Japan
Midono

We laten de stad achter ons 🏙️

September 3, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 23 °C

Om 14:00 stapte we op een Limited Express train naar Nagiso. Eigenlijk was het, naar Nederlands begrippen, een sprinter die dwars door de bergen scheurde langs kleine Japanse dorpjes. 🚞 En waar kom je dan uit? In een oase van rust (en mega veel muggen 🦟)

Onze kamer bestaat uit wanden van bamboe en rijstpapier. 🎋 Ons bed ligt op de grond en extra bonus hebben wij een eigen douche. Rondom ons hebben wij bergen, rijstvelden en krekels. ⛰️ 🌾 🦗 Dit is fanatisch!

We krijgen een waanzinnig diner voorgeschoteld en onze andere tafelgasten komen uit Zuid-Korea. Deze mensen helpen ons op weg naar een nieuw reisplan naar Zuid-Korea (ooit). ✈️ En we hebben het over cultuurverschillen, en dat zijn er een hoop. En dat is hartstikke leuk om dat te ontdekken! 🔍

Nakasendo trail

October 30, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 12 °C

Tussen Tokyo en Kyoto liep een postroute die tegenwoordig nog steeds afgewandeld kan worden. De reden om naar het bergdorpen Magome te reizen is omdat we van daar naar Tsumago kunnen lopen. Dit onderdeel van de Nakasendo is goed onderhouden en loopt door fraai bosgebied met watervallen en eindigt in pittoresk Tsumago. Na het ontbijt in het hostel, hijsen we ons in onze wandel outfits. Het is hier wel wat frisser, dus de truien gaan aan. We vertrekken om half 10 nadat we de grote rugzakken hebben afgegeven bij het toeristenbureau. We kunnen deze straks om 13:00u. weer bij het toeristenbureau in Tsumago ophalen. De route loopt 2km. omhoog en daarna ongeveer 6km. langzaam naar beneden. Het blijkt een vrij relaxte wandeling te zijn; 'hike' is een groot woord. Overal langs de weg hangen bellen die je moet luiden voor de beren in het gebied. We hebben ook de geluktbelletjes die we eerder in een hotel hebben gekregen aan onze schoenen geknoopt. Dove beer die ons niet hoort aankomen :) We nemen de tijd voor de mooie plaatjes onderweg en drinken wat thee in een theehuis (op donatiebasis). De 'his & hers' watervallen zijn leuk, maar het waterniveau is niet heel hoog. De route zou 3 tot 6 uur in beslag nemen. We staan echter - met pauzes - al na 3,5 uur in Tsumago. Nog net voor de toeristenbussen aankomen, dus we kunnen in alle rust van de oude huizen uit 1601 in deze plaats bewonderen. Het is niet groot en we besluiten om half 2 al onze tassen op te halen en de bus te pakken naar Nagiso. We hebben mazzel en als we aankomen bij de halte rijdt de bus binnen. Kort daarna staan we in Nagiso. Hier worden we om 16:00u. opgehaald door ons hotel. Om de tijd te doden lopen we een rondje. De lokale attractie is een brug gebouwd door de zoon van de man op het 10.000 yen biljet. Vanaf de brug zien we mensen een spel spelen wat in het midden hangt van golf en croquet genaamd: gētobōru. We willen ook, maar het loket is helaas net dicht. Klokslag 16:00u. worden we opgepikt en rijden we met dezelfde Fransen mensen die we gister bij de bushalte hebben ontmoet, naar het hotel in een oude zijderupsboerderij. We hebben weer een traditionele kamer met tatami-matten en futon bedden. We eten wat de pot schaft (Japanse curry) en om 22:00u. Is het officieel licht-uit.Read more

Midono