Japan
Higashi Hongan Ji

Shinshū Honbyō

March 28, 2018 in Japan ⋅ ☀️ 23 °C

Bei genauerer Betrachtung der Broschüre des Shōsei-en Garten stellte heraus, das dieser zu einer großen Tempelanlage zugehörig ist. Da dieses nicht weit entfernt lag, wurde sie als nächstes Ziel unserer Tour festgelegt.
    Beim Ankommen an der Anlage waren wir erstmal beide sprachlos. Vor uns lag nämlich ein riesiges Tor. Und hinter diesem ein noch viel riesigerer Tempel.
    Übersetzt in Tourist: Ein Panorama Foto war nötig, um den gesamten Tempel zu fotografieren.
    Dieser buddhistische Tempel gilt als architektonisches Meisterwerk in Japan und wurde seitdem er errichtet wurde schon mehrfach restauriert, nur um der Welt erhalten zu bleiben.

Derniers temples Kyotoïtes

May 22, 2016 in Japan ⋅ 🌙 21 °C

Dernier jour à Kyoto et une liste de choses à voir encore bien remplie ! Après avoir déposé les bagages à la consigne de la gare, nous rejoignons le Hongan-Ji, un temple gigantesque qui ne figurait pas sur notre feuille de route initiale, mais que nous avons ajouté en passant devant mercredi lorsque nous allions à la gare pour nous rendre à Nara. La structure en bois du "Founder's Hall" est impressionnante, et est décrite comme le plus grand bâtiment en bois du monde (on ne fera pas l'arbitrage, mais ça fait deux fois en une semaine qu'on visite le plus grand bâtiment en bois du monde!). Un autre bâtiment, un peu plus petit, le jouxte. Nous entrons dans ce dernier bâtiment et admirons l'incroyable décor terriblement raffiné à base d'or de ce lieu de culte. Après une dizaine de minutes passée à admirer le spectacle, nous partons vers le bâtiment principal, dont une foule incroyable sort en sens opposé. Nous entrons alors dans une salle tout aussi luxueuse et magnifique que la précédente, mais deux à trois fois plus grande... Un régal pour les yeux. Nous nous rendons rapidement compte qu'une cinquantaine de personne est encore assise au milieu de la salle et que deux ecclésiastiques terminent leur discours. A peine le temps d'admirer que les employés du temple commencent à refermer les portes; nous sortons afin de ne pas perturber l'office, encore des images plein la tête!

Direction ensuite le Nijô-jô (Edith le prononce très bien, je vous conseille de lui demander un cours de diction japonaise), le château du shogun de Kyoto. Le château est ravissant. Tous les murs (ou presque) à l'intérieur sont décorés. Ceux-ci sont le plus souvent recouverts de peintures japonaises, représentant tigres, cerisiers et autres classiques de l'univers japonais, sur un fond doré dont nous ne nous sommes jamais lassés, tandis que d'autres portent uniquement des dessins à l'encre de Chine. Les jardins sont eux aussi très agréables, à l'image de ceux que nous avons déjà visités. Une belle visite pour terminer!

Kyoto laatste dag

April 18, 2015 in Japan ⋅ ☀️ 20 °C

Ik heb nog een hele hoop niet gedaan van mijn programma, ik zou nog gerust een weekje kunnen vullen hier, maar het was mooi weer en ik besloot het wat rustig aan te doen. Om 9 uur sochtends had ik al goesting om een schaduwplekje op te zoeken. Ik heb, grotendeels te voet, vier tempels en een park bezocht.

Eerste stop was de nishi hongwanji, een van de grootste houten structuren van japan. Er was echter een viering of zoiets bezig, dus ik heb enkel even rap binnen gegluurd. Het interieur is prachtig, maar jammer genoeg moogt ge binnen nooit fotograferen.

Tweede stop was de toji tempel, met de hoogste pagoda van japan, 55m, bouwjaar 1644. Mooie tuin en mooie boeddha standbeelden binnen. Toen ik bij een automaat een koel drankje wilde nemen tegen de hitte, heb ik geleerd dat die toestellen ook warme drank serveren. Ik kreeg een soort warme limonade. Bij tweede poging had ik een koel soort druivesap.

Daarna was de sanjusangen-do aan de beurt. Deze tempel bevat 1001 boeddha standbeelden. De houten hal waarin ze staan is 120 meter lang. Het is de gewoonte van de japanners van een buiginkje te maken voor een boeddha standbeeld, maar het enthousiasme was hier wat minder, enkel de grooten in het midden kreeg een buiginkje.

Het was al middag op dat moment, dus heb ik de metro genomen naat het grote park van kyoto, 1300 op 700 meter, en daar wat gegeten. Er werd daar ook veel gepicnikt, maar aan de rivier verderop nog meer. Ook merkte ik aan de rivier zeer grote vogels op, ik denk sperwers.

De laatste tempel van de dag was ouder dan kyoto zelf, van voor 794 dus, en daar was ook iets te doen, maar het was allemaal in het japanees aangeduid dus ik weet niet wat. Ik heb mensen aan de ingang een steen zien nemen om die wat verder in een mand te leggen, en ik denk dat er ook trouwfoto's genomen werden want ik herkende de traditionele trouwjurk. Ik heb daar dus maar niet te lang in de weg gelopen.

Daarna niet veel meer gedaan dan wat rondgekuierd en genoten van het weer. Ik zie al goed rood. Het is zaterdagavond en dat is te merken aan de rivier waar hopen studenten ronlopen en groepjes muzikanten aant spelen zijn. Ik heb ook even zitten tellen hoeveel automaten ik tegenkwam maar heb het na een uur opgegeven toen ik al boven de 100 zat.

Morgen gedaan met de grootsteden, dan ga ik naar Nara.

Higashi Hongan Ji, 東本願寺