Joined April 2016

Entrechaux

July 31, 2016 in France ⋅ ⛅ 18 °C

'T heeft even mogen duren maar daar zijn we weer! Nadat we heerlijk hebben genoten in de Languedoc zijn we naar onze tweede thuisbasis Entrechaux gereden, Camping Les Trois Rivières. De eerste paar dagen hebben we met ons viertjes op onze vertrouwde plek gestaan, waarna we het welkome gezelschap kregen van onze buren en familie Patriek, Marije, Lot en Jack.
    Dezelfde dag arriveerden 'ons pap en mam' Karel en Carla die in een luxe chaletje mochten vertoeven, op een steenworp van onze plek.
    Wat een heeeeerlijke plek en wat een fantastische camping blijft het toch... Elke dag weer leuke uitstapjes, heerlijk eten, kampvuurtje bouwen, ga zo maar door. En vooral niet te vergeten de streken van schoonbroer Patriek, die ik ff heb teruggepakt toen ie gehurkt stond te poepen op de hangwc en die verrast werd door een emmer koud water op zijn hoofd en op zijn wc-rol! Lekker afvegen;) En zijn verstopte stinkkazen die ik al vrij rap had gevonden onder mijn disselhoes en die ik vervolgens in zijn gereedschapskist had verstopt! Nu weet je waar ze liggen Patriek!!! Foto stuur ik je nog wel...

Natuurlijk weer nieuwe wijntjes geprobeerd op de meest prachtige locaties en een lading meegegeven aan pa en ma, want de caravan weegt al te veel. Bub en Mol zijn inmiddels ook gearriveerd en staan twee plekjes langs ons. Onze buurman, acteur van man bijt hond blijkt later, hij kwam me al zo bekend voor, vertrekt en Hansiepansie komt ervoor in zijn plaats terug. Wat een geweldige vent! Samen met zijn 'wijffie' hebben we ontzettend veel gelachen. Jammer van die harde scheet die hij laat bij het kampvuur, maar wel hilarisch!

De Tour gaat de Mont Ventoux op en aangezien ik dit nog nooit live heb meegemaakt besluiten pa en ik dit te gaan bekijken. Omdat alle grotere plaatsen en de Mont Ventoux helemaal afgesloten zijn proberen we het in het kleine plaatsje Mazan. In het dorpje aangekomen, na ongeveer 350 meter lopen, vraag ik een politie agent hoever we nog moeten lopen naar de route van de tour. Je staat op de route zegt ie!! Maar wat een feest die fietstocht, leek wel carnaval met al die duizenden wagens! En nog snel ff Froome op de gevoelige plaat vastgelegd;) Achteraf hoor ik dat sommige campinggasten dik 10 km hebben gelopen voor een plaatsje!!!

Maxi is op Trois jarig en dat wordt groots gevierd! Met een mega BBQ waarbij ongeveer 20 man aanschuiven, ook zus Rose is samen met Chris en kids gearriveerd en eet gezellig mee! Max geniet met volle teugen van het feest en natuurlijk van zijn cadeautjes! (En wij van het eten en de wijntjes...)

De laatste dagen komt mijn broer ook langs die onze plek opeist als we weer gaan vertrekken. Maxi hebben we niet verteld dat zijn beste maatje, Rens (zoon van Wietse en Renate) en zijn lievingsnichtje Evie op de camping komen. Zijn gezicht toen ze ineens voor zijn neus stonden vergeten we nooit meer!

Na drie weken van gezelligheid verlaten we de Provençe en Frankrijk voor Italië!

Hasta luego España et bonjour France!

July 2, 2016 in France ⋅ ☁️ 21 °C

Tot ziens Spanje en goedendag Frankrijk! We moesten helaas een dag langer in El Vetdrel blijven ivm de reparatie van onze auto. Daarom besloten we om direct na de reparatie te vertrekken richting Frankrijk. Om 13.00 uur was ik, Jorrit, terug op de camping. Een intercooler/turbo buis rijker, 340 euri lichter... maar goed, auto gefixt en op naar de volgende bestemming. Helaas was het ontzettend heet terwijl wij de laatste dingetjes nog moesten inladen in onze caravan. Helemaal bezweet en als vuurrode tomaten vluchtten we vervolgens zo snel mogelijk onze airco auto in, om deze rotplek te verlaten. Iedereen keek ons aan alsof we een stel malloten waren!

Een kleine 350 km verder en aangekomen in Frankrijk, de Languedoc, moesten we de snelweg af om vervolgens 50 km via slingerweggetjes door de bergen in de buurt van onze camping te komen. Toen moesten we met caravan en al een dikke kilometer over een steile en hobbelige zand/rots weg om bij de camping te komen. Wat een avontuur....

Saar en ik zijn tot de conclusie gekomen dat dit de allermooiste camping is waar we OOIT zijn geweest!! Echt ongelooflijk mooi!! Helemaal in bossen verscholen, met prachtige plaatsen en enkel het geluid van de wind in de bomen, een kabbelend beekje en het fluiten van de vogels! Een heerlijk zwembad en vrijwel de hele camping (25 plaatsen ofzo) voor ons alleen. De 35 jarige NL eigenaar (jaloers, jaloers...) heeft dit perceel, ruim 1,5 bij 1,5 km, 10 jaar geleden gekocht met zijn NL vrouw en woont er samen met zijn 3 kinderen (vierde op komst), twee superlieve honden, katten, dik vet varken, paarden en geiten. Echt een paradijs en wat een on-voor-stel-baar mooi huis hebben deze mensen!!!! Het lijkt serieus op een plek uit een sprookjesboek.

Vanuit de camping hebben ze een prachtig paadje aangelegd wat langs een riviertje loopt en waar je kunt poedelen in fantastische watervalletjes. Wat een oase van rust en mooie plekken. Iets verderop kun je lopend naar een klein meertje waar je een vlot kunt pakken om te varen. Max vind alle dieren natuurlijk fantastisch en is dikke maatjes met Lobke de hond, die hem overal trouw volgt!

Inmiddels is er een NL gezin met camper gearriveerd. Zij hebben een VIERLING!! Wat een prachtig gezicht om 4 jongetjes van 3 jaar te zien rondrennen, maar ik zou niet willen ruilen, wat een werk zeg.... Max vind het ook geweldig en vindt het super leuk om met ze te spelen.

Trouwens wel direct een verschil in prijzen zeg! Even een voorbeeldje, in Spanje kochten we geregeld grote verse gamba's. Die kosten daar 7,95 per kilo terwijl ze hier in Frankrijk 20,90 euro per kilo kosten!!!!!! En deden we daar boodschappen voor ongeveer 60 euro, hier konden we meteen 110 euro aftikken. Maar we genieten met volle teugen, van de welbekende kaasjes, mergues-worstjes en natuurlijk de wijntjes! Wat een fantastische plek, hier gaan we zeker nog ooit terugkomen.

Oh ja, terug omhoog met de caravan gaat niet lukken, daar is het te steil voor, dus dat gaat de vriendelijke eigenaar met zijn 4-wheel drive jeep voor ons doen;)

Grote Sieb

May 21, 2016 in France ⋅ ☀️ 24 °C

Geluk bij een ongeluk... later volgt meer info!
    Hier de nieuwe info;) Wat een dramatisch begin van onze vakantie! Het begon allemaal met onze eerste stop. De camping was al een noodoplossing, omdat onze eerste keus gesloten was ivm een sterfgeval. Een andere optie bleek ineens gigantisch ver van de route te liggen. Dus dan maar op de bonnefooi het eerste het beste stadje ingecruisd. De kinderen waren op dat moment vrijwel onhandelbaar omdat ze het reizen beu waren... Kwamen wel eindelijk op een camping, bleek ie gesloten! Gelukkig was er een camperplek camping naastgelegen die het hele jaar geopend was. Even onze credit kaart gebruiken en klaar. NOT! !! Allebei onze kaarten werden niet geaccepteerd. Dus een opa-zweed aangesproken die ons wilde voorschieten. Wat een drama plek, maar goed. Volgende dag 08.00 vertrokken, konden we de camping niet af omdat we ons kaartje hadden weggepleurd! Moesten we een camping mannetje bellen die een half uur later kwam opdagen. Bleek dat de code was veranderd zodat ook hij de slagboom niet kon openen! Pfffff drie kwartier later uiteindelijk toch kunnen vertrekken. 4 km!!! voor de afslag van onze tweede stop, route du soleil afgesloten. Gigantisch ongeluk met 2 vrachtwagens. Via de vluchtstrook naar de bekende kuifje stop gereden en daar een uur of 4 vertoefd.
    Gisteren bij aankomst camping Le Heronniere voor het eerst ff gerelaxed. Lekker in een meer geplonsd en heeeeeeerlijk gegeten. Zodadelijk vertrekken we naar Valence, hopelijk ohne problemen!!

Verkeerde plek....

May 20, 2016 in France ⋅ ☁️ 16 °C

Waar zijn we in godsnaam??? Whahahaha, op een camperplek in een plaats ver van onze geplande route. Maar goed... tis maar een tussenstop. Morgen 25 graden, gaan we hopelijk weer richting het zuiden.

Never miss updates of Eurotrip 2016 with our app: