Kenya
Honeymoon Hill

Naar Flamingo Hill Camp

September 10, 2017 in Kenya ⋅ ⛅ 23 °C

Vannacht geen wake up call gekregen voor ons gewenst wild... wel uitgebreid nog mogen meegenieten van de 'paringsrituelen' van een paar Homo Sapiens in de kamer naast ons ;) Omdat 'safari': 'sta lekker vroeg op' betekent, worden we om 06.30 uur begroet door de wekker. We hebben weer een flinke rit voor de boeg dus na het Happy Birthday gezang van Michelle, slaan we een gat in de cake die we gisteravond al hadden gekregen. Tijdens de rit passeren we de evenaar. Uiteraard staan naast het bord 'Equator' direct de nodige shops met prullaria. Tevens kunnen je kijken naar een demonstratie over hoe aan de ene kant van het bord het water linksom kolkt en aan de andere kant van het bord, rechtsom... tuurlijk... Mede opmerkelijk omdat volgens de GPS het bord niet precies op de evenaar staat :) Rond de lunch komen we aan in Flamingo Hill Camp. We relaxen even bij het zwembad voordat we weer de auto in stappen om 16.00 uur. De game drive levert weinig (zichtbare) flamingo's op. Door het gestegen water van het meer is het minder zout en dus minder interessant voor de flamingo's. Gelukkig zijn er nog genoeg andere dieren en met het zien van de neushoorn en de buffel maken we de Big Five compleet. Bij het eten blijkt dat de niet ontgaan is dat Gordon jarig is. De complete keukenploeg en bediening komt onder luid gezang met een taart door het restaurant ge-polonaist. Na het uitblazen van de kaarsjes moet er gedanst worden - yeahhh. Uitgeblust vallen we snel in slaap in onze nieuwe - wederom luxe - 'tent' :)Read more

Honeymoon Hill