Kenya
Real

Dag 1: Nairobi

November 1, 2023 in Kenya ⋅ ⛅ 25 °C

Uitgeput kwamen we gisterenavond omstreeks 1 uur lokale tijd aan in ons hotel in Nairobi, zo’n twee uur later dan initieel gepland. Grootste schuldigen waren de vertraging van KLM, een trapbestuurder op de luchthaven van Nairobi die zoek was en de lokale baggage-scanner die allesbehalve efficiënt loopt. We laten het niet aan ons hart komen, want we zijn er geraakt.

Ons hotel blijkt chiquer dan we hadden verwachten. Een imposante marmeren inkomhal en sky-bar met infinity pool en zicht op het Nairobi National Park, zijn maar enkele van de faciliteiten.

Na een enorm gevarieerd en uitgebreid ontbijt, trekken we vandaag op pad naar het centrum van Nairobi. Om de avontuurlijke spirit er toch een beetje in te houden, hebben we deze excursie niet via de reisorganisatie geboekt.

Na een korte (maar filerijke) rit met een taxi van het hotel, komen we aan in de Jivanjee Gardens in downtown Nairobi, waar onze gids Alex op ons wacht. We doen een heuse wandeltocht met onze gids door het centrum van Nairobi. We spotten en bezoeken enkele lokale marktjes, de McMillan Memorial Library & de parlementsgebouwen van de Keniaanse overheid.

Tot slot brengen we een bezoek aan het Kenyatta International Convention Center, waar we de lift kunnen nemen naar het dak met een panorama-uitzicht over de gehele stad en omgeving. Bij klaar weer zou je zelf de Kilimanjaro van hier kunnen spotten, spijtig genoeg niet het geval vandaag.

Op aanraden van onze gids, nemen we een Uber terug naar het hotel (wat ons exact 2,20 euro kostte) en beslissen om de rest van de dag nog gebruik te maken van de faciliteiten die het hotel te bieden heeft. Zo zijn we morgen optimaal uitgerust voor de briefing van onze safarigids om 7u30, waarna we richting Ol’ Pejeta zullen trekken voor onze eerste ‘game drive’.

Letzter Stopp: Nairobi

January 4 in Kenya ⋅ ⛅ 27 °C

Nach etwa 3,5 Stunden Fahrt durch die Mara, 4 weiteren auf Teerstraßen kamen wir schließlich heute Nachmittag wohlbehalten in Nairobi an. Wir nutzen die Zeit jetzt um zu chillen, bisschen mit dem Fernglas im Nairobi National Park direkt gegenüber Tiere zu suchen - mega Aussicht aus dem 11. Stock, Wäsche zu waschen, Revue passieren zu lassen und zu essen. Glaube in Kürze fallen wir alle groggy in die Betten 😃🤷‍♀️…
      Wir haben diese Wohnung über Booking gebucht, als wir ankamen, wurden wir in eine Wohnung im 4. Stock gebracht, mit Blick auf eine Baustelle. Gut, dass ich immer ganz genau weiß, was ich gebucht habe und mir die Bilder genau anschaue 😃. Habe der Dame dann gesagt, dass das nicht „unsere“ Wohnung ist, nach kurzer Zeit wurden wir dann in den 11. Stock gebracht! Witzigerweise habe ich vorher zu meinem Sohn gesagt, dass ich mich beschweren werde, wenn wir nicht ganz weit oben mit Aussicht sind 😃 Als hätte ich es geahnt 😉.

Letzter Sonnenaufgang

January 5 in Kenya ⋅ ☁️ 16 °C

Gestern früh haben mit die wilden Tiere um 4.00 geweckt heute der Verkehr in Nairobi um 5.00. 🤷‍♀️ Wollte eigentlich ausschlafen, aber so habe ich den Sonnenaufgang wenigstens noch gesehen. Dauert jetzt leider bis März bis zum nächsten Sonnenaufgang im Warmen…Read more

Birds of Africa

October 19, 2019 in Kenya ⋅ ⛅ 20 °C

Not to mention the beautiful birds in Africa, from the lilac breasted roller, kingfishers and bee eaters, to the secretary bird and a multitude of herons and egrets. There are many not so pretty birds too like the vultures and marabou work. This post is for the ones I haven't posted before. I'm a bit vague with the names and some are probably incorrect.Read more

Angekommen und im Hotel

September 16, 2023 in Kenya ⋅ ☁️ 17 °C

Am Flughafen wurden wir empfangen und von 2 Keniaerinnen durch die Passkontrolle geschleust, draußen stand dann ein Wagen mit dem wohl sonst der Präsident gefahren wird und wurden zum Hotel gefahren. Da gab es dann eine Überraschung auf dem Zimmer und dann sind wir erstmal Richtung Bar gelaufen.Read more

Nairobi

February 12, 2022 in Kenya ⋅ ⛅ 26 °C

Nach einem sehr angenehmen Flug mit Lufthansa landen wir abends in Nairobi, wo wir von unserem Guide Sammy von Papa Musili Safaris herzlich begrüßt werden. Unsere erste Übernachtung ist im nahe des Airports gelegenen EKA Hotel - wie immer sehr gut.Read more

Real