Japan
Ikebukuro

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Travelers at this place
    • Day 22

Tokyo - Lost in translation...

September 28, 2019 in Japan ⋅ ⛅ 28 °C

Tokyo...le decalage horaire n'arrange rien a l'impression de ne rien comprendre a l'environnement si bien decrit par Sophia Copolla.
      Nous sommes venus il y a 20 ans. A l'epoque pas de smartphone, pas d'internet accessible, pas d'anglophones, pas de guide touristique genre Routard et pas de touristes non plus ! Aujourd'Hui tout a bien evolué et Google Translate et Map nous facilitent la vie ! Nous avons trouvé notre adresse presque facilement !
      Petit logement Air Bnb typique de Tokyo (petit donc) a Ikebukuro.

• Day 2

הדרך לטוקיו - יום 1

May 14, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 20 °C

התחלנו!
      ההתחלה האמת הייתה לא הכי נעימה .. איך שהגענו לדיוטי כרמל התחילה פרץ של בכי ואני ושי עם אותה מחשבה - מה עשינו..🤦
      אבל לשמחתינו הטיסה עברה בטוב ומפה לשם הגענו ליפן!
      בשדה תעופה בטוקיו כל כמה מטרים פשוט יש מישהו יפני שעומד - למה? לא ברור.. כרמל השיגה לנו מעבר ללא תור וככה מהר הגענו לרכבת - עיר תחתית שלמה מתחת לאדמה
      הגענו לדירת גפרורים שלנו וקשה לתאר כמה זה קטן אבל יש פה הכל!
      וכיאה ליפנים - בכניסה לחדר המתינו לנו זוג נעלי בית ומכונת כביסה מפוארת
      הלכנו לאכול במסעדה יפנית קרובה ופשוט הזמנו דברים בתקווה שיהיה טעים - והיה טעים :)
      בתמונות אפשר לראות את שי מדגמן את החדר הקטן (הוא בגובה של הדלת) דוכן אוכל סטנדרטי מהעיר השוקקת מתחת לאדמה וגם תמונה שלנו ב"דירה" עייפים אך מרוצים

• Day 3

טוקיו - skyline -ueuno יום 2

May 15, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 18 °C

בזכות כרמל הבוקר הזה התחלנו קצת מוקדם מהצפוי אבל בשל כך הספקנו יותר :)
      הבוקר היה קר וגשום אז החלטנו ללכת לטייל במקום סגור ולכן נסענו לskyline שזה סוג של קניון שניתן לעלות בו לקומה ה60 ולהשקיף על כל טוקיו - מטורף כמה שהעיר הזו גדולה וצפופה נראה שמי שתכנן אותה היה שחקן טטריס מצטיין
      הנסיעה במעלית עצמה גם ממש חוויתית - כרמל זרחה שם (literally)
      התפנקו על החדר הנקה/החתלה המטורף שיש שם - מרגיש מאוד משחקי הדיונון אבל בקטע טוב..
      מהתצפית היה נראה שנרגע הגשם אז החלטנו לצאת קצת לעיר הגדולה
      נסענו לאואנו ושוטטנו בפארק עד שהרעב הכריע אותנו והלכנו לשוק
      מבחינה קולינרית יצאנו מאוד מסופקים - מראמן עם אטריות אודון עבודת יד שנעשו מול עינינו ועד לסושי משובח
      רוב הפעמים אנחנו לא בטוחים מה אנחנו מזמינים אבל בנתיים 99% מהזמן זה עובד!
      כמה נקודות שנזכרתי בהם:
      1. כשמסתכלים על כל טוקיו חוץ מהבניה הצפופה בטירוף אין תחושה של עומס ברחובות/כבישים אבל! כשנמצאים בתחנות רכב מתחת לאדמה זה מטורף כמות האנשים שיש שם!!!! אפשר לקבל סחרחורת רק מלעמוד שם..
      2. בערב הלכנו לאכול במסעדה מומלצת ליד הדירה שלנו - ההזמנה נעשתה ממכונה ששנינו הינו בטוחים שזה מכונה שבוחרים ממנה מוזיקה כמו פעם 😂

• Day 4

טוקיו - שינוג'וקו יום 3

May 16, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 27 °C

אם אתמול היה גשם וקריר היום פתחנו את הבוקר לשמש חמימה. ליפנים יש מטריה לגשם ומטריה לשמש - לא אותה מטריה
      הלכנו במסלול הקבוע שלנו למטרו (בחזור אנחנו כל פעם הולכים בדרך אחרת כי אנחנו אף פעם לא מצליחים לצאת מהיציאה הנכונה - ככה זה כשיש 20 יציאות ועיר שלמה מתחת לאדמה..)
      הגענו לשינג'וקו - התחנה הכי עמוסה בעולם! ואיך שיצאנו מהתחנת רכבת הרגשנו שיש אווירה אחרת - יותר צעירה וזורמת..
      הלכנו לשינג'וקו גיאון פארק ענקי שהסתובבנו בו כמה שעות טובות. נהננו מכל הירוק ששוטף את העיניים, האגם המרשים וגם החממות הנחמדות שיש שם. יש שם עצים ענקיים ומשטח דשא אינסופי..
      המשכנו לשאר המקומות שהמליצו לנו בטוריסט אינפורמישן ומרובם די התאכזנו ( דינוזאור שיוצא מתוך בניין ומסך תלת מימדי עם חתול ענק).
      אבל ההליכה עצמה ברובע הייתה מאוד מהנה. בדרך עברנו בפגודה נחמדה, בבניין העירייה המפורסם ובערב הינו באזור השוקק חיים של שינג'וקו - וניו יורק סיטי על סטרואידים זה תיאור מדויק לרובע הזה..
      מהפארק המטורף בגודלו ועד לאינסוף שלטי חוצות עם אורות זוהרים, מועדוני חשפנות בכל רחוב, אולמות של מכונות מזל והוצאה של בובה ממכונה בכמויות!
      המעברי חציה מתמלאים עד אפס מקום בכמה שניות שהרמזור אדום - קשה להתרגל לכמויות האלה של האנשים
      כמה דברים ששמו לב אליהם
      1. תמיד יש משהו ברקע - רמקול שמדבר ומשמיע מוזיקה ( שוב מזכיר את משחקי הדיונון) זה יכול להיות פח אשפה בפארק או כרוז נוסע ואפילו מאזור הבית קולנוע כל הרחוב שומע את הטרילורים וכרזות עצומות שמשודרות על מסכים בגודל לא הגיוני
      2. המדיניות כאן דומה לבהד 1 - אין פחים אין זבל
      3. תורים- הם פשוט מתים על תורים
      יאמר לזכותם שיש להם סדר מופתי! הם תמיד עומדים אחד מאחורי השני ( למשל אני ושי נעמוד אחד מאחורי השני ולא אחד ליד השני) ויש תור לכל דבר - לעלות לרכבת, למדרגות, למעלית לכל מקום..
      4. במטרו כולם מתבקשים להשתיק את הטלפונים ולא לדבר בהם - ואכן צפוף ושקט שם
      5. הם מתים על תינוקות - בעיקר המבוגרים
      6. בגדול הכל מונגש - ואם לא הוא מודיעים על כך מראש

• Day 6

האקונה - יום 5

May 18, 2023 in Japan ⋅ ⛅ 32 °C

אני חושבת שזה בין הימים שהכי חיכיתי לו עוד כשתכננו את הטיול.
      התחלנו את היום מוקדם מתמיד ויצאנו אל מחוץ לטוקיו
      כדי להגיע להאקונה הינו צריכים לקחת את השינקנסן - ואחרי משהו כמו שעתיים (הכולל רכבות שונות) הגענו להאקונה!
      אזור די שומם אך יפיפה. רכשנו את ההאקונה פס - המעגל הסטנדרטי של התיירים המתגאה בכך שאתה לוקח 8 סוגי תחבורה שונים בשביל להשלים את המעגל כן זה נשמע מעיק ומייגע ואכן זה המצב אך מה לא עושים בשביל לראות את הפוג'י!
      ֹהפוג'י - ההר הכי גבוה ביפן. הר געש המתנשא ללמעלה מ3700 מטר. בולט כמה שנראה אמצע שום מקום.
      כדי לראות את ההר בצורה המיטבית לקחנו רכבל המשקיף אליו כאשר הפוג'י היפיפה מצד אחד ומעברו השני מתחת לרגלינו עשן ירוק של גופרית בריח ביצה סרוחה - ככל הנראה תחנת אנרגיה גיאותרמית.
      אחרי שזכינו לראות את הפוג'י (הלו הוא הר חמקמק ביותר) כחלק מכל כלי התחבורה שלקחנו עלינו על ספינת פיראטים - שזה למעשה שם מאוד מחמיא לספינה שעלינו עליה.. אך הנוף של האגם מוקף העצים היה מראה יפיפה.
      קינחנו את היום בסטיקים עבודת יד ;)

• Day 8

ניקו - יום 7

May 20, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 22 °C

אתמול קנינו את הכרטיסים לניקוי. סך הכל מדובר על קצת פחות משעתיים נסיעה ברכבת כשבדקך עוברים בנוף מהמם מלא ירוק לאינסוף שדות אורז.
      כשהגגנו לניקוי ישר עלינו על האוטובוס למפל.
      כשהגענו למעלה תוך 5 דקות הליכה נגלה עלינו מפל יפיפה מוקף בירוק כשפה ושם מבצבצת צמחיה בצבעים עזים של ורוד סגול לבן ואדום.
      היפנים לא פראיירים ובנו מעלית שתקח אותך לאזור הנמוך של המפל במחיר סימלי - נוף עוצר נשימה.
      כשעלינו חזרה במעלית למעלה עצרנו במסעדת סושי מקומית עם ישיבה על הרצפה וסוג של תה ירוק ללא תחתית שבה הגישו לנו סושי ומרק מעולים!
      כשיצאנו מהמסעדה כבר הינו בתוך ענן אז הגנבנו תמונה מהירה מעל האגם וחזרנו למטה עם האוטובוס.
      הינו קצרים בזמן אז עשינו סיבוב מהיר במקדשים הקרובים וכמובן שהצטלמנו עם הגשר המפורסם.
      עייפים אך מרוצים חזרנו לטוקיו מבינים שזה הערב האחרון שלנו אז החלטנו לנצל אותו עד תום.
      במקרה נכנסנו לשוק אוכל ענקי ורק כשסיימנו לעבור בו גילינו שזה היה רק החלק המלוח וממול יש את החלק המתוק - זהה בגודלו ואתם יכולים לנחש מה עשינו..
      סך הכל עם צריך לסכם את טוקיו בכמה מילים - רועש, צבעוני, בלי הפסקה ובמילה אחת (של שי) - פסיכופטי.
      ובפינת הנקודות שלנו:
      1. כשאתם רוצים לשלם -לעולם אל תתנו ליפני כסף ביד הוא יחשוב שאתם משוגעים. יש מגש לכסף ורק דרכו אפשר להעביר וזה לא משנה אם יש לכם את הסכום המדויק
      2. הם תמיד יגישו לך את הכל עם שתי ידים
      3. במסעדות הם לא יניחו לך כלום כל השולחן (מים, תפריט,סכום) עד שלא תתישב ותהיה מוכן

• Day 43

Ukulele Mania

January 10, 2023 in Japan ⋅ 🌙 6 °C

The guy was so nice, he invited me in for coffee and a little jam to try the different uke's.
      Offered me biscuits and gave me a pack of stickers to put on my ukelele.
      He had so many unique uke's, one he had was a cigar box uke which there are only 7 of in the world.
      To me it felt like being at olivanders but I was too nervous to properly play through them.

• Day 5

טוקיו - הרג'וקו - יום 4

May 17, 2023 in Japan ⋅ ☀️ 32 °C

את הבוקר הזה פתחנו קצת בעצלתיים - לשי וכרמל יש עוד טיפה ג'ט לג..
      נסענו להרג'וקו - תחנה ראשונה מקדש Meji. מאיג'י הייתה השושלת שפתחה את יפן למסחר עם שאר העולם המקדש יפה והדרך אליו מלווה בהמון ירוק - האגדה מספרת שיש שם 120 אלף עצים - כל עץ נשתל על ידי יפני כאות של כבוד 🤷
      משם המשכנו לרחוב טקשיטה - אני חושבת שהרחוב הזה הוא תמצית יפן המצועצעת.
      הכל שם מוגזם - צבעוני גדול הזוי ונועז חוויה מיוחדת במינה. כל פעם שאתה חושב - זהו יותר הזוי מזה אתה מגלה שטעית. האופנה שם מגוונת ומשוגעת כמו שאפשר רק לדמיין ביפן.
      יש בית קפה לכלבים ובית קפה לחתולים - עד כאן חצי שפוי אבל יש גם בית קפה לסמורים!
      יש את כל סוגי הממתקים וכל האוכל שם צבעוני - גבינה מותכת בשלל צבעי הקשת וכמובן - הקרפ המפורסם שלהם - לא יכולנו שלא לטעום.
      כדי להוריד את הפאניקה של הסוכר הלכנו לטייל בפארק yoyogi. הפארק מאוד יפה אבל כנראה שבתקופת הפריחה והשלכת היא עוצר נשימה.
      סיימנו את היום במסעדה של אליס בארץ הפלאות.
      כמה נקודות מהיום:
      1. עד עכשיו חווינו התלהבות קלה מכרמל - היום פשוט תקפו אותה קבוצה של יפנים מבוגרים+ בהתלהבות שיא על כמה שהיא חמודה - קאוודי!
      2. בעל הכנף פה מלאים בתושיה - צריך להיזהר מהם
      3. נראה שכמו שהיפנים יותר קטנים ככה גם החיות מחמד שלהם - מסתובבים פה רק כלבים מיניטורים

• Day 7

טוקיו - שיבויה

May 19, 2023 in Japan ⋅ 🌧 21 °C

אולי כי אתמול לא הינו בטוקיו או אולי זה פשוט האזור אבל היום הרגיש לנו צפוף במיוחד.
      בשיבויה יש שפע של חנויות קניונים בתי קפה ומסעדות.
      בין ההיליטס של המקום - פסל של כל האצ'יקו (סך הכל סיפור על כלב נאמן..) זה פשוט מדהים לראות את התור שאנשים עומדים בשביל להצטלם עם הפסל של הכלב (אנחנו הגנבנו תמונה מהצד כדי להראות להם איך עושים את זה 😜).
      וכמובן, המעבר חציה המפורסם. זאת באמת חוויה מרשימה לראות את המעבר הזה מתמלא בכמה שניות של המתנה - תצפית יפה לכך אפשר לראות מהקומה השניה בסטארבקס המשקיף למעבר חציה.
      כפי שאתם יודעים לשי ולי יש מסורת מאוד הדוקה של פנקייקים ביום שבת בבוקר - מכיוון שזה לא יתאפשר לנו מחר נאלצנו להקדים את הפרקים של שבת לשישי.. הפנקיקים היפנים הם פלאפים ותפוחים אני ממש נהנתי מהם שי טוען ששלי יותר מוצלחים...
      לנו היה יום של גשם מה שהוביל אותנו להיכנס לקניון 109 ולחנות דון קיחוטה המפורסמים אבל וואו זה היה נורא.. האורות הרעש והעומס זה היה לנו כל כך הרבה שרק רצינו לברוח משם. מעדיפים להיות בגשם ורק לא שם..
      (הערת צד אני חושבת שזה אחד הדברים שהכי בולטים לי פה - אין להם מינונים הכל פה פשוט מוגזם וככה הם חיים..)
      האווירה של הלילה באזור ממש הלהיבה אותנו. האזור תוסס ומתמלא בצעירים. הינו אמיצים וטעמנו קינוח מקומי - שועית מצופה ברוטב שומשום שחור - לא התלהבנו..
      ובפינתינו היומית:
      1. היפנים נמוכים וקשה להם לקבל את זה - גברים ונשים כאדם מסתובבים עם עקבים ופלטפורמות שלא יבישו אף דוגמנית
      2. הם תמיד חושבים על הדברים הקטנים - בדלפק תמיד יש מקום להניח את התיק, בימים של גשם יש בכניסה לכל חנות מתקן אוטומטי להכנסת מטריה לשקית יעודית ככה שניתן יהיה לקפל אותה ולא להירטב ממנה
      3. חדרי עישון- אסור לעשן ברחוב ולכן גם ברחוב יש לפעמים חדרי עישון
      4. מכונות שתיה -לעולם לא תתייבש בטוקיו. כל הרחוב שלנו מלא במכונות שתיה אוטומטית זה נראה לי קורה בעיקר באזורים של לינה

• Day 9

Toshima, Japon

September 7, 2016 in Japan ⋅ ⛅ 27 °C

Yo ! Je passe mes journées au frais à réviser des kanjis et des règles de grammaire japonaise. Vous vous souvenez, c'est pour pouvoir parler avec les vieux. Et depuis hier matin, je fais ça en écoutant du rock japonais parce que comme ça, quand j'irai au karaoke, je pourrai briller non seulement sur le répertoire anglais mais aussi sur le répertoire japonais (voyez la stratégie) (ils vont kiffer a donf' vegra' ) D'ailleurs, Mappé m'a fait découvrir un truc pas mal (enfin, je dis un truc... Comprenez un truc 'entre autres' parce que bon, elle m'a refilé l'équivalent du PIB du Burundi en références musicales) donc je disais, c'est un groupe japonais, ça s'appelle "Chico with honeyworks", en fait ils sont musiciens mais aussi mangakas par passion (je crois) donc les clips de leurs musiques sont de courtes histoires sous forme de manga. Ce qui fait que quand je mets ça, j'écoute les paroles de leur chanson (qui souvent sont sous-titrées en VO / en petit / en bas) et EN MÊME TEMPS je lis un manga. Je sais, c'est fou la technologie. Et en plus les dessins sont plutôt bons. Ah d'ailleurs, en parlant de technologie ! Faut que je vous dise. Quand même. Hein, bon. J'ai testé les toilettes japonaises. Je me suis décidée à faire l'expérience après avoir lu un article de Slate qui ventait le petit bijou avec force véhémence. (Ah tiens il pleut - 雨が降り出した - ah bon mais ça doit faire partie de l'opération typhon qui devait nous arriver dessus après 21h de toute façon..Enfin bon, KEINE PROBLEME !!... J'disais quoi avant.. Ah ! oui !) Les toilettes japonaises, quand elles n'ont pas la moumoute que m'offre le luxe d'habiter chez Kyoko-san, elles possèdent un système de lunette chauffante tout à fait appréciable, surtout en hiver j'imagine. Et le fameux jet d'eau qui se substitue en règle générale au papier. Je le couvrais de regards suspicieux depuis mon arrivée. Et à tort en fait. Parce que la curiosité à fini par l'emporter, et de toute façon, il possédait la température parfaite, la possibilité de régler la puissance du jet sur une échelle de 1 à 5 et d'être orienté différemment selon la fantaisie du moment. Je vais avoir du mal à m'en passer après, j'vous jure. Hé attendez, c'est comme si après avoir testé le Nimbus 2000, je devais repasser sur un Éclair de Feu ! (ou un Brossdur 5, imaginez ça)
      Bon. Mais vous en faites pas, j'ai aussi d'autres activités en dehors de mes visites aux toilettes ! Par exemple, ce soir, lorsque Pub (il faut prononcer Poub), le colocataire espagnol, est rentré, il m'a proposé d'aller manger chez "Mutekiya", connu pour être un des meilleurs (si ce n'est LE meilleur) restaurant de ramen d'Ikebukuro. Voire de Tokyo. Voire du monde. Eh ben mes chers loukoums ça pourrait bien être vrai ! C'était succulent ! Pourtant vous voyez, des ramen, c'est juste des nouilles de sarrasin dans un bouillon de miso avec un peu de légumes et des petits morceaux de viande ou de poisson. C'est pas grand chose mais c'est tellement すごく美味しい !! Mais bon. Déjà on pouvait s'en douter depuis l'extérieur car avant de pouvoir rentrer, nous avons fait une heure de queue sur le trottoir. Tu vois que tu es au Japon parce que les gens attendent sagement, bien rangés les uns derrière les autres, et lorsque la queue est trop longue et commence à masquer la vitrine d'un autre restaurant ou une porte d'entrée, eh bien la queue continue sur le trottoir d'en face derrière une ligne jaune. Tout simplement. Et une fois à l'intérieur, alors. Comment vous dire. Je ne sais pas combien les serveurs et cuisiniers étaient exactement, l'endroit était assez petit somme toute. Mais bon, on a tout de même été accueillis par 5 personnes différentes haha. Si, je vous assure. Un japonais pour nous dire bienvenue/entrez, un autre qui m'indiquait ma place dans une courbette et le ravissement le plus total, un autre pour nous signaler de ne pas hésiter à lui demander si on avait besoin de quoique ce soit, un autre pour nous apporter nos plats et une autre enfin pour apporter la bière à mon pote Publio ! 🍻🍜 On a donc dégusté nos ramen au comptoir, du coup on pouvait voir les cuisiniers en train de préparer les plats devant nos yeux. L'ambiance était chaleureuse et assez exceptionnelle, c'est notamment parce que, comme tout commerçant japonais, le staff du "Mutekiya" balançait joyeusement des "IRASSHAIMASEEEEEE" (bienvenue ici !) toutes les 10 minutes. Un peu comme un cri de joie victorieux. Ou une incantation chamanique particulièrement énergique. Je sais pas trop. Moi ça me rendait heureuse. Ils sont vraiment adorables les Japonais. Et celui avec son bandana était mignon. Bon. Qu'ai je donc oublié à ce stade de l'introduction. AH !! mais oui, ou avais-je la tête (: Aujourd'hui, première secousse sismique ! Épicentre au niveau d'Ibaraki, 2 préfectures au nord de Tokyo à peu près. Magnitude 4.9 et ressenti 3 ici, à Nerima. Au début j'ai pas compris. J'étais en train de chanter du RADWIMPS (le nom du groupe veut dire "super-mauviette", c'est aussi pour ça que je les aime bien) quand le sol, le bureau, le verre qu'il y avait dessus et la bibliothèque se sont mis à trembler. Je songeais déjà à arrêter ma prometteuse carrière quand je me suis souvenue que j'étais au Japon, et que donc c'était juste le dieu Kashima qui piquait un somme et son poisson chat domestique qui se grattouillait la nageoire. Tout va bien.

You might also know this place by the following names: