Japan
Fukuoka

Here you’ll find travel reports about Fukuoka. Discover travel destinations in Japan of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

March 30 in Japan

Die 280 km von Hiroshima haben wir mit dem Shinkansen in unglaublichen 66 Minuten zurückgelegt. Da kann sich jeder leicht selber ausrechnen, mit welcher Geschwindigkeit der Zug durch die Gegend donnert. (Falls nicht, bitte folge diesem Blog nicht mehr, du verstehst sowieso kein Wort)
    In Fukuoka befinden wir uns nun zum ersten Mal nicht auf der grössten Insel Japans Honshū, sondern in der südlichsten Hauptinsel Kyūshū.
    Fukuoka war eigentlich eine grosse Unbekannte. Katrin hat mich bei der Ankunft gefragt, weshalb wir überhaupt hierher gereist sind... Hmmmm, die Destination war nunmal in vielen Reiserouten empfohlen, die man im Netzt so fand.
    Die zwei Tage haben sich aber auf jedenfall gelohnt. Das Hanami (Kirschblütenschauen) haben wir noch nie so intensiv erlebt wie hier. Die Parks waren voll mit Leuten, es wurde Gepicknickt, Grilliert und natürlich Massen von Bier und Sake getrunken.

Kyoto dag 1

October 3, 2017 in Japan

14,5km gestapt.
    Vandaag vertrokken we uit Osaka naar Kyoto. We zitten hier op hotel aangezien alle airbnb's al volzet waren, Kyoto is erg toeristisch.
    We vertrokken naar het westen en gingen daar naar een tempel en een klein bamboe bos. Er waren zoveel toeristen dat het eigenlijk niet zo tof was om daar rond te lopen.
    Erna gingen we naar het manga museum en nu gaan we House of flying daggers kijken omdat daar ook bamboe bossen in komen waar er wel schreeuwende chinesen in rondlopen maar het geen toeristen zijn.Read more

Yoshii

October 11, 2017 in Japan

We wwoofen voor de tweede en ook laatste keer in Japan.
    We zijn in Kyushu nu, het zuidelijke grote eiland van Japan en het is hier tropisch warm en vochtig.
    We zitten op een 'boerderij' van een man die bosbessen en kaki fruit groeit en die twee zaken moeten wij dus plukken. Er is hier ook een Duits meisje dat hier al twee weken is. Ze zegt dat het totaal geen zwaar werk is.
    Joy en ik slapen op de zolder van het bijgebouw en die is al zo een 5 a 10 jaar niet meer gekuist. We hebben een dik uur bezig geweest met afstoffen, stofzuigen, uitkloppen enzoverder om een beetje van het stof en vuil weg te krijgen. Vonden we absoluut niet kunnen. Bovendien kregen we ook geen lakens. Die ben ik gaan vragen maar ze hebben enkel een onderlaken.

We geven het een dag of twee maar als het ons niet aanstaat zijn we weg natuurlijk. We zullen zien morgen!

In bijlage nog 2 foto's van Miyajima, waar we eergisteren en gisteren waren: tempels en okonomiyaki.

Next Stop: Fukuoka

March 23 in Japan

Next stop on our trip through Japan is Fukuoka. For us it is just a short stopover because we had to pick up our railpass here. For the next 7 days we will be traveling by rail. Starting with Hiroshima tomorrow morning.
    Nevertheless Fukuoka is a nice city as well. Here you can find some pictures from Fukuoka. Tonight we had a "traditional Japanese" dinner at the Hard Rock Cafe :D

Der nächste Stop auf unserer Rundreise durch Japan ist heute Fukuoka. Für uns ist es eigentlich nur ein kurzer Zwischenstopp, weil wir hier heute unseren Japan Rail Pass abgeholt haben. Ab morgen geht es dann mit dem Shinkansen weiter nach Hiroshima.
    Aber auch Fukuoka an sich ist eine ganz nette Stadt, daher hier noch ein paar Bilder. Heute Abend hatten wir dann auch noch ein ganz "traditionelles japanisches Abendessen" im Hard Rock Cafe :D

Rauchen in Japan

October 28, 2016 in Japan

In Japan herrscht in den Innenstädten einiger Großstädte Rauchverbot, auf das durch Verbotszeichen auf den generell sehr sauberen Gehwegen hingewiesen wird. Die Strafgebühr liegt bei 2.000 Yen. Es darf nur in ausgewiesenen kleinen Raucherecken geraucht werden. Manchmal sind sie durch Gitter abgetrennt, dann stehen die Raucher dahinter wie in einem Käfig im Zoo. Im Zug gibt es eine eigene Raucherkabine und manche Restaurants haben ebenfalls Raucherbereiche eingerichtet.Read more

Essen & Trinken

October 28, 2016 in Japan

Im Schaufenster nahezu aller Restaurants werden die verkauften Speisen als Plastikvariante zur Ansicht ausgestellt. Typisch sind der Verzehr von Ramen (japanische Nudelsuppe), Sushi, Reis, Fisch, Meeresfrüchte, aber auch Kobe-Rind usw. Yakitori sind gegrillte Fleischspieße, vorzugsweise mit Innereien und Bento-Boxen sind kleine Kisten, in denen die verschiedenen Häppchen getrennt voneinander gelegt werden. Außerdem essen Japaner gern Crepes, die kalt oder warm, süß oder herzhaft angeboten werden. Grundsätzlich an jeder Ecke gibt es süßes Gebäck aller Art. Besonders beliebt ist eine Füllung aus Kakoa und Bohnen. Zumindest schmeckt es so. Die Nationalgetränke sind Sake (Bild 5) und grüner Tee, den es auch oft als Geschmacksrichtung für Softeis gibt. An jeder Straßenecke stehen außerdem mehrere Getränkeautomaten, die Wasserflaschen und andere Softdrinks verkaufen.Read more

אירוח יפני אותנטי

September 15, 2016 in Japan

אז לפני כמה שעות הייתי בפארק והתחלתי לשחק עם ילד קטן בן שנתיים שרץ סביבי ונתן לי כיפים.
    התחלתי לדבר גם עם אמא שלו, ואחרי חצי שעה של שיחה נחמדה על ההבדלים בין יפן לישראל, היא הזמינה אותי אליהם הביתה לארוחת ערב.

חייב להודות שזו היתה חוויה בלתי נשכחת. סוף סוף הייתי בבית יפני מסורתי אמיתי, ולא אחד מתויר.
    היפנים היו מקסימים והכינו עבורי מאכלים יפניים שלא יצא לי לטעום (וזה לגמרי לא מובן מאליו!) ושוחחנו כ5 שעות על יפן וישראל.
    הם היו בעיקר מופתעים לשמוע שבמקום רחוק וקטן כמו ישראל אוכלים סושי, ויודעים להשתמש בצ'ופסטיק.
    מה שרואים בתמונה השניה זו ארוחת ערב מסורתית ביפן - סושי בהרכבה עצמית. לוקחים אצה, אורז, ודגים / ירקות ואוכלים יחד עם סאקה.

תודה לכם!

Fukuoka 2

October 15, 2017 in Japan

Wij zijn hier nog.

Veel updates heb ik niet: het regent veel dus hebben we veel tijd om onze verdere reis te plannen.

We hebben al 18 keer ramen gegeten hier in Japan en we blijven even verslaafd.

We zaten gisteren in de cinema (planet of the apes) en joy en ik zijn ervan overtuigd dat we een aardbeving hebben gevoeld. Er rijden daar geen treinen of niks en plots trilden onze stoelen en zagen we nog wat mensen verward rondkijken. We konden online niks vinden van een beving maar wij zijn overtuigd.

Joy heeft nog nooit de spoelstraal gebruikt op een japans toilet, weetwel, die waterstraal die de poep reinigt. Ze gaat het nog proberen voor ze vertrekt zegt ze. Ik denk dat ze met de piepers zit. Ik ga eerlijk zijn, ik ben fan.

October 12, 2017 in Japan

11.6km gestapt.

Zoals je ziet is de titel van de plaats waar we zijn anders dan die van gisteren!
    We konden het daar niet goed aan. 'S nachts hebben we geen oog dicht gedaan doordat we niet konden slapen van hoe vuil het daar was. Geen echte lakens, stof in de lucht enzovoort. We zijn om 6u 's ochtends met onze rugzak vertrokken naar het lokaal station en namen de trein naar Fukuoka, de hoofdplaats van Kyushu. Hier hebben we een propere kamer met lakens en geen meubels die zwart zijn van't stof en dat vinden we heerlijk! Wat we de komende dag precies gaan doen weten we nog niet echt maar het zal niet niezen en hoesten zijn (Joy kon al ver niet meer ademen met haar allergie voor huisstofmijt).Read more

Fukuoka Prefecture, Präfektur Fukuoka, Fukuoka, Prefektur Fukuoka, فوكوكا, Фукуока, Prefectura de Fukuoka, فوکوئۆکا, Prefektura Fukuoka, Gubernio Fukuoka, Fukuoka prefektuur, استان فوکوئوکا, Fukuokan prefektuuri, Préfecture de Fukuoka, Fuk-kông-yen, Fukuoka prefektúra, Ֆուկուոկա, Prepektura ti Fukuoka, Prefettura di Fukuoka, 福岡県, 후쿠오카 현, Fukuokos prefektūra, Fukuokas prefektūra, फुकुओका, Wilayah Fukuoka, Hukuoka-koān, ضلع فوکوکا, Prefectura Fukuoka, Fukuoka Prefectur, Префектура Фукуока, Préféktur Fukuoka, Fukuoka prefektur, Mkoa wa Fukuoka, Префектураи Фукуока, จังหวัดฟุกุโอะกะ, Prepektura ng Fukuoka, فوکوکا پریفیکچر, 福岡縣, 福冈县