August 2016

Ciampino Airport

August 6, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 27 °C

Tro det eller ej, dette var vores første flyrejse sammen og vi glædede os helt vildt til snart at befinde os i den by vi havde læst SÅ meget godt om, vi skulle ikke blive skuffet, tværtimod blev det vores hidtil dejligste ferie, og det siger da trods alt ikke så lidt.

Der er mange meninger om Ryan Air, men uanset hvad, så blev det dem vi valgte at flyve med. To personer til Rom T/R i højsæsonen for godt 1000,-

Ryan Air skuffede ikke, slet ikke. Fordi en passager var blevet dårlig på vejen hjem til DK, måtte flyet lande i Barden Barden og vores afgang blev derfor forsinket næsten 3 timer, men so what?

Vi hyggede os og glædede os bare til at komme afsted og... Allerede ved ankomst i Rom, fik vi en SMS fra Ryan Air som beklagede forsinkelsen. Vi blev tilbudt noget ekstra rabat m.m. så vi kunne på ingen måde klage.

Tjek lige billederne fra da vi fløj ind over Rom omkring klokken 23, er de ikke flotte?

Palatino (Palatinerhøjen)

August 7, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 31 °C

På vejen ned til Colosseum kom vi lige forbi Palatino højen. Sidste søndag i hver måned er der gratis entre til de 3-4 største attraktioner, også her.

Men uanset hvad, skulle vi selvfølgelig ind og wauu, en fantastisk oplevelse. Her er bare SÅ smukt.

Kultur og kirker

August 7, 2016 in Italy ⋅ ⛅ 32 °C

Man kan ikke gå mange skridt før næste wav-oplevelse melder sig. Husk, gør lige som os:

Tag en tom sodavands flaske med dig, og fyld den op ved de utallige springvand som du finder overalt i byen. Vandet er 100% rent og ISKOLDT, så det ville være direkte dumt at gå og købe sodavand eller vand på flasker, ikke kun pga prisen, men fordi vandet alligevel bliver lunkent eller varmt i løbet af 5 minutter.Read more

Vatikanet

August 8, 2016 in Vatican City ⋅ ☀️ 29 °C

Den lille selvstændige stat i hjertet af Rom; Vatikanet skulle naturligvis også besøges og selv om der også her var mange mennesker, var vi alligevel enige om at det var det hele værd.

En kæmpeoplevelse både ude på pladsen, og ikke mindst inde i kirken hvor vi iøvrigt også tog de mere end 500 trin op til toppen. Pas på hvis du er dårlig til bens eller er hjertepatient. Man kan også vælge at tage elevatoren.

Et godt råd: Kvinder skal huske at medbringe et sjal og et par bukser, da man ikke må vise sine bare skuldre og ben.