Italy
Pesaro

Here you’ll find travel reports about Pesaro. Discover travel destinations in Italy of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Zajímalo nás, jaké je moře na druhé straně, tak jsme se na jeden den zastavili v Pesaru. Hotel předčil naše očekávání zejména kvůli výhledu na moře a bazénu, ale moře nás zklamalo - bohužel bylo mělké a špinavé. 👎 Zašli jsme si na fajn večeři do příjemné restaurace C’era una volta, kde místním upečou pizzu i v půlnoci a zase frčeli dál. 😉

July 27, 2015 in Italy

Sista dagen i Kroatien spenderade vi i Split, mestadels med att dricka vatten och försöka förhindra solsting. Kände oss lite medtagna båda två. Vi hann ta ett litet dopp på fullsatt strand, annars höll vi oss mest i skuggan och väntade på att det skulle bli dags för nattfärjan till Italien. Till middag åt vi jättegod ( och jättestor) vegetarisk lasagne. Väl på färjan slog vi till slut läger vid en soffa, som jag fick turen att sova på, medans Joanna slog upp sin säng (sidenpåse) på golvet bredvid. Jag sov helt okej! Det var värre för Joanna..
    Nu är vi framme i Pesaro, Italien för en andra, och sista stranddag!

July 28, 2015 in Italy

Vi ägnade nästan hela gårdagen till att ligga på stranden och bada i havet. På kvällen gick vi in till centrum för att äta och fixa kuvert och frimärken till mina utbytespapper som stressat mig lite för mycket under resan, för att de inte skulle hinna fram om jag väntade tills jag kom hem. Nu är det skickat dock, och får slappna av från det de sista dagarna i alla fall!
    Vi åt pizza, som var god, på en trevlig restaurang, och gick sedan hem och la oss. När klockan ringde imorse och solen lyste över havet utanför fönstret kände vi att en natt här var för lite, men då vi har planerat och bokat boende för resten av resan var det bara att säga farväl och gå till bussen.
    Så nu sitter vi på ett fullknökat tåg med all vår packning i knät och kan inte röra oss.