Malaysia
Sandakan

Here you’ll find travel reports about Sandakan. Discover travel destinations in Malaysia of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Sandakan

October 16, 2016 in Malaysia

Früh morgens sind wir mit dem Bus in den Westen von Malaysia gefahren. Nach 8 Stunden Fahrt, mit dem wohl langsamsten Busfahrer, der in jeder Situation überholen musste, in dem man den Gegenverkehr nicht sehen konnte, sind wir endlich in Sandakan angekommen. Nachdem wir im Hostel eingecheckt haben, sind wir etwas essen gegangen und haben die Weiterfahrt für unsere 3-tägige Dschungeltour geplant.Read more

Dag 8: Sandakan og flodtur til Sukau

April 20, 2017 in Malaysia

I dag stod vi op kl. 5:30, i håb om at se de sidste havskildpadder forlade øen. Desværre var de alle væk, men vi så de mange spor skildpadderne havde lavet i sandet i løbet af natten.

Formiddagen blev brugt på at sejle ind til byen Sandakan. Her blev formiddagen brugt på at se forskellige kulturelle steder. Det første vi så var en pælelandsby, som er der mange fattige lokale bor. Derefter havde vi et kort ophold på et marked, vi valgte dog i stedet at købe en is og gå ned til vandet. Da Maria så interesseret på en gadekat, kom der straks en person som påstod det var hans og prøvede at sælge hende den. Dernest besøgte vi et stort buddistisk tempel. Her lærte vi, at hvis man ikke har tid til at tage i tempel kan man betale et månedsabonnement i stedet. Det sidste stop inden frokost var et hus hvor den amerikanske forfatter Agnes Newton Keith har boet. Hun er kendt for at skrive om Nord Borneo under 2. verdenskrig.

Efter frokost skulle vi sejle op af floden og ud til Sukau regnskoven, hvor vi skal bo de næste par dage. Lodgen er anerkendt blandt verdens bedste af National Geographic, så det er ren luksus. Et kvarter efter vi ankom skulle vi ud på vores første flodsafari. Vi fik en plads forest i båden og var klar med kamera og kikkert. Der gik kun få minutter til det vrimlede frem med små macaqueaber inde på flodbredden. Da vi sejlede videre, kom der en del forskellige næsehornsfugle, som vi er ved at have set en del af. Turens hovedoplevelse var dog at vi fik set en stor flok næseaber i nogle træer ved flodbredden. Der sad bl.a. en ordentlig han midt i flokken og sørgede for, alt var i orden.

Vi glæder os meget til i morgen, hvor vi har en hel dag herude. Hvis vi kan se så meget på 1 time, hvad mon vi så ikke kan få at se på en hel dag.

Sandakan, سانداكان, Сандакан, سانداکان, Sân-tá-kîn, SDK, サンダカン, 산다칸, ശാന്തകൻ, சண்டாக்கான், ซันดากัน, سنداکان, 山打根