Japan
Itsukushima Kō

Here you’ll find travel reports about Itsukushima Kō. Discover travel destinations in Japan of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Miyajima island

October 28, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 18 °C

Na een uitgebreid zondagochtend ontbijt vertrekken we naar het eiland voor de kust van Hiroshima: Miyajima. Van de trein stappen we over op het veerpondje en rond het middaguur staan we op het eiland. Vlak voor het eiland staat de Grand Torii in het water. Een 12 meter hoge torii waar vroegere bezoekers onder door moesten varen om op dit heilige eiland te komen. De eerste torii is geplaatst in 1168; de huidige staat er sinds ongeveer 1800. We komen aan met hoog water en hij staat er mooi bij in het zonnetje. We pakken een kop koffie en lunch en gaan daarna met de kabelbaan de heuvel op. De top ligt zo'n 530 meter hoger dus heen smokkelen we een beetje. Het laatste stuk moeten we wel lopen en na 20 minuten klimmen staan we op de top. Het uitzicht is prachtig. Na wat genoten te hebben is het tijd voor de afdaling. Daar staat ook weer anderhalf uur voor en dat voelen we in de benen. Beneden klikken we nog wat kiekjes van de hertjes (zeer tam) en de Grand Torii in het namiddag zonnentje en dan pakken we het veerpondje terug. Als we aankomen in Hiroshima is het al donker. We lopen een alternatieve route om ook het fraai uitgelichte kasteel van Hiroshima te zien. Na het droppen van de tas gaan we om de hoek op zoek naar een okonomiyaki restaurant. Wat we denken dat één restaurant is, blijkt drie verdiepingen met zeven aaneengeschakelde restaurantjes per verdieping te zijn, die allemaal alleen maar okonomiyaki serveren... de keuze is reuze :) We nemen plaats aan een hot plate en bestellen. Voor je neus wordt alles bereid en het smaakt weer eens heerlijk. Voldaan gaan we terug naar het hotel voor een lekker warm bad om de benen te ontspannen!Read more

Miyajima

April 25, 2017 in Japan ⋅ ⛅ 20 °C

Die kleine Insel vor Hiroshima ist Weltkulturerbe und das auf keinen Fall zu Unrecht: Eine Insel mit zwei Bergen und dem tiefen, weiten Meer. Das Panorama, das sich mir nach dem mühsamen Aufstieg auf den Mount Misen bietet, ist sagenhaft. Die Hauptattraktion ist aber wohl der "floating shrine". Das riesige Torii-Tor ist nur bei Flut von Wasser umgeben, bei Ebbe kann es von der Insel zu Fuß erreicht werden.Read more

גלות ושפל

September 17, 2016 in Japan ⋅ ⛅ 28 °C

מיאג'ימה ידועה בגלות ושפל המטורפים שיש שם.
    לא האמנתי עד שראיתי בעיניים... ב12 בצהריים שער הטורי נמצא עמוק בתוך הים. בשעה 4 אפשר ללכת אליו ברגל.
    מדהים!

Miyajima

April 15, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 17 °C

Access: 260¥ by ferry (included in JR Pass)

This beautiful island offers a perfect mix of nice beaches, great shrines, mountains and a food area.
    There are also deers walking down the sandy beach :D

Dag 19 - Tropisch Eiland

May 3, 2017 in Japan ⋅ ☁️ 18 °C

Je schuift de gordijnen open en wat krijg je? Volle zonnenschijn! Nice, dat wil je hebben op je vakantie. Vandaag was de planning om naar het eiland Itsukushima te gaan, wat bij Miyajimaguchi ligt. Hierdoor moesten we een trein pakken die richting op. Deze zat op de ochtend ook al helemaal vol, veel mensen zullen wel hetzelfde idee gehad hebben om het eiland te gaan bezoeken. Het eiland is zo bekend omdat er een gigantische houten torii gate staat in de zee, ook de shrine die erachter stond, is in/aan het water gebouwd, leerde we later. Overigens ter verduidelijking. Shrines (jinga) zijn van het Shintoïsme en tempels (otera) van het Buddisme

Die JRpass is echt baas aangezien we daarmee zelfs niet voor de ferry naar het eiland hoefde te betalen. Een korte boattrip van tien minuten later en we waren op het eiland! Vanaf het schip zag je de shrine en de torii gate al opdoemen wat ervoor zorgde dat iedereen aan de railings ging staan om foto's te nemen. Zo ook twee Nederlanders die, na ons Nederlands te horen praten, geen enkel woord meer gesproken hadden. Alsof ze zich betrapt voelde ofzo. Gekke Dutchies. Daarna was het allemaal netjes van de boot af en werd je vrij gelaten op het eiland.

Van die vrijheid hebben we gretig gebruik gemaakt door het eiland te verkennen. We zijn eerst de shrine gaan bezoeken waar je een klein bedrag voor moest betalen. Hier het handenwas ritueel gedaan (Japanners stonden er verbaast naar te kijken dat een Gaijin het deed en wist hoe het moest) en daarna verder de shrine en torii gate bezocht wat mighty impressive was. Oh, ik vergeet het bijna. Toen we het station uitliepen werden we weer begroet door een hertje! Deze lopen hier, net zoals in Nara, gewoon vrij rond. Zo mak als een lammetje (haha). Ik heb die beesten vak zat eten zien snaaien van mensen wat weer een hoop grappig Japans gebrabbel oplevert. Het toffe is dat de shrine op houten palen staat en dat bij vloed de omliggende omgeving onderstroomt, terwijl het bij eb een zanderige bedoening is. Helaas was het eb toen wij er waren, dus we hebben het niet onder water gezien.

Er liepen ook veel scholieren rond, blijkbaar worden Japanse studenten vaak zat op een cultuur uitje gestuurd. We zaten ze een beetje te bestuderen terwijl ik een gigantische bak geschaaft ijs naar binnen zat te werken, want dat is hip hier. Denk ik. Het was in ieder geval wel lekker. We zaten aan een soort van strandje wat gelijk het gevoel van een tropisch eiland opleverde. Ontspannend! Daarna zijn we verder op onderzoek uitgegaan en wat blijkt nou? Je kan naar de top van de berg klimmen! Maar met Inari in het achterhoofd gaan we dat dus niet doen eh? Er stond dat de hike trail zo'n dik anderhalf uur was en dat je goeie "gear" (lees: schoenen ed) moest hebben dus dat schikte ook al af. Het was mogelijk om een kabelbaan naar de top te nemen, maar dat voelt als valsspelen.

Op een gegeven moment kwamen we bij een Buddhistische tempel uit die in de bergen lag. Een groot complex met allerlei verschillende gebouwen waar zelfs een soort ondergrondse bidkamer was met allemaal lampionnen aan het plafond, wat een aantal mooie foto's opleverde. Hier hebben we wat meer geleerd over het Buddisme en de oorsprong (China) ervan en de invloeden. Interessant! Vervolgens zijn we weer doorgelopen en kwamen we uit bij een parkje op de berg waar we even doorheen gewandeld hebben. Dit zag er wederom weer mooi uit en bloemde Arjen zijn inspiratie van een Japanse tuin op. Het tofste is nog dat er een Ryokan (soort luxe guesthouse) bij zat waar je kon logeren. Zeker iets om te onthouden voor de volgende keer als ik Japan nog eens bezoek. Zeker omdat alle toeristen na een uurtje of vijf weg zijn omdat er dan geen boten meer rijden. De rust zou dan helemaal compleet zijn.

Hoe meer we door het toeristische straatjes liepen (foooood everywhere!) hoe meer Nederlands we hoorde. Het werd bijna eng op een gegeven moment en dat was ook het moment dat we besloten maar terug te keren naar de boot. Hoppaa, wij weer in de rij en de rij werd nét afgesneden na Arjen en mij. Weer eens geluk gehad. Wij weer braaf terug met de pond en in een volle trein terug richting Hiroshima waar we even in ons appartementje gechilled hebben voordat we op onderzoek gingen voor een avondmaal.

Aangezien bij ons in de buurt niet super veel was en we niet weer zin hadden in een "meh" burger, besloten we één van de eerste tentjes in te duiken die we tegenkwamen. Goede keus geweest. Hier hebben we gesmikkeld van wederom allemaal kleine gerechtjes (dat is hét ding hier in Japan) en groot bier besteld waar je ook écht een grote bier kreeg. Voor nog een "degelijke" prijs ook. Ik was dus happy. Desserts hadden ze alleen niet en na het eten gingen we op zoek tocht naar een parfait shop (we like sweet stuff) maar niet kunnen vinden ondanks dat we iets op google maps hadden gezien. Er zat ook een fugu-restaurant (die hele giftige vis als hij niet goed bereid wordt) in de buurt, maar ook die konden we niet vinden :(

Verslagen hebben we maar wat bier en een ijsje bij de 7/11 gehaald en zijn we terug gekeerd naar het appartement waar we nog even gemario kart hebben voordat we ons klaar gingen maken voor de volgende dag.

TL;DR - ferry genomen naar eiland, begroet worden door hertjes. Shrine en torii gate in het water gezien. Over eiland gezwerft, mooi parkje, toffe buddistisch tempel complex. Veel Nederlands gehoord. Weer terug gekeerd en in een lekker restaurantje gegeten. Op zoek naar een parfaitshop. Niet gevonden.

Dag ik ben de tel kwijt - 私はビールが欲しい

Hiroshima, devoir de mémoire et Mirayama

September 15, 2015 in Japan ⋅ ☁️ 23 °C

Hiroshima est une ville moyenne japonaise, vivante et lumineuse parcourue d'un "tramway-musée" (les rames sont de toutes les epoques). Le mémorial de la bombe atomique est particulièrement bien fait et entouré d'un parc magnifique. Le dernier batiment qui n'a pas été soufflé par l'explosion est un symbole marquant. Après un tram, un train et un bateau nous voici à Miyajima. Cette île est emblématique pour son Tori en pleine mer , entrée d'un temple shinto vermillon.Read more

Tag 9-Miyajima

February 26, 2018 in Japan ⋅ 🌙 6 °C

Heute haben wir die Fahrt zu unserem letzten Ziel in Japan angetreten-Hiroshima.
    Obwohl man nicht gerade positive Assoziationen mit dieser Stadt hat, war unsere Ankunft sehr angenehm, an allen möglichen orten gibt es Leute die da sind um Touristen zu helfen und gut englisch sprechen, was bei unseren bisherigen Stationen nicht unbedingt der Fall war. Hiroshima hat einige schöne Parks, von denen wir heute schon im Vorbeigehen ein bisschen was sehen konnten.
    Nachdem wir hier mittags nach der Fahrt im Shinkansen angekommen sind, haben wir entschieden nach Miyajima zu fahren um das berühmte rote Tor zu besichtigen. Auf die Insel kommt man von Hiroshima aus ziemlich schnell.
    Es war ein sehr schöner Nachmittag bei fast frühlingshaftem Wetter, die Insel bietet eine schöne Landschaft und es laufen überall sehr zutrauliche (fast schon freche) Rehe und Hirsche herum.
    Zum Abendessen gab es Okonomiyaki, eine Spezialität von hier!

Itsukushima Kō, Itsukushima Ko, 厳島港