Dag 12: Chiang Khong & Namkhong

February 5, 2016 in Thailand ⋅ ❄️ 1 °C

De reis gaat verder naar de Thaise grensplaats Chiang Khong. We pakken dit keer wederom een locale bus die ons in totaal 2 uur lang langs rijstvelden en tussen bergtoppen door verder naar de grens met Laos brengt. De locale bussen in Thailand hebben wel een bepaalde charme. Het lijkt op iets wat een opaatje op een zolderkamertje in elkaar heeft geknutseld. Een houten vastgespijkerd vloertje en in het plafond ventilatoren die oorspronkelijk vast en zeker anders gebruikt zijn maar nu met wat kleine aanpassingen ook prima verkoeling in een overvolle bus kunnen geven.

Eenmaal in Chiang Khong zoeken we ons guesthouse op genaamd Namkhong. De kamer is prachtig, een bamboe bungalowtje waarin ook de binnenkant helemaal met hout afgewerkt is. Tot onze verbazing beschikt Namkhong voor maarliefst €6,- per nacht zelfs over een zwembad, een luxe die we tot op heden nog niet hadden gehad. Chiang Khong zelf is erg klein en hebben we dan ook snel gezien. De keuze om de rest van de dag rondom het zwembad te verblijven is dan ook snel gemaakt.