Malaysia
Sungai Bereing

• Day 74–75

Sabah Tea Garden

April 2 in Malaysia ⋅ ☁️ 25 °C

Heute morgen sind wir mit dem Bus wieder Richtung Ranau gefahren. Diesmal zum Sabah Tea Garden. Das ist eine wunderschön gelegene Teeplantage, wo man in rustikalen Langhäusern oder recht hübschen Cottages übernachten kann. Wir haben uns für letzteres entschieden.
      Man kann hier wunderbar spazieren gehen und hat immer einen tollen Blick auf die Teeplantagen und auch auf den Mount Kinabalu. Allerdings ist es hier wieder unsäglich schwül.
      Auch vom Restaurant aus hat man eine tolle Aussicht. Wir haben mal typische Gerichte der Gegend probiert. Hähnchen mit wilder Mango. Sehr gewöhnungsbedürftig

Dag 5: Bustur til Sepilok

April 17, 2017 in Malaysia ⋅ ☀️ 9 °C

Vi startede som nævnt tidligere dagen ud med at tage på fugletur før solopgang. Her kørte vi i bus lidt op af bjerget, da der er nogle arter som kun lever her. Vi fik set ca. 5 forskellige, men derudover så vi også en masse egern og et malay væsel (der var helt guldfarvet). Efter fugleturen fik vi morgenmad og rejste videre mod Sepilok, som er på den anden side af øen. På turen havde vi en række spændende stop. Det første var for at se verdens største enkelte blomst kaldet Rafflesia. Raffoesiaplanten bruger ca. 3 år på at producere blomsten, som blomstrer i kun 2 dage. Derefter begynder den at rådne og afgiver en duft af rådent kød. Vi var så heldige at se planten, hvor den næsten var sprunget ud (se vedhæftede foto). Næste stop på turen var til Sabahs økologiske te plantage, hvor vi fik en spændende rundvisning. Det følgende stop var en overraskelse rejseselskabet havde planlagt, hvor vi kunne komme ned i et karpebassin og få renset fødder. Man fik også foder med ud, så Maria fik opfyldt sit dyreplejeinstinkt. På rejsen så vi også de enorme palmeolieplantager, der er med til at ødelægge naturen på Borneo. Vi fik at vide at når først et område er lavet om til palmolieplantage kan der ikke komme skov igen, da palmerne fjerner næring fra jorden. I aften skal vi på natsafari i junglen.Read more

Sungai Bereing