Japan
Yoshiimachi-fukumasu

Yoshii

October 11, 2017 in Japan ⋅ ⛅ 23 °C

We wwoofen voor de tweede en ook laatste keer in Japan.
      We zijn in Kyushu nu, het zuidelijke grote eiland van Japan en het is hier tropisch warm en vochtig.
      We zitten op een 'boerderij' van een man die bosbessen en kaki fruit groeit en die twee zaken moeten wij dus plukken. Er is hier ook een Duits meisje dat hier al twee weken is. Ze zegt dat het totaal geen zwaar werk is.
      Joy en ik slapen op de zolder van het bijgebouw en die is al zo een 5 a 10 jaar niet meer gekuist. We hebben een dik uur bezig geweest met afstoffen, stofzuigen, uitkloppen enzoverder om een beetje van het stof en vuil weg te krijgen. Vonden we absoluut niet kunnen. Bovendien kregen we ook geen lakens. Die ben ik gaan vragen maar ze hebben enkel een onderlaken.

We geven het een dag of twee maar als het ons niet aanstaat zijn we weg natuurlijk. We zullen zien morgen!

In bijlage nog 2 foto's van Miyajima, waar we eergisteren en gisteren waren: tempels en okonomiyaki.

Yoshiimachi-fukumasu, 吉井町福益