Malta
Qawra

Blue Grotto

April 25, 2018 in Malta ⋅ ⛅ 15 °C

Til trediedagen, havde vi (aftenen før), købt billetter til en heldags bådtur hvor vi bl.a. skulle til øen Gozo, se de Blå Grotter og den lige så skønne Blue Lagune.

Turen kostede 35 Euro, men vi fik den "forhandlet" ned i kun 30 Euro og den blev hver en cent værd. Prisen indbefattede, ud over selve bådturen, diverse entre billetter, bustur rundt på Gozzo og fri bar på hele sejladsen.

Efter en lidt længere sejlads i strålende sol, lagde vi til og blev nu samlet op af en lille bus, (dem var der flere af), og det skulle vise sig, at vores chauffør på 75 år, var en utrolig underholdende mand, men som også var kanongod til at fortælle anekdoter og informationer undervejs til den lille båd som skulle sejle os ind i de Blå Grotter.

Grotterne er vildt smukke, eller måske nærmere, spændende. Vi var heldige med vejret. Ikke bare var der høj sol, men også forholdsvis vindstille. De sejler nemlig ikke ud til og ind i grotterne, på dage hvor det blæser.

Qawra