Italy
Pfitsch

Top 10 Travel Destinations Pfitsch
Show all

Finale oho, Finaaale hohohoho ...

August 28, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 15 °C

Geschafft! Ich bin jetzt eine Alpenüberquerung 😉
      Ganz außergewöhnliche 7 Tage liegen hinter mir mit einer großartigen Truppe, einer tollen Wanderführerin, bestem Wetter (auch, wenn wir gestern 1,5 Stunden im Regen vom Berg gelaufen sind) und noch viel mehr gutem Essen.
      Immer wieder gerne! ❤️
      Gleich holt Gunnar mich ab und dann geht's an den Gardasee und mindestens zwei Tage kein längerer Fußmarsch 😀<

1. Halt Italien, Südtirol

April 4 in Italy ⋅ ☁️ 10 °C

Gestern sind wir auf dem Stellplatz am Hopfner See geblieben und haben den Tag genossen, auch wenn unser Wechselrichter defekt ging…hoffentlich bekommen wir Ersatz 😩☹️.
      Heute haben wir uns entschieden durch Österreich direkt nach Italien zu fahren, wo wir nun in Afens bei Sterzing auf einem Bauernhof stehen. Wetter klasse 😎☀️, kurze Wanderung zurückgelegt, ausser Puste 💨💨. Mal sehen was morgen kommt….Read more

Day 1 ; let's get the party started

January 14, 2023 in Italy ⋅ ⛅ -1 °C

Na een lange rit dag in Gossenaş Italië aangekomen. Van slapen in de bus was geen sprake, dus nu redelijk uitgeteld in bed na een eerste dag vol nieuwe indrukken! Wat n pretletters bij elkaar of nou deelnemers of begeleiders een mooi zooitje ongeregeld bij elkaar. Meteen aan ontbijt,ff rustig spullen uitpakken, frisse douche en de eerste "pasta" stond voor on klaar met daarna sneeuwraad voor de nodige tips & tricks. Na lange dag zitten maar ff berg op achter hotel, stukje nordic walken samen met Paula op aanraden van de " oude " eigenaar bijna boven breekt de nordic stok oeps.. wij maken weer een lekkere binnenkomer. Nou eenmaal terug gezien er deze week aardig wat feest en partijen voorbij komen, moest de disco kelder klaargestoomd worden voor een mooie week.. check done! Tijd voor lekker maaltijd hotel is super, kamers top , eten smaakt erg goed en heerlijke wellnes. Dit komt wel goed... avonds nog een leuke kennismakingsquiz en ons mandje maar in .. tot morgen..Read more

Dag 2 - D-Day

January 16, 2023 in Italy ⋅ ⛅ -4 °C

Vandaag dan de eerste dag om de piste op te gaan, 7uur de wekdienst, half 8 aan t ontbijt.. na goede nachtrust...al snel waren we bij piste! Uitladen lift in en gaan...eenmaal boven ff n de warming-up en "zoof" die piste af. Jurre heeft er zin het gaat super goed, hij doet ook aan paralypics olympies snowboarden dus wil wel. Tijden het filmen, eindelijk jurre mooi in het vizier , sluit ik het filmpje hier onder af met mooie koprol 😋 opes... Met nog aantal andere snowboarders op pad super gezellig... helaas brak jurre zn binding, waardoor we de berg af moesten lopen. Halverwege zagen we henk, voeten vastgetaped aan board en zo iig roetsjend naar beneden om daar n board t huren. Dat was ff schakelen in zn koppie maar met de nodige nieuwe vertrouwen weer de lift met splinternieuw snowboard. Zitten we in de skihut waar is mijn rugzak, door de stress had hij daar niet mee aan gedacht, hem bij de begeleiders gelaten ik even in volle vaart naar beneden snowboard met ronnie, wat stiekem ook wel ff lekker was. hij vond het fantastisch, op zn nieuwe board maar smiddags toch best moe. Hij even slapen , ik ff bijtanken in de sauna & wellness van hotel .. heerlijk! Tijd om t eten en spelletjes avond.. wat hebben gelachen, avonds nog ff door met het team.. toen lagen we helemaal stuk en rolde tranen van lachen met nodige spelletjes 30sec en wat ben ik ...02.00 lagen wij .. maar wat toffe eerste dag.. na minimaal slaap, nieuwe dag.. vanavond horen jullie hoe ons avontuur van deze dag weer was!Read more

Day 3; Ratsching - Gossensaß got talent

January 17, 2023 in Italy ⋅ ⛅ -4 °C

Vandaag half uurtje met de bus naar iets groter skigebied Ratsching. 08.45 bij de bus, heb je helm, heb je handschoenen check en gaan 😜.
      Busje volgeladen mooi groot gebied, afspraken gemaakt voor de lunch. Er wilde meer mensen aansluiten dus met clubje van 10 op pad. Ochtends lekker zonnetje .. boarden ging lekker! Tijd voor n bakje koffie... eenmaal bij de skihut gaf Jurre aan dat hij voor de lunch nog wel n xtje wilde gaan. Prima, nick bestuur had er ook zin in dus wij met zn 3 samen afdaling lekker ff wat op snelheid. Jur lachte zich kapot want zowel ik als nick viel maar hij niet hoor...lekker kaisersmaren eten en middags nog paar mooie afdalingen, de groep ging super goed. Eenmaal terug, rust moment.. dus als begeleider maar ff naar de aufguss in de sauna van de " oud " eigenaar heerlijk ontspannen. Daarna lekker eten patatjes en kip op menu dat wordt smullen. Jurre had nog n verrassing voor ons, hij ging voor 5de jaar met SidS mee en dat mocht gevierd , apetrots als hij was. Vanavond staat er gossensaß got talent op progamma maar verkleed aanwezig.. lekker gek pruik op en genieten van de mooie optredens van de deelnemers. Na een sneeuwraad overleg voor de next day vandaag maar ff iets eerder naar bed .. nou ja ¹uur .. oeps.. tot laterrrr...Read more

Day 4

January 18, 2023 in Italy ⋅ ⛅ -3 °C

Vandaag n halve dag snowboarden om vervolgens naar vipiteno te gaan! Lekkere ochtend, met maris, floris en jurre en ik op pad... eerst paar met n grote groep en daarna lekker met klein clubje.. ze hadden er zin in en ging ze super af! Ff lunchen kreutzel stond er op het menu voor mij en n burger voor jurre dat ging er prima na paar x die berg af geboard t zijn. Smiddags stond er vossenjacht op het progamma, paula en ik waren een vos en stonden als clowns mooi verdekt op gesteld. Bedoel een opdracht vanuit het bestuur moet je serieus nemen. Wat resulteerde dat 5 teams ons voorbij zijn gelopen we waren van alle jaren de moeilijk vindbaarste vossen, job done denk ik zo! Alle deelnemers hadden tien euro gekregen om iets leuks voor thuis te kopen dus shop till you drop, dus samen met onze grote vriend de stad in. Hij kocht liever n likeurtje voor thuis voor hem zelf dikke boef! Eenmaal terug ff chillen en dan ijstokschiessen soort curling maar dan zonder bezig, afsluitend met apres ski in de tuin. Was weer n toffe dag al hakken de korte nachtjes inmddels wel wat in .. 🤪🤣Read more

Dag 6

January 20, 2023 in Italy ⋅ ⛅ -10 °C

Zooo de week gaat al weer super snel voorbij, de eennalaatste dag is alweer aangebroken... vandaag stond ladruns op het programma skigebied dicht bij het hotel.... je merkt dat deelnemers vermoeider raken maar ondanks ging zowel floris als jurre vandaag op volle snelheid met weinig rust momenten de berg af! Wat n dappere stoere ventjes....
      Lekker geluncht, middags nog ff paar pistes gedaan en precies optijd op de bus. Vanavond stond er filmavond op progamma ff ontspannen om weer voor te bereiden op morgen de vertek je merkt dat bij iedereen wel wat binnenkomt.... je beleefd zo'n intense week met elkaar je gaat je echt wel hechten een grote familie..

Zal afsluiten en de piste op ... morgen laatste verslag en dan weer naar NL

Angekommen in Sterzing

August 24, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 20 °C

Besonders viele Kilometer waren es heute zwar nicht (ca. 320),aber dafür sehr intensiv. Zum einen der wunderbare Pass am Morgen und der Beginn in Italien, bis hinein nach Südtirol.
      Zum Anderen der übermäßige Verkehr in den letzten zwei Stunden. Das war extrem anstrengend.
      Die Italiener und die Slowenen haben auf jeden Fall eines gemeinsam... Tempolimit? Wozu denn? Ich fahr einfach 40km/h weniger als erlaubt, das wird schon passen 😂🙈
      Jedenfalls bin ich nun im Hotel Sonnenheim angekommen. Es ist wirklich einladend und schön abgelegen von Sterzing, bietet aber den Blick auf die komplette Stadt. Das Zimmer ist 1A sauber, es ist modern eingerichtet und gemütlich.
      Nächster Tagespunkt: Duschen und Abendessen sichern 😅

Etappe 5.1 | Brennerbad - Sterzing

August 16, 2022 in Italy ⋅ 🌙 15 °C

Was für ein grandioser Tag liegt nun (fast) hinter uns. 🤩 Nach einem ausgiebigen frühen Frühstück (wir saßen 7:40 Uhr am Frühstückstisch) im Gasthof Silbergasser starteten wir 9:00 Uhr zu unserer eher kurzen Radetappe. Über 22km ging es in einer knappen Stunde über die alte Bahntrasse (umgebaut zum Radweg) nach Sterzing, genau genommen in den kleinen Nachbarort Wiesen.

Dort steht der kleine und sehr persönlich-gemütliche Rieplhof, unsere Unterkunft für die nächsten 2 Tage. Allerdings haben wir erstmal nur schnell die Räder abgestellt, da wir bereits um 10:21 Uhr den Bus ins Pfitschtal nehmen wollten. Die Brennerpassüberquerung am Vortag war uns noch nicht anstrengend genug, daher wollten wir heute noch wandern🤷🏻‍♂️😅

Wir starteten 10:45 Uhr in Burgum im Pfitschtal auf 1400m und nahmen den Weg durch ein kleines Seitental hinauf zur Sterzinger Hütte (2355m). Es ging über mehrer Weiden hinauf und Tobias hatte es besonders eine Ziegenherde angetan🐐. Bei der Hütte angekommen haben wir ein wenig verschnauft und unsere Wasservorräte an einer Quelle aufgefüllt, bevor wir den Weg weiter in Richtung unseres eigentlichen Ziels nahmen.

Immer weiter schraubte sich der Pfad hinauf, bald durch endlose Geröllfelder. Belohnt wurden wir schon während des Aufstiegs mit unglaublichen Aussichten auf die umliegenden Berge und Täler. Schließlich, nach 4 Stunden mühseligen Kraxelns waren wir am Ziel: Der Gipfel der wilden Kreuzspitze (3135m). Zufrieden saugten wir die atemberaubende Aussicht auf die umliegende vergletscherten Gipfel wie dem des Hochfeilers auf. Einfach unbeschreiblich!

Der Abstieg ging bekanntermaßen zügiger und leichter vonstatten. Kurz vor der Sterzinger Hütte mussten wir unseren Abstieg nochmal unterbrechen, denn um uns herum begann wildes Gepfeife. Nach einem kurzen Blick durchs Fernglas wurde uns klar - die Murmeltiere sind los. 🦫( Jaaaah, das Emoji ist ein Bieber, aber immerhin optisch nah dran😂)

Nach einiger vorsichtiger Beobachtung und Fotoversuchen ging es schließlich wieder hinab ins Tal und mit dem letzten Bus zurück nach Wiesen, unser wunderschönes Zimmer mit Blick auf das Sterzinger Tal beziehen. Anschließend ging es nochmal mit dem Rad in die Stadt zu Kolpings Pizzeria - Super lecker und der Aperol Spritz erst…😅

In diesem Sinne gute Nacht und morgen wird’s dann auch mal etwas ruhiger bei uns.😴 seid gespannt!!

He who rests rusts...finding Castelrotto

July 21, 2023 in Italy ⋅ 🌧 64 °F

The penultimate leg of ‘Walking in Europe’ began today in Zurich…if all goes to plan I will leave Switzerland travel through Austria and take a hard right into northern Italy.
      On the train between Zurich, Switzerland and Innsbruck, Austria a rather large number of tourists boarded. It was utter chaos as they tried to find their seats. I share this anecdote because the last gal to board looked rather confused and as fate would have it the last empty seat was next to me. I could tell she was just trying to find a spot as the train started to move. Shortly thereafter the ticket collector came by and said she was in the wrong coach that she would have to upgrade her ticket to stay... after a rather heated conversation she paid for the upgraded seat. I share this because the conversation was in German so I was unable to understand. After the collector left I reached on my bag and pulled out a piece of chocolate that Mimi had left with me to hand to the septuagenarian. We shared, she smiled and we chatted using ‘Goggle translate’, although she knew more English than I knew German. As Boxer is inclined to do finding common denominators…she skis and has children and grandchildren…and that her daughter turned 40 yesterday, “well you know we have that in common as our son had a birthday yesterday as well,” We shared pictures of our families and chatted about my travels, she went to her phone and began to type and when she was done she said, “my mother has a saying, he who rests rusts.”Read more

Val di Vizze, Pfitsch, Валь-дзі-Віццэ, Вал ди Вице, Վալ դի Վիցե, ヴァル・ディ・ヴィッツェ, Валь-ди-Вицце, Ad Fictas, Валь-ді-Віцце, 瓦尔迪维泽