Satellite
Show on map

Khal.. Eh Castle Drogo, Teign & Chagford

June 27, 2019 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 19 °C

Na een deugdoende nacht wakker geworden van schapengeblaat. De afstelling van de koud en warm waterkraan in de douche is als dansen op een slap koord. Een fractie van een milimeter kan het verschil maken tussen hagelbollen en lava. Zelfs de hoogte waarop de douchekop gehouden werd, was doorslaggevend in de complexe afstellingsvergelijking.

Na een korte meet & greet met de schapies op ons terras dan maar een privé ontbijt gaan verorberen in de keuken van de farm. Fruit, yoghurt, zelfgemaakte granola, zelfgemaakte marmelades, toast, ei, champignon, tomaat, bacon, vers fruitsap, thee, cornflakes, melk, etc. De belangrijkste maaltijd, dat is duidelijk!

Na een uurtje eten en gezellig converseren met de gastheer - en dame zijn we vertrokken richting kasteel Drogo. Aangezien de parking 4 pond kostte, hebben we ons zoals echte hollanders van de erf verwijderd en op straat gaan staan. Dit betekende wel dat onze wandeling nu ook de 1km van de oprijlaan bevatte.

De wandeling op zich was heerlijk. Eerst op de bergkam lekker uitwaaien om dan af te dalen naar de riviervallei en langs het stroompje terug te wandelen. Halverwege een korte tussenstop aan een idyllisch brugje met wat drinken en gefrituurde versnaperingen. Het weer was prachtig. Blauwe hemel, 25 graden en een frisse bries om het draaglijk te houden.

Na de wandeling hebben we ons verfrist en zijn we richting Chagford gereden. Een pittoresk dorpje in de buurt. Weer lekker gegeten en gedronken!

Naar goede gewoonte hebben we weer een katje te vriend gemaakt. Dit kleintje kwam plots op ons terras tussen onze benen gelopen. Van blijdschap sprong het op onze schoot en begon het te kwijlen.

De laatste uren van de dag hebben we onze drang naar avontuur opnieuw de overhand laten nemen. Op een 2 tal uurtjes hebben we 2 dassen en een 10-tal herten kunnen spotten. Wat zullen we weer goed kunnen dromen vannacht!

precies bureaublad van windows :-) M&J

6/27/19Reply