Malaysia
Kampung Teluk Nipah

Gefähliche Gezeiten

February 13, 2017 in Malaysia ⋅ ⛅ 25 °C

Es ging für uns mal wieder an den Strand nach Pankor Island. Bei unserer Ankunft im Hostel, welches uns vom Barkeeper in den Cameron Highlands empfohlen wurde, trafen wir auch gleich auf ein bekanntes Gesicht: den Hamburger Pascal, den wir schon ein paar Mal in den Highlands getroffen hatten. Da in seinem Zimmer noch ein wenig Platz war und der Besitzer des Hostels nichts dagegen hatte, teilten wir uns den Raum um ein wenig Geld zu sparen.
      Am nächsten Tag erkundeten wir gemeinsam die Umgebung. Eins unserer Ziele hierbei war eine kleine Insel zu der man durch das Wasser laufen konnte. Schon auf dem hinweg kamen uns viele Menschen entgegen und als wir die Insel erreichten war sie fast komplett leer. Also blieben wir nicht lange um uns schnell wieder auf den Rückweg zu machen, da die Flut kam und wir unsere elektronischen Geräte dabei hatten. Da die Flut jedoch schneller und heftiger zuschlug als wir dachten wurden wir schnell vom Weg abgedrängt und konnten nicht mehr stehen. Schwimmend versuchten wir unsere Geräte über Wasser zu halten was uns aber leider nicht sehr gut gelang. So war es, als ein Jetskifahrer, der uns gesehen hatte einsammelte, bereits zu spät für unsere Geräte. Außerdem war Stephan auch in einen Seeigel getreten, was wir am Strand feststellten.
      So waren die nächsten Tage für uns eher ausruhen und erholen, wobei Pankor aber auch nicht viel mehr bieten. Nach 3 Urlaubstagen machten wir uns auf den Weg nach Kuala Lumpur.

Scooter en snorkelen

August 9, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 28 °C

Heerlijk geslapen ok ontbijt en toen een scooter gehuurd. Daarna lekker touren eerst even tanken 1 litter 44 cent best aan de prijs. Toen naar een super mooie moskee ik Stijn en Alice moesten een pak aan. Binnen was het erg mooi. Ook de ligging was fantastisch. Toen door naar Dutch Fort grappig maar meer niet. Even wat drinken en daarna lekker een rondje gereden over het eiland. Erg mooi zo rij je in een vissersdorp en daarna rij je in de jungle met haarspeldbochten en alles is mooi. Toen weer bij daddy's Cafe gestopt om wat te eten en daarna omkleden om te snorkelen. We hebben de boot voor onszelf en varen eerst langs wat eilandjes met rotsen die ergens op lijken. Daarna worden we op een mini eiland gedropt en mogen we daar gaan snorkelen. De boot gaat weer weg en we moeten bellen als we klaar zijn. We waren dus echt helemaal alleen daar hoe gaaf is dat. We hadden ook nog brood meegenomen om de vissen te lokken nou dat hebben we geweten. Als je brood bij je had kwamen er echt honderden vissen op je af ik vond het best eng en gooide me brood maar weg. Maar vissen genoeg om te zien dus. Maar die hongerige vissen hebben Emma en Stijn wel gebeten met bloed als gevolg. Maar het was toch gaaf om mee te maken. Daarna bootje terug zwemmen in het zwembad en douchen en op advies van de eigenaar hier zijn we naar een Chinees restaurant gegaan. Onderweg eerst nog shoppen bij een markt en toen eten. Nou het was heeeeeel erg lekker. Na de volle buikjes nog een rondje gereden marktje bezocht en nu alles plat. Morgen gaan we?? Geen idee.Read more

Scooter sightseeing & relax

August 10, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 26 °C

Na een heerlijk nacht en ontbijt eerst naar de kapper gereden waar Jack geschoren werd. Emma en ik namen een voetmassage! Zo lekker.
      Daarna lekker met de scooter een stukje gereden en een Chinese tempel bezocht en niet zomaar één. Ik denk een van de mooiste die we ooit bezocht hebben. Prachtig gelegen, super mooie tempel en parkje erom heen. Na een korte stop bij een indiaanse tempel lekker stukje getoerd en richting strand gereden. Wat een hoge golven!
      ‘S avonds neushoornvogels gezien, waarbij wilde vogels eten krijgen! Super mooi. Gegeten op het strand, wat kan een mens nog meer wensen? Pulau pangkor was heerlijk!

Auf nach Pangkor

March 1, 2020 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Hey Ihr!
      Wir haben uns entschieden nach Polarsteps zu switchen.
      Dort können wir mehr Bilder hochladen und nicht nur 6 Stk, was wirklich sehr beschränkt ist.

Hoffentlich klappt es...

Kampung Teluk Nipah