• Day9

Den9

December 23, 2017 in Portugal ⋅ ⛅ 12 °C

Ako spravni turisti budicek bol na pol siedmu. Vsetko prichystane, pocasie idealne. O siedmej sme ako prvi prekvapili casnikov na ranajkach. Nafutrovali sme zaludky a hor sa na treti najvyssi kopec Madeiry. Pico do Areiro 1818 m.n.m. Cestou autom do hor nase nadsenie opadavalo, ako sa znizovala viditelnost a teplota. Ked padla na 5 stupnov a bolo vidno len na 10 metrov, otocili sme tatosa na opacnu stranu ostrova. Spravne rozhodnutie.

Rychlo sme nasli inu turu Levada dos 25 Fontes http://www.visitmadeira.pt/en-gb/what-to-do/walking-routes/pr6--pr6-1-levada-das-25-fontes-levada-do-risco ( Tura 25 pramenov ). Bola len okolo 1200m.n.m. takze ovela lepsie pocasie. Inak je to tu velmi zvlastne podnebie. Dole v meste stale pecie slnko, vsade palmy. Hore v kopcoch na slnecnej strane tropicke podnebie a za par kilometrov autom do vnutra ostrova jak nase tatry na jesen.

Pochod popri zavlazovacich kanaloch a k vodopadu mal skoro 12km. Po navrate na hotel sme sa museli zrelaxovat v teplom bazene. Vecer bola v meste nocna vianocna oslava. Vsetci mali otovrene, vsade vianocne trhy s dobrotami a hlavne s nasou oblubenou ponchou. Je to parada byt na vianocnych trhoch a neodmrzat odspodu.