ALCATRAZ

July 10, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

GOODMORNING SAN FRANCISCO

Om 21:30 ging ons lichtje uit.
    Wat gisteren een “we gaan even de buurt verkennen” wandeling was, werd natuurlijk een wandeling van dik 4km met hoogte verschillen van 12-15 meter! Tot m’n verbazing was het allemaal makkelijk aan te lopen dan gedacht dus ook vandaag gaan we met de benen wagen.

We sliepen heerlijk (niet heel gek🤣) en om 06:30 kickte de jet lag in en waren Maup en ik klaar wakker, Nick was nog een mol 😅
    Om 08:15 lekker croissantjes gehaald en uiteraard een Starbucksje ☕️

De ochtend chill aan doen is een dikke prima en voor we straks naar Alcatraz gingen deden we eerst een rondje Target 🎯
    Koelbox gescoord en wat lekkers voor op de kamer. Als we dachten dat in NL alles al duur was dan wil je zeker niet hier boodschappen doen, wauw! Maar ja, je bent op vakantie of niet.

Met kaartjes voor de voor boot van 12:00 uur naar Alcatraz, waarbij we 45 min van tevoren aanwezig moesten zijn, moesten we toch wel om 10:30 gaan lopen. We liepen ons de bloed blaren 🤭 maar waren ruim op tijd bij Pier 33 om de boot te halen.

De boot voer er ong 10 min over en voor we t wisten stonden we ineens op dat bizarre eiland! Wat een imposante plek, zo vaak over gelezen en er dan zijn is onwerkelijk. (Dit gevoel is vast niet voor t laatst deze vakantie)

Het eiland bestaat uit meerdere gebouwen, tuinen en bijgebouwen.
    In het cellen blok deden we een audiotour waardoor we precies meegenomen werden in de geschiedenis van Alcatraz en die van de gevangenen. Wat een verhalen en wat een hokjes, die cellen.
    Na deze indrukwekkende tour hebben we nog over het eiland gestruind en zijn toen langzaam terug gegaan naar de boot.

Eenmaal terug bij Pier zijn we richting Fisherman’s Wharf gelopen en zijn we sfeeer gaan snuiven op Pier 39, de iconische pier met wel 50 zeeleeuwen 🦭 alleen niet vandaag 😝😝

Daarna nog Nachos en een Corndog gegeten en terug gewandeld naar t hotel.

Nu even lekker eten en dan chillen op de kamer…. Morgen gaan we de city in!
    Kijk of we het aantal stappen van vandaag kunnen verbeteren 😜

Goodnight
    Don’t let the bedbugs bite