Japan
Kinugasa

Here you’ll find travel reports about Kinugasa. Discover travel destinations in Japan of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Tag 3: Goldener Pavillon & Bambuswald

July 11, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 30 °C

Los geht‘s heute mit einem der absoluten Highlights in Kyoto, dem „Kinkaku-ji“. Dieser goldene Pavillon steht malerisch an einem kleinen See und ist mit seiner komplett mit Gold überzogenen Fassade ein echter Hingucker. Die Touristengruppen schieben sich hier leider durch die recht engen Wege. Schön anzusehen ist der Pavillon trotzdem, nur kein Ort zum Relaxen.

Es geht weiter, etwas heraus aus dem Zentrum Kyotos. Im Westen der Stadt befindet sich das Viertel Arashiyama. Hier schlendern wir durch den bekannten Bambuswald - ein relativ breiter Weg führt durch den riesigen Bambushain - und entlang am Fluss zurück in die Altstadt von Arashiyama. 🎋🎋🎋 Entspannung finden wir direkt am Strassenrand in einem kleinen Spa mit Aussenbecken, in dem wir unsere glühenden Füsse in heissem Quellwasser beruhigen können. Wir ratzen komplett weg, so gut tut uns diese Wohlfühloase. 😍

Abends degustieren wir uns durch eine Gourmet Abteilung eines riesen Einkaufscenters beim Kyoto Hauptbahnhof. Besonders mit Mango Eis hätten wir uns tonnenweise eindecken können. 🍦😋

Für Marc

October 4, 2015 in Japan ⋅

Natürlich sind auch die Urinale niedriger, sie stehen förmlich auf dem Boden
    Irgendwie ist hier alles etwas niedriger
    Die Stühle sind so niedrig und klein als sässe man in der 2. klasse der Grundschule
    Auch an den meisten Durchgängen muss man höllisch aufpassen dass man sich nicht den Detz stösst, egal ob man in den Zug steigt oder durch eine Tür geht
    Das Fahhrad ist trotz grösster grösse auch eher ein Kinderfahrrad
    Ach ja die Hotelbetten sind natürlich bisher auch nirgends so lang wie at home
    Aber das nur nebenbei - wir sind ja hier um ein anderes land kennenzulernen

Gouden tempel en bamboebos

October 22, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 19 °C

Kyoto hangt van de tempels aan elkaar, dus wat we gisteren hebben gezien is maar een fractie van het totaal aantal bezienswaardigheden. We vervolgen onze tempel-tour in het noordelijke deel van de stad. We hebben nog steeds platvoeten van onze vorige tempel-tour, daarom gaan we vandaag het openbaar vervoer verkennen. Alhoewel de verschillende OV en navigatie apps een hoop informatie geven, kunnen ze niet op tegen een vriendelijke meneer bij het bureau voor toeristeninformatie om de hoek. Vijf minuten later hebben alles wat we nodig hebben. We halen een ontbijtje to go en pakken de bus rechtstreeks naar Kinkuka-ji (vertaald Gouden paviljoen). Geen woord aan gelogen... prachtig! Maar ook wederom te midden van een waanzinnig mooi aangelegde tuin. We vervolgen onze tour met een kleine wandeling naar een ander complex, de Ryoan-ji tempel. Deze tempel is beroemd vanwege de stenentuin. In een zee van perfect aangehakte kiezelstenen liggen (ogenschijnlijk willekeurig) 15 grotere stenen. De bedenker van dit stukje tuinarchitectuur is onbekend, maar het ligt er dan ook al sinds 1500(!) op dezelfde manier bij. We pakken de bus weer en (na een kleine overstap) komen we bij ons laatste doel, het bamboebos bij Arashiyama park. Na al het pracht en praal van alle voogaande tempels slaan we hier - waarschijnlijk onterecht - de tempels over en gaan rechtstreeks na het bamboebos. Het bos is een klein pad de helling op, omringd met gigantische bamboestengels, sommige met een diameter van 25 cm. en wel 20 m. hoog. Indrukwekkend voor een grassoort. Het is dan wel een niet aangelegd bos, het komt niet echt 'natuurlijk' over met alle 500 mensen op het wandelpad. We werpen een laatste blik op de majestueuze stengels en nemen de bus terug naar het hotel. De stadsbus - in de spits - doet er lang over. Komt ook omdat de route naar ons gevoel elke 50 m. een halte heeft. In het hotel kleden we ons snel even om voor het avondeten. We gaan op zoek naar een sukiyaki restaurant. We krijgen er een aangeraden van iemand op straat (die stond te flyeren voor een ander restaurant - zo behulpzaam zijn ze). Onze tafel wordt uitgedost met allerlei schoteltjes en kommetjes en een grote pan op een brander. Daarin worden met een beetje vet, sojasaus, water en suiker, plakjes dungesneden rundvlees en groente gebakken, die vervolgens door rauw(!) geklutst ei worden gehaald. Dit zouden we in geen elke ander land eten, maar hier laten we het ons, samen met de sashimi en sake, goed smaken!Read more

Mit dem Fahrrad durch Kyoto

August 14, 2018 in Japan ⋅ ☀️ 33 °C

Heute beradeln wir die Sehenswürdigkeiten in Kyoto, die wir uns vor unserem Aufbruch nicht entgehen lassen wollten. 🚲
    Zunächst steht das Schloss Nijō auf dem Plan. Wir hatten eher mit einer Burg gerechnet, aber die Anlage hielt sich einstöckig und war heute aufgrund eines Feiertages leider nicht zugänglich. 😐 Innendrin sieht es sicherlich prunkvoller aus als von außen. Lisas qualifizierter Kommentar dazu: "Selbst unsere Bierzelte haben mehr Prunk!"
    Jonas hatte sich auf das Interieur aus Kanarienparkett und die Goldgemälde gefreut. Stattdessen gingen wir durch die umliegenden Gärten und versuchten keinen Hitzeschlag zu bekommen. 😰
    Dieses Schloss diente den Samurai-Herrschern einst als Regierungssitz. Nach den Gärten geht es für uns noch in die Bildergalerie, in der sich dann doch noch ein paar Goldgemälde bestaunen ließen. ☺
    Etwas ernüchtert treten wir in die Pedale zum Stadtpark. Auf dem weitläufigen Gelände entdecken wir einen kleinen Schrein (die kleinen, versteckten sind die Besten). Ein paar Rasenflächen weiter steht der Kaiserpalast. Wir stolpern zufällig in eine geführte Tour und schmarotzen uns die sehr hilfreichen Informationen. So hatte der Kaiser sein eigenes erdbebensicheres Gartenhäuschen, aus dem der Ehemalige in einem anderen Jahrhundert aus Angst vor Nachbeben für mehrere Monate nicht herauskam. Außerdem lernen wir, dass das Eingangstor der Empfangshalle, durch das ausschließlich der Kaiser schreiten darf, in den japanischen Reisepässen wieder zu finden ist. Alles in allem war der Palast weniger prunkvoll als wir erwartet hatten (positiv überrascht), aber auch nur weil wir schon wahnsinns-Tempel und Schreine gesehen haben. 😅
    Wir strampeln eine kleine Ewigkeit durch die Nachmittagshitze und etwa acht Kilometer durch Kyoto zur letzten und strahlensten Sehenswürdigkeit, dem Goldenen Tempel. Der 'Kinkaku-ji' wurde eigentlich nur im Garten eines sich zu Ruhe gesetzten Shōgunen als Pavillon errichtet. Bei der Renovation wurden beide Etagen von Außen mit Gold bekleidet. Ein wahrer Touristenmagnet. Wir sind erschöpft, beschauen was zu es zu finden geht und rollen wieder zurück zum Guesthouse. 😲🌇
    Auf dem Rückweg kaufen wir noch Zutaten für leckere Burger ein um die japanische Gemeinschafts-Küche mal so richtig aufzumischen. Die anderen Tage gab es selbstgemacht und wunderbar dekoriert: Soba-Nudeln mit Gemüse und Schweinchen sowie Kartoffel-Karottenstampf mit Fleischbällchen, Früchten und Spiegelei. Selber kochen haben wir wirklich vermisst.. Japan machts wieder täglich möglich. 😊🍔

Kinkakuji temple

May 17, 2016 in Japan ⋅

Na een rustige nacht id ryokan hebben we deze ochtend eerst uitgebreid ontbeten. Daarna de metro op naar Tenryuji tempel; mooi maar druk. Die drukte zullen we vandaag meerdere keren ervaren, maar vandaag staat dan ook in het teken van de must sees! Bij het verlaten van de tempel zijn we door de bamboo grove naar de villa van okochi sansi gewandeld: prachtige zichten over de stad! Vervolgens een nieuwe uitdaging: met de bus naar Kinkakuji, de gouden tempel. Guy heeft op de volgende locaties een nieuwe passie ontdekt: dry flat rock gardens (zie foto'). Tot slot ingecheckt in ons huis.Read more

Kinkaku-ji, de gouden tempel

October 10, 2016 in Japan ⋅

Vandaag nog een dag in Kyoto, vlakbij ons hotel fietsen gehuurd met kinderzitje. Nash helemaal blij, want 'met opa ook altijd fietsen'.
    Ik had allemaal bezienswaardigheden aangestipt in Google maps en we hadden degene die het verst weg was als eerste gekozen: de gouden tempel. Spierpijn van het traplopen naar de aapjes toe hebben we er gelijk uitgefietst. Berg op met tegenwind op ietwat te kleine fiets is gelukt. Onderweg bij een boulangerie croissants, worstenbroodje, cakejes gehaald, top lunch!
    Aangekomen bij de gouden tempel natuurlijk weer mega druk met toeristen, ook Nederlanders en Duitsers tegengekomen. Maar het paviljoen is echt de moeite waard om te kijken, heeel mooi! Niet voor te stellen dat er echt iemand in heeft gewoond.
    Daarna rondje park daar, was voor het mooie te druk met mensen. Nash vond het allemaal nog wel oké totdat Paul even een grapje maakte: 'Nash ga jij met de glijbaan naar beneden' Naast de stenen trap omlaag was er een goot gemaakt om regenwater in een baan omlaag te brengen. Tip: maak nooit grapjes over zulk soort dingen tegen een peuter.
    Nash ging dus in de goot zitten en was er pas met veel tegenwerking/ geschreeuw weer uit te krijgen. Kleine man helemaal over de zeik en wilde ook niet meer fietsen.
    Wij hem geprobeerd van gedachten te veranderen, niet gelukt. Uiteindelijk huilend op de fiets gezet en richting volgende tempel. Het huilen stopte pas, nadat we gewisseld hadden van fiets. Soms vraag je je af wat er in zo'n hoofdje omgaat... Maar binnen 5 min. lag de kleine man te slapen achterop.

Tempel 2 aangekomen, Nash nog aant slapen, hmm zonde om wakker te maken, dan maar richting nr 3: Kyoto imperial Palace. Weer een grindpark rondom, wel met de fiets bereikbaar, maar toen wij aankwamen waren we te laat, tot 15.30 open. Beetje jammer...
    Dan maar gelijk door naar de speeltuin die eraan vast zat. Nash gelukkig met goed humeur wakker geworden en lekker gespeeld.

Terug fietsen kon mooi bergafwaarts, langs het water, genieten! Aan het einde ook nog 3 traditioneel geklede meisjes tegengekomen, high five natuurlijk voor Nash en ff fotootje voor ons plakboek ;)

Golden Pavillion

July 20, 2016 in Japan ⋅

I decided to be lazy and take a taxi from Arashiyama to Kinkaku-ji. It was actually my first time in a Japanese taxi on my own so I was a little bit worried. My fare came to just over ¥2000 for a 20 minutes ride. I paid the taxi driver with a ¥2000 note and some change and he had a very excited reaction. I had no idea why at the time but it seems like ¥2000 notes are not that common in public.
    Anyway, I had reached one of the iconic places of Kyoto, the Golden Pavillion. Because the weather was so bright, everything just looked amazing. The lush greens and the gold of the temple itself. It was a nice walk through the temple grounds too but me being as pale as I am, I was feeling the heat and the burn. I decided to take some shade with a green tea flavoured soft ice cream.

Kinugasa