Italy
San Giuliano - Venezia

Top 10 Travel Destinations San Giuliano - Venezia

Jetzt kann es nur wieder besser werden

October 3 in Italy ⋅ 🌧 20 °C

Nachdem wir bei Dauerregen unseren Stellplatz am Lago di Garda verlassen hatten, fuhren wir 141 Kilometer über die Autobahn weiter nach Venedig. Der Stadtcamping Village war schon bei unserem letzten Besuch der ideale Übernachtungsplatz für die Sightseeingtour in Venedig. Am Nachmittag kam sogar wieder die Sonne zum Vorschein.Read more

Weiterfahrt nach Venedig

August 19, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 27 °C

Bis auf den üblichen Ärger mit den europäischen Mautsystemen gibt es eigentlich nicht viel zu berichten.
    Die Fahrt hat sich ziemlich gezogen über die Landstraße durch Österreich ...
    Wir hatten vorher in Venedig einen Stellplatz für 18 Euro rausgesucht, dort finden wir auch den quasi vorletzten Platz und auf dem benachbarten Tennisplatz mit Gaststätte bekommen wir noch ein (teures) Bier to go, da er grade zu macht.
    Sei’s drum... morgen gehts nach Venedig rein...!

Von der Zugspitze nach Venedig

April 18, 2018 in Italy ⋅ ⛅ 19 °C

Heute morgen platzte es nur so aus uns raus, „gut das Finn eine Standheizung hat“ brrrr 😣 war das frisch mit vier Grad im Dachzelt!

Aber was für eine Aussicht hatten wir auf die Zugspitze 🏔, der Hammer, 👍 kein Wölkchen am Himmel und strahlender Sonnenschein ☀️. Kurz noch den Wetterbericht gecheckt und Steak 🥩 fürs Barbecue gekauft und ab auf die Straße 🚐💨.

Durch Österreich 🇦🇹 und über den Brenner nach Italien 🇮🇹. Da Vanlife für uns nicht Autobahn brettern heißt, ging’s hinterm Brenner auf die Landstraße 🏔 und schön gemütlich die Berge hoch und runter durch Süd Tirol und die Dolomiten 🏔⛰ .... ein Traum! Kennt ihr das, wenn hinter jeder Kurve ein weiteres Highlight auf euch wartet und ihr aus dem knipsen 📸 nicht mehr herauskommt?!?! Genau so war unsere Route heute nach Venedig! Mega 👌!

Der Tag wurde dann noch mit einen Barbecue gekrönt ... morgen geht‘s dann auf Sightseeing Tour nach Venedig.

Dag 4

June 18, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 26 °C

Startade redan 05:50 för att få det lugnt på vägen första timmarna. Detta och att inga lastbilar får köra på Söndagar gjorde dagen ganska behaglig.
    Hittade vår camping direkt och blev heller inte besvikna över hur den var.
    Har bara tagit det lugnt idag och njutit. Vi har även utsett nästa tänkta camping. Vill ju till havet och ligga på sandstrand.
    Nu laddar vi för morgondagens äventyr till Venedig.

Dag 5

June 19, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 30 °C

Dags för Venedig. Bussbiljett gick att köpa på campingen 30 t o r. Busshållplatsen strax utanför grindarna, väldigt smidigt.
    Bussen stannade precis vid Canal Grande.

Äntrade en Vaparetto (båtbuss) , tog en stund innan vi kunde betala. En stackars stressad tjej skötte av och påstigningar + biljetter. Att vi korkade svenskar inte köpt dessa i land är en annan sak😃

Vi åkte en bra stund innan vi var framme vid avstigning Marcusplatsen med sina magnifika byggnader.
    Vi strosade runt i flera timmar, åt varsin makalöst god glass. Strosade ännu mer tills vi inte visste vart vi var.
    Törstiga o hungriga beslutade vi oss att äta på närmaste restaurang. Satt fint i skuggan vid kanalen och beställde pasta (självklart).
    Maggan frågade kyparen vart vi var och vi va bara några hundra meter från busstationen.
    Efter maten blev det hem till campingen.

Vi tog en kaffe och sedan iväg till poolen för lite svalka och sol.

I morgon bär det iväg igen, vem vet vart😜

Dag 3

June 18, 2017 in Italy ⋅ ⛅ 27 °C

En sen uppdatering pga dålig uppkoppling.
    Gårdagen startade som vanligt vid 8:30.

Vi styrde kosan mot Örnnästet , 27 mil dit är ju ingenting. Efter sedvanliga köerna på autobahn så var vi framme vid 13:30.

Det var otroligt mycket folk och svårt att hitta en parkering men Maggan har ju full koll så det löste sig ganska snart.
    Man har totalt10 bussar som kör turister.
    5 som kör upp o 5 som kör ner.
    Efter en spännande tur på en väg som bara bussen får plats på, 7 km upp var vi framme.

Det startade med en lång tunnel innan man kom fram till hissen som körde oss 140 m upp.
    Själva byggnaden är kanske inget speciellt men en otrolig utsikt.
    När vi kom ner beslutade vi att äta på restaurangen.
    Hittade en ställplats strax nedanför berget, tidig sänggång pga tidig avfärd.

San Giuliano - Venezia