

Cool

Unser Weihnachtsgeschenk

December 17, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 13 °C

Ab heute haben wir einen tollen Bungalow gemietet.
    Hier wollen wir in Ruhe die Weihnachtszeit bis in das Neujahr hinein verbringen. Nach einem halben Jahr ständigem unterwegs, wollen wir uns das einfach mal gönnen.Read more

LeuchtturmTravel

👍 haben wir auch überlegt, aber nichts passendes gefunden. Deshalb bleiben wir hier auf dem Campingplatz und hoffen, dass die Wettervorhersage mit Regnen ab nächste Woche nicht zutrifft.

Albatros

top-Idee!👍Ist eben Weihnachten.

Heiligenabend

December 24, 2021 in Italy ⋅ 🌙 13 °C

Den Heiligenabend haben wir ganz ruhig mit Spatziergänen am Strand und abends in San Georgio genossen. Der Vermieter kam noch mit einer besonderen Flasche Rotwein als Geschenk. Zum Kaffee gab es Weihnachtskuchen, den es in allen möglichen Variationen schön verpackt zu kaufen gibt.
    Die Straßenlautsprecher spielten Weihnachtsmusik und die Läden, ob Bäcker, Fleischer oder Apotheke hatten noch bis in den Abend hinein geöffnet.

Liane Heinemann

Schöne Kette haste um. 👍😉 Und tolle Atmosphäre habt ihr da. Kuchen sieht ja toll aus. 👍😍

Silvester & Neujahr

January 1 in Italy ⋅ ☀️ 14 °C

Der letzte Tag des Jahres verwöhnte uns noch einmal mit Sonne. Das Thermometer zeigte 20°C und wir genossen die Sonne vor unserem Bungalow.
    Die Silversterknallerei hielt sich in Grenzen.
    Kurz vor Mitternacht ging es los und 10min. später war dann auch Schluss.
    Wir standen auf der Terrasse des Pools und stießen dort auf das Neue Jahr an und hatten von dort auch einen guten Blick auf die in der Umgebung abgefeuerten Raketen.
    Der erste Tag des Jahres hatte auch am Morgen (9 Uhr) schon die Sonne ausgesandt, um uns auf den Frühstückstisch zu scheinen.
    Buon anno!

Peter Thimann

Frohes und vor allem gesundes neues Jahr für Euch Beiden

Sven We

Na, dann mal rein ins 2022...und immer schön Gesund bleiben...das gilt auch für alle anderen....

27.06.17: Rejsedag

June 27, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 36 °C

Kender i de når man står 1,5 time for sent op og stadig når sit fly? Det skete for os i dag. Jeg (Charlotte) havde sat mit ur på min telefon, men jeg havde ikke sat den til at oplade, så den gik ud i løbet af natten. Joe havde imens ikke sat et ur fordi han vidste, at jeg havde. Dette endte ud i at vi kom op kl. 5:35 og måtte løbe ud af døren for at nå en metro klokken 6. Vi var i lufthavnen 25 minutter senere og nåede til gaten ca. 15 minutter før flyet lettede. Det var hektisk, men vi nåede det. Efter 2 timer og 40 minutter i en flyver ankom vi i Palermo. Her opstod det næste problem. Joes taske kom ikke på baggagebåndet. Jeg begyndte straks at gå lidt i panik, da stort set alle hans ting selvfølgelig var deri. Vi var lige blevet henvist til ”Lost and Found”, hvor man melder forsvunden bagage, da hans taske kommer ud der hvor klapvogne og special-baggage kommer ud. De har åbenbart troet at hans taske som var puttet i en stor pose var en klapvogn eller lign.
    Vi havde en længere tur foran os på omkring 160 km, da vi kom til Palermo. Vi tog først bussen til Palermo Centrale, som er banegården i Palermo. Herfra tog vi et tog til S.Agata Di Militello, hvorefter vi tog et tog videre til Gioiosa Marea. Der var til gengæld meget stor forskel på de to toge vi var med. Det første var uden air condition, propfyldt samt højtalersproget var italiensk, hvorimod det andet var med air condition, næsten tomt og de snakkede både italiensk og engelsk over højtaleren. Det værste af det hele var at det første tog skulle vi køre med i lidt under 2 timer og det andet i ca. 30 minutter. Jeg vil gerne tillade mig at kalde os uheldige! Vi har dog taget det med et smil.
    Vi ventede ca. 2 timer på Palermo Centrale, hvor vi fik noget frokost og spillede Uno. Vi oplevede noget underligt imens vi spiste frokost. En dame satte sig en stol fra Joe og pludselig flyttede hendes mand sig også flyttede hun en stol tættere på Joe. Det var meget underligt og lidt upassende. Vi grinte lidt af det og pakkede sammen og gik ned mod toget.
    Vi kom endelig frem og der stod Davide og ventede på os på stationen. Han kørte os til vores guest house, hvor vi skulle bo. På turen viste han os de vigtigste steder i byen og hvordan vi skulle finde ned til byen. Det kan dog være ret svært efter at have været under vejs i næsten 12 timer at huske alt hvad han sagde især når hans engelsk var begrænsede, så da vi forsøgte at gå den vej han havde vist senere, farede vi vild. Vi endte med at gå bilvejen, så vi kom alligevel frem, det var dog lidt af en omvej. Kl. 22 ramte vi sengen og gik ud som et lys efter en lidt stressende, sjov og oplevelsesrig dag.

Super dejlige billeder ❤️❤️

Tak ❤ hvem skriver?

Undskyld det er din mor

Hehe bare i orden ❤❤

28.06.17: Første dag på Sicilien

June 28, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 37 °C

Vi valgte at bruge dagen på afslapning og pool. Jeg (Charlotte) vågnede flere gange i nat, fordi jeg frøs. Jeg endte med at slukke air conditionen kl. 4 og sov som en sten til omkring kl. 8. Her lå jeg og nød, at jeg intet skulle. Jeg kiggede lidt på hvor vores næste stop skal være og konstaterede, at det gav bedst mening at tage op igennem Italien frem for at sejle til Kroatien. Jeg fik søgt på togtider og da Joe vågnede, en halv time efter, fik vi bestilt sæder i et nattog og et hotel i La Spezia, som ligger meget tæt på Cinque Terre, som er næste mål. Det er fem små bjergbyer, som er bundet sammen af en vandresti. Man kan også tage toget imellem dem. Vi tager her fra Sicilien på lørdag d. 01.07 og er fremme om søndagen kl. 4:23 om morgenen. Det er stadig uvist om vi kan smide taskerne på hotellet, men ellers tager vi ud til en af de små bjergbyer og ser solen stå op.
    Dagen er gået med skiftevis turer i poolen og små lurer i solen. Det har været 38 grader, da temperaturen var højest, så vi er meget taknemlige for poolen. Vi gik ind til byen i går aftes for at spise og handle ind. Det gjorde, at vi slet ikke behøvede at købe mad i dag. Vi har tre gasblus, et køleskab og en vask og så stod den ellers på pasta med tomatsovs, kylling og pølser. Det var lidt krydderiløst, men meget fint. Man skal dog lige vænne sig til, at man ikke tørrer sin service af når det er vasket op hernede. Det sættes op i et skab, hvor det kan dryppe af ned i vasken. Det er nu meget smart.
    Indtil videre har det set ud som om, at vi var de eneste gæster her, men i dag kom der en mindre familie på tre, så nu sker der lidt.
    I morgen står den på stranden med max 30 grader, så det bliver dejligt!

Birgit Wegge

Rigtig god tur til jer, vi følger med Knus mormor❤️❤️❤️❤️

Det lyder rigtig godt! Tak mormor ❤

Skønt at kunne følge jeres tur - gisp en hektisk udrejse - Anette

Johannes Barnkob

Ja, det var noget hektisk! Men nu er vi godt nok ved at komme ned i gear, det er skønt 😀/Joe

29.06.17: Anden dag på Sicilien

June 29, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 28 °C

Så var det tid til en dag ved stranden. Efter en omgang morgenmad, som for mit vedkommende bestod af bananyoghurt med cornflakes, en skål cocopops med mælk og et stort glas appelsinjuice, satte vi kursen til bens ned mod byen. Hotellet vi bor på ligger midt i et tæppe af bjerge, og hvis man måler i fugleflugt, er der ganske vist også kun 1km ned til byen, som hedder Gioiosa Marea. Men selve vejen er snoet og egner sig ikke rigtigt til fodgængere, grundet fravær af fortov og beskeden belysning om aften. Men hvis man flytter opmærksomheden over på den venstre eller den højre side af vejen, glemmer man hurtigt de små ubelejligheder. På den ene side ser man, hvordan bjergene tårner sig majestætisk op mod himlen. Der er tæt pakket med træer, buske, og på nogle skråninger er der bygget store, flotte villaer. For danske øjne er det et uvant syn, men for beboerne i disse bjergbyer, er det en selvfølge. På den anden side af vejen, ned mod dalen, ser man gradvist mere og mere bebyggelse. Samtidig kan man se, hvordan asfaltvejene snor sig fra siden til siden som uendeligt lange, grå slanger. Helt nede ser man byen, som huser ca. 7000 indbyggere. Bag ved byen ligger stranden, og alt i alt tager det 20-25 minutter fra hotellet at gå derned.

20-25 minutter senere ankom vi ved stranden. Man skal gennem en lille tunnel fra byen og ud til stranden, da man på denne måde krydser togbanen, som løber parallelt med strandens vandkant. Vi fandt en lang stribe med skygge og slog os ned der, hvor efter jeg blev sendt ud for at tjekke vandforholdene. Der var en meters penge med lavt soppe-vand, men så tog det ellers et stejlt dyk ned til 2 meters dybde. Bølgerne slog ind lige imellem og gav et ordentlig skub mod land ved overfladen, mens en kraftig understrøm trak udad. Vi kom begge til at undervurdere vandets kræfter lidt, og fik en ordentlig rutsjetur. Vandet havde nogenlunde samme temperatur som poolen, altså dejlig køligt. Stranden blev overraskende nok kun besøgt af Italienere, og så selvfølgelig os. Det var meget rart at kunne slappe helt af som de eneste turrister på en strand ved middelhavet. Det har jeg aldrig prøvet før!
    Når man siger strand og sol, så siger man også is. Netop derfor gik vi efter nogle timer ud for at finde en is. Det fandt vi så, og Charlotte fik en med stracciatella og bærsymfoni, og jeg fik en med chokolade og stracciatella. Mums, siger jeg bare! Det gør vi begge.

Vi købte derefter lidt ind til frokost i supermarkedet (baguettes med pålæg til) og tog turen op til hotellet igen for at spise det. Eftermiddagen gik med lidt planlægning, læsning og en tur i poolen. Til aftensmad fik vi rester fra gårdsagens pastaret, men nu med en god klat ketchup blandet i til at kompensere for manglen på krydderier. I morgen er det den sidste hele dag på Michelangelos’ Guesthouse, og denne står på afslapning ved poolen og en gåtur til byen for at få den obligatoriske italienske vaffelis.

Dejligt at hører at I slapper af 😉😉 - Knus Carina & Morten

Kan man andet i 41 grader, som vi nåede op på i dag 😃❤

Nej det kan man ikke - LÆKKERT 😘😘 - mor

Was ist was? Impressionen

December 19, 2021 in Italy ⋅ ⛅ 11 °C

Rumschlawenzeln und Pflanzen fotografieren.
    Aber was ist was? 🤔
    4/5 Weihnschtsstern in Baumgröße?

Das ist eine Bougainvillea

Das ist ein Hibiskus

Das ist ein Pfeifenputzerbaum

Liane Heinemann

🤣🤣🤣🤣🤣 Sehr gut

30.06.17: Tredje dag på Sicilien

June 30, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 33 °C

Vi havde en dag tilbage i Gioiosa Marea på Michelangelos’ Guesthouse, så det var med at nyde poolen og de mere afslappende forhold, før den skulle stå på varme tog, små hotelværelser og masser af sightseeing. Vi skulle i dag begive os ud i at vaske tøj og vi havde heldigvis en vaskemaskine til rådighed. Den var dog lidt speciel eller nærmere gammeldags (det var noget gammelt skrammel!). Vi fandt aldrig ud af, hvordan centrifugeringen virkede i den, for da den havde centrifugeret, hældte den mere vand i tromlen. Da vaskemaskinen centrifugerede, var det som om, at den blev levende. Det kom til udtryk ved, at låget løftede sig, og den lavede lyde, som om den slog mave efter at have spist et stort måltid.
    Til frokost stod den på baguette med salami og ost på ægte italiensk manér. Det blev derefter tid til et dyk i poolen.

Hen på eftermiddagen stod solen højt, og det målte 41 grader, så vi skulle da selvfølgelig ud at gå. Det var den selv samme varme, som vækkede lysten til den daglige obligatoriske is, så vi vandrede ned af bjerget til den lille by. Man gør meget for italiensk is! Stort set alle butikker holdte siesta, men ikke vores ”Gelateria”, hvor vi efterhånden var stamkunder, eftersom byen ikke havde ret mange turister
    Efter lidt fotografering af kysten vendte vi snuden tilbage op af bjerget til vores lille guesthouse. Det blev en kortere tur denne gang, da vi brugte ”Google maps” til at finde vej, hvilket vi nok burde have gjort noget før, men alting tager jo sin tid
    En svedig gåtur senere stod den på den sidste nadver af pool, før vi skulle pakke og få udryddet alle rester af mad, da vi ikke havde lyst til at slæbe mere end højest nødvendigt.

I morgen er det den store rejsedag til La Spezia, hvor vi stort set skal bruge hele dagen i tog. Det bliver nu lidt spændende, om de italienske toge kan leve op til de ”store” forventninger vi danskere har efter IC4-togene derhjemme (ironi kan forekomme).

Gioiosa Marea