Laos
Wat Ho Phra Keo

Here you’ll find travel reports about Wat Ho Phra Keo. Discover travel destinations in Laos of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day114

114. nap: Vientiane

January 26 in Laos

Élénken élt még bennünk az utolsó éjszakai utazásunk emléke, így kicsit félve szálltunk fel Pakséban a vientiane-i buszra. Aggodalmunk az sem csökkentette, hogy a francia párt indulás előtt tíz perccel megpróbálták átszervezni egy másik kocsiba - gondolom kicsit sok jegyet sikerült eladniuk és így próbálták menteni a helyzetet. A francia csaj viszont nagyon karakán volt és kijelentette, hogy ebből ugyan nem esznek, így végül velünk együtt ők is felszálltak a buszra.

Vietnámmal ellentétben itt nem egy-, hanem kétszemélyes “ülések” voltak. Nekünk ez értelemszerűen nem okozott gondot, de azért megnézném annak a szingli utazónak az arcát, aki mellé egy koszos vietnámi melóst fektetnek be a 10 órás útra - a hely ugyanis kifejezzetten szűk és rövid volt. Szerintem 150 centi felett ember nincs, aki ezekben az ágyakban kényelmesen tudott volna utazni. Ettől az apróságtól eltekintve egyébként simán utaztunk. Aludni nem nagyon tudtunk, de azt gondoltuk majd a fővárosban pótoljuk az elmaradt órákat.

Persze ehhez a megérkezés után még valahogy be kellett jutnunk a belvárosba, a busz ugyanis az északi terminálon tett le minket, a központtól jó messzire. Szerencsére a helyi tuk-tukos maffia már Messiásként várta az érkezésünket, a tekintélyes kínálatból sikerült is egy szimpatikusabb figurát leakasztanunk. Amellett, hogy meg sem próbált minket átverni még arra is vette a fáradságot, hogy mindenkit elvigyen a szállására. Nekünk is csak a sarokról kellett besétálnunk a hostelig.

Itt sajnos kisebb hidegzuhannyal vártak: túl korán érkeztünk, a szobánk még nem volt kész. Bummer. Optimista becslések szerint is volt még legalább három óránk addig, úgyhogy bár koszosak és álmosak voltunk, úgy voltunk vele semmi értelme itt dekkolni, inkább elindultunk megnézni a belváros nevezetességeit.

Először is lementünk a Mekong partjára köszönteni kedvenc folyónkat. Mivel a száraz évszakban jártunk, a folyó több száz méterre lehetett a töltéstől - egyszer azért szívesen megnézném mennyi vizet cipel magával a monszun végére. A túlparton integettünk Thaiföldnek, majd visszamentünk a Chao Anouvong parkba nézelődni. A nyugati része elég lehangoló volt a romokban heverő játszótérrel, de a keleti oldalát szépen megcsinálták. Természetesen nem hagyhattuk ki a névadó uralkodó szobrát sem, akiről helyben semmi infot nem találtunk de azóta kiderítettem, hogy Vientiane utolsó uralkodójaként kétes sikerű lázadást vezetett Sziám ellen. A laosziak hősként ünneplik, de ha engem kérdeztek az, hogy a lázadás végére Sziám a földdel tette egyenlővé a laoszi fővárost minimum egy halk köhintést megérdemel.

A szobor maga szép volt, akárcsak a mögötte lévő, nagákkal díszített szökőkút, amiben érthetetlen módon egy csepp víz nem volt. Az elnöki palotát Magyarországról érkezve ellenben nagyon is értettük, és mivel látogatni nem lehet, csak a parkból csodáltuk meg.

Ezután az egykori uralkodók személyes kis temploma, a Haw Phra Kaew következett. Egykoron ez a szentély adott otthont Thaiföld legfontosabb jelképének, az Emerald Buddhának is. Manapság múzeumként funkcionál, ahol főleg buddhista szobrokat és egyéb vallásos műveket lehet megtekinteni. Számomra maga az épület volt a legemlékezetesebb, amit jelenlegi, modernebb formájában még a franciák építettek a többször is lerombolt és újrahúzott eredeti templom helyén.

A múzeum után elindultunk vissza a hostelbe, mert kezdett nagyon meleg lenni és mi is kezdtünk kicsit szétesni. Visszafele másik oldaláról is megcsodáltuk az elnöki palotát, majd Brunei visszafogott nagykövetségi épületét is. Szerencsére a visszatérésünk után már nem kellett sokat várnunk a szobánkra, gyorsan be is költöztünk majd eldőltünk aludni.

Késő délután újra nyakunkba vettük a várost, de most a másik irányba indultunk el. Megnéztük a Lao National Stadiumot, ahol este még egy NB1-es színvonalú meccset is sikerült elkapnunk. A stadion előtt kicsit megdöbbentünk a Lao Natural Culture Hall méretein, de aztán eszünkbe jutott, hogy ezek a csodálatos rendszerek Kazahsztántól Laoszig kivétel nélkül imádják értelmetlen, de gigantikus beruházásokba önteni az emberek pénzét.

A mérhetetlenül izgalmas focimeccs után visszamentünk a centrumba, ahol egy újabb (és ezúttal működő!) szökőkút mellett megnéztük a Jamia mecsetet is. Majd elmentünk vacsorát szerezni, mert a nagy szurkolásban rendesen megéheztünk. Egy indiainak tűnő helyen csábultunk el végleg egy-egy curry-re - persze a végére kiderült, hogy bangladesi a konyha, de ettől pont ugyanúgy ízlett amit főztek nekünk.

Ezután meg már tényleg nem maradt más dolgunk, mint nyugtázni a napot.

• Day10

Vientiane - Wat Si Saket

December 13, 2012 in Laos

Doch es bleibt kaum Zeit für Wehmut, denn Vientiane wartet schon auf uns. Erste Station in der Hauptstadt von Laos ist der Tempel Wat Si Saket, der älteste Tampel Vientianes.

Über 2000 Buddha-Statuen blicken aus einem Säulengang in Richtung des Sim. Fast jeder Schritt ergibt einen neuen Blickwinkel auf einen der zahllosen Buddha-Statuen, auf goldene Nagas und den malerischen Säulengang.

• Day10

Vientiane - Haw Pha Kaew

December 13, 2012 in Laos

Haw Pha Kaew ist unser nächstes Ziel, ein Museumstempel, der auch einst für kurze Zeit Heimat des Smaragdbuddhas war. Im Museumsgarten findet sich einer der rätselhaften riesigen Tonkrüge aus der Ebene der Tonkrüge im Norden von Laos.

• Day100

Vientiane

July 24, 2016 in Laos

Travelled to the capital of Laos for a few days before leaving the county. Would like to stay longer, there are other things I want to do in Laos, but I don't have Malaria tablets, and there's an awful lot of mosquitos around, so not going to risk it.

Went to see some more temples, presidential palace, the Laos arc de triomphe (patuxay), and an interesting museum on Laos history.

It's mostly recent discoveries because nobody has investigated the ancient sites. It was all good and factual until it got to the US inteference and the rise of Communism in the country. Then it got a little more opinionated rather than giving facts. To be expected I guess. There was a lot of mentions of the Imperialist Americans and their puppets during their Secret War.Read more