Eurotrip 2016

May - August 2016
A 91-day adventure by Eurotrip 2016 Read more

Gennep

May 17, 2016 in the Netherlands ⋅ ⛅ 13 °C

Onze casa met Billie op de bank, het vertrekpunt van onze Eurotrip!

Doei!! Tot over 3,5 maand!

May 20, 2016 in the Netherlands ⋅ ⛅ 13 °C

Verkeerde plek....

May 20, 2016 in France ⋅ ☁️ 16 °C

Waar zijn we in godsnaam??? Whahahaha, op een camperplek in een plaats ver van onze geplande route. Maar goed... tis maar een tussenstop. Morgen 25 graden, gaan we hopelijk weer richting het zuiden.

Grote Sieb

May 21, 2016 in France ⋅ ☀️ 24 °C

Geluk bij een ongeluk... later volgt meer info!
    Hier de nieuwe info;) Wat een dramatisch begin van onze vakantie! Het begon allemaal met onze eerste stop. De camping was al een noodoplossing, omdat onze eerste keus gesloten was ivm een sterfgeval. Een andere optie bleek ineens gigantisch ver van de route te liggen. Dus dan maar op de bonnefooi het eerste het beste stadje ingecruisd. De kinderen waren op dat moment vrijwel onhandelbaar omdat ze het reizen beu waren... Kwamen wel eindelijk op een camping, bleek ie gesloten! Gelukkig was er een camperplek camping naastgelegen die het hele jaar geopend was. Even onze credit kaart gebruiken en klaar. NOT! !! Allebei onze kaarten werden niet geaccepteerd. Dus een opa-zweed aangesproken die ons wilde voorschieten. Wat een drama plek, maar goed. Volgende dag 08.00 vertrokken, konden we de camping niet af omdat we ons kaartje hadden weggepleurd! Moesten we een camping mannetje bellen die een half uur later kwam opdagen. Bleek dat de code was veranderd zodat ook hij de slagboom niet kon openen! Pfffff drie kwartier later uiteindelijk toch kunnen vertrekken. 4 km!!! voor de afslag van onze tweede stop, route du soleil afgesloten. Gigantisch ongeluk met 2 vrachtwagens. Via de vluchtstrook naar de bekende kuifje stop gereden en daar een uur of 4 vertoefd.
    Gisteren bij aankomst camping Le Heronniere voor het eerst ff gerelaxed. Lekker in een meer geplonsd en heeeeeeerlijk gegeten. Zodadelijk vertrekken we naar Valence, hopelijk ohne problemen!!

Tossa de mar

May 26, 2016 in Spain ⋅ ⛅ 16 °C

Inmiddels zijn we 4 dagen in Tossa de mar. De stranden hier bij de camping zijn net zo mooi als dat ik ze me herinner. We hebben nog niet gezwommen in de zee omdat er een fris windje staat, maar het zwembad is wel al heerlijk. We zijn allemaal helemaal relaxed nu. Max zie je genieten van alles wat we doen en zien. Senna moest erg wennen, maar ook zij is nu weer helemaal happy. Max heeft twee Zwitserse vriendinnetjes Leila en Tossa van ik schat een jaar of 6 en 9. Hij is helemaal verliefd op ze, vooral op Leila. Super lieve meisjes die heel braaf de hele tijd spelletjes met hem doen.

Het eten is hier heerlijk en goedkoop in vergelijking met Nederland. Gister super lekkere reuze garnalen in de supermarkt gekocht. Vandaag een menu del dia gegeten in een prachtig restaurantje middenin Tossa. Senna heeft zich goed vermaakt met het broodmandje en max lekker met alles meegeproefd. Ik had zwarte paste met inktvis en een cod (witvis) in een tomatensaus en fruittartare met vanille ijs na.

Morgen wordt het 26 gr, dus dat wordt een stranddagje. Misschien is het nu wel warm genoeg om in de zee te plonsen!

Peniscola

May 31, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 23 °C

We zijn inmiddels aanbeland in de plaats met de mooie naam Peniscola. Dit hadden we eigenlijk gepland als korte tussenstop richting het zuiden van Spanje, maar het blijkt een veel mooier stadje dan verwacht. Het stadje heeft een heel mooi oud centrum met een kasteel en mooie uitgestrekte zandstranden. Het eten is hier asociaal goedkoop, iets waar we totaal geen rekening mee hadden gehouden. 3 gangen-menu met een fles wijn voor 12 euro!!!! De camping is ook helemaal goed, gelegen aan de boulevard en met een enorm zwembad. We zijn omringt door Nederlandse zwartgeblakerde bejaarden haha... maar dat mag de pret niet drukken. Ze zijn hartstikke aardig en kwijlen weg bij het zien van Senna en Max. We blijven waarschijnlijk tot vrijdag en gaan dan het binnenland van Spanje in.Read more

Los Batanes

June 3, 2016 in Spain ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag staat er na een rit van iets meer dan 400 km, een totaal van 2404 km op de teller. Daarvoor hebben we 273 liter diesel nodig gehad.

Gisteren beleefde we nog een hilarisch moment bij het zwembad in Peniscola. Wij lagen met zijn vieren te chillen, toen een vrouwelijke Nederlandse en tevens zwartgeblakerde walrus begon te schreeuwen dat er een kat of rat langs haar been zou zwemmen in het zwembad. Meteen stond het halve bejaardenhuis naar het zwembad te staren alwaar een donker uitziend object waarneembaar was, op de bodem van het zwembad. Hierop heb ik, Jorrit, mijn stoute slippers uitgetrokken en een duik gewaagd om het object onder water te identificeren. Aldaar aangekomen trof ik na enig onderzoek een stuk palm-boomschors aan. Ik nam dit vervolgens in mijn hand en sprong hard het water omhoog met de boomschors in mijn hand en schreeuwde luidkeels; WHAAAAAAA EEN DODE RAT!!! Twee dames kregen ter plekke een hartverzakking, één bejaarde man zijn stoma knapte ter plekke, een andere liet van schrik alles in zijn incontinentie luier lopen en twee andere bejaarde mannen moesten gereanimeerd worden, maar dat mocht helaas niet meer baten. Vanaf dat moment werd ik door de vrouwelijke campinggasten trouwens "een echte vent" genoemd!Read more

Ossa de Montiel, Spanje

June 9, 2016 in Spain ⋅ 🌙 29 °C

Los Batanes deel II

Onze nieuwe camping ligt letterlijk in de middle of nowhere. Op de weg er naar toe kwamen we meer dode slangen tegen dan auto's. De omgeving doet ons denken aan western films, tot dat we in de buurt van de camping komen, die aan een reeks aaneengesloten meren ligt. Het is hier een soort groene oase vol met allerlei mooie vogeltjes. Het zwembad van de camping is helaas nog gesloten, dus we besluiten om de volgende dag bij het meer te gaan zwemmen. Het meer is heel mooi, helder water en vol met eenden, visjes en kreeftjes. Max heeft zich de hele middag vermaakt met steentjes gooien en kijken naar alle honden die er waren. Spanjaarden zijn echte hondenliefhebbers. De een na de andere Spanjaard kwam er met zijn hond zwemmen. Zowiezo zijn de Spanjaarden ontzettend aardig en behulpzaam, hoewel ze bijna allemaal geen woord Engels spreken. Met handen en voeten komen we er altijd wel uit. Grappig dat de Spaanse serveerster in het restaurant op de camping (redelijk) Nederlands spreekt, geleerd van een oude Nederlandse baas van haar! De volgende dag gaan we alweer door naar Cordoba. We bereiden ons voor op de warmte die ons te wachten staat.....Read more

Cordoba

June 10, 2016 in Spain ⋅ 🌙 25 °C

Mooi, mooi, mooi, maar ook hot, hot, hot... Zo kunnen we Cordoba het beste omschrijven. Aan het eind van de eerste dag gaan we de stad in. Jorrit heeft een wandelingetje op de kaart uitgestippeld. De route loopt dwars door een park zonder enige schaduw en met 35° hadden de kids en ik al snel ons bekende shuttle-run-hoofd. Ook Senna blijkt dat van mij geërfd te hebben. Alle Spanjaarden wezen giechelend naar Senna's rode wangetjes. De stad is een doolhof van kleine straatjes met pleintjes, binnenhofjes en heel veel prachtige tegeltjes. Aan het eind van de dag nog eventjes de lekkerste tapas van onze reis door Spanje tot nu toe gegeten. Mmmmmmmmm, echt onvoorstelbaar lekker en dat voor een habbekrats! De volgende dag bezoeken we het hoogtepunt van Cordoba; de Mezquita. Ooit een moskee, waar later een kathedraal aan toegevoegd is. Heel erg mooi! Helaas zijn we Senna's speen vergeten, dus die had behoorlijk wat entertainment nodig om er voor te zorgen dat ze de rust in de kathedraal niet verstoorde, wat niet helemaal lukte!!Wat een enorme hoeveelheid decibel kan onze meid produceren, vooral met zo'n galmende akoestiek! We merken wel dat het tempo van onze reis te hoog ligt. De kids zijn moe en uit hun hum en ik heb helaas weer behoorlijk last van mijn nieren. We gaan het vanaf nu dus lekker rustig aan doen. De volgende stop is Zahora, in de buurt van Cadiz. Daar blijven we zeker een dag of 10. Heerlijk!Read more

Los Caños de Meca (Zahora)

June 14, 2016 in Spain ⋅ ☁️ 17 °C

Wauw wat een prachtig stukje Spanje is dit. Eindeloos lange zandstranden met hippe strandtentjes, pijnbomen, cactussen, de typisch Zuid-Spaanse witte huisjes en zonnebloemvelden zo ver je kunt kijken. Inmiddels zijn we hier een week en zijn we heerlijk tot rust gekomen. We hebben ons nog steeds niet kunnen aanpassen aan de Spaanse tijden van avondeten. Zij eten op z'n vroegst om 21.30, dus toen wij laatst om 19.30 onze bbq aanstaken keken onze Spaanse buren ons aan of we niet goed wijs waren. Ook in de restaurantjes zitten we meestal moederziel alleen en komen de eerste gasten pas binnendruppelen als wij vertrekken.

In de weekenden stromen de campings hier vol met Spanjaarden. Geen enkel probleem, want zij zijn super aardig, behulpzaam en relaxed. Max heeft trouwens zijn eerste Spaanse chicka aan de haak geslagen, Estella van 2,5. :)

Inmiddels zijn de Spanjaarden weer vertrokken en is de rust is wedergekeerd. Vanmorgen met Senna naar de dokter geweest. Ze had flink koorts, we dachten aan oorontsteking, maar het bleek een keelontsteking te zijn. Ze is gelukkig weer behoorlijk opgeknapt. De Spaanse vrouwen zijn erg gecharmeerd van Senna's blonde koppie, dus ze krijgt regelmatig van wildvreemde dames kusjes en aaien over haar bol.

Zaterdag verlaten we het meest zuidelijke puntje van Spanje en gaan we in oostelijke richting, naar Granada, Alhambra.