Japan
Yoyogi Kōen

Here you’ll find travel reports about Yoyogi Kōen. Discover travel destinations in Japan of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Tokyo highlights

October 16 in Japan

Na een welverdiende lange nacht slapen staan we om 09:15u weer op de straten van Tokyo. Eerst halte: een bakkerij. Dan met de metro naar Shibuya op zoek naar het grote kruispunt Shibuya Crossing. Het blijkt inderdaad een groot kruispunt, maar op dinsdagochtend valt het mee met de mierenhoop. We halen een klein snackje - steamed buns - en lopen kriskras door allerlei straatjes en uiteindelijk door Cat Street richting de grote winkelstraat Omote-Sando. Hier zijn de winkels van alle grote modenhuizen. Tijd voor de lunch. Bij Gyoza-ro genieten we van Dumplings in een mini-restaurant (of zoals ze hier zeggen: restaurant - alles in mini). Aangekomen bij het het Meiji-Jingu park doen we een bakkie koffie op het terras van Mori no terrace (no pun intended). Het korte loopje heeft ons al blik op een 'egel-café' en een 'katten-café' opgeleverd. Maar het zal blijken dat in deze stad elke niche wordt uitgebaat. In het park staan 12m hoge torii van 1500 jaar oud Taiwanees Cypreshout, die aangeven dat je heilig gebied binnengaat. De meeste Japanners buigen keurig voordat ze onder de imposante poorten doorlopen. We zijn in de tempel op tijd voor de offerceremonie. Dan lopen we richting Shinjuku. We komen in een wijkje uit met - los van alle eettentjes - allerlei winkels: grijparm-machines-voor-sexy-anime-poppetje-winkels, schreeuwende-prullen-winkels, ninjapakken-winkels, 5-verdiepingen-fotografie-winkel en zowaar nog een 'egel-café'. We gaan op zoek naar een achteraf steeg waar alleen Yakitori restaurantjes zitten. Daar schuiven we samen met nog 8 man, aan bij een bar en genieten we van onze gegrilde stokjes vlees en groente. Onze verbazing wordt alleen maar groter als we in de wijk Shinjuku een aanbevolen wandelroute lopen. Dit is Tokyo zoals we het verwacht hadden. Veel schitterend neon, flashy kleuren, Godzilla, genoeg roze om je tandglazuuur aan te tasten, afgewisseld met 'gentlemen clubs' ;)... Vlak daarbij zit een hele buurt met café's niet groter dan de bar zelf. Leuk op vrijdagavond, maar nu nog uitgestorven. Na een dag vol indrukken taaien we rond 19:30 af. Op de kamer plannen de volgende dag :)Read more

Meiji Schrein

February 10 in Japan

Meiji-jingū 明治神宮, gelegen im Tokioter Stadtbezirk Shibuya in Japan nahe dem Bahnhof Harajuku, ist einer der bekanntesten Shintō Schreine.

Der Schrein wurde von amerikanischen Bomben am 1. April 1945 zerstört, nach Kriegsende aber wieder aufgebaut, wozu sich an die 110.000 Freiwillige für die Arbeiten einfanden.

Das Gelände des Schreines besteht aus drei Bereichen: Naien, oder der innere Bezirk mit den Schrein-Gebäuden, Gaien, oder der äußere Bezirk mit einer Gemäldegalerie zum Andenken an Meiji und Sportanlagen, sowie die Meiji-Gedächtnishalle. Diese Gebiete sind von einem immergrünen Wald aus 120.000 Bäumen von 365 verschiedenen Arten bedeckt, die von Menschen aus allen Teilen Japans gespendet wurden, als der Schrein errichtet wurde. Dieser 0,7 km² große Wald wird von vielen Menschen besucht, sowohl aus religiösen Gründen, als auch als Erholungsgebiet im Zentrum Tokios.Read more

באר המשאלות

September 2, 2016 in Japan

איזשהי באר שהמים שלה היו מכינים תה לקיסר ולמשפחתו.
    היה איזה תור של איזה 20 דקות רק כדי לראות את הבאר הקטנה הזאת. לא מרשים כמו שעשו מזה...

ציטוטים של ספיידרמן.
    צפרדע חננה שנותנת נקודות.
    ומישהי שחוזרת על אותו משפט שוב ושוב כאילו זה עונש.

מאוד רוחני

Yoyogi Kōen, Yoyogi Koen, 代々木公園