Tetebatu

September 3, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Rond een uurtje of zes aangekomen in het dorpje Tetebatu. We verblijven bij Matra bungalow, een leuk opgeztte tuin met daarin twee bungalows en een bamboe huisje. De maaltijd hadden we aan de overkant, we waren de eerste klanten van de dag maar toch was het lekker. Na het eten werden we opgewacht door Erwin, een Indonesiër die met een patiënt van Merel motor reizen organiseerde en daarom hadden we afgesproken. Hij had voor ons een mooie tour in petto.
    De nachtrust was ok totdat de megafoons van de lokale moskee, of vijf lokale moskees om half 5 begonnen te tetteren, toch maar oordopjes in.
    De tour was heel leuk, we begonnen met een flinke wandeling door de rijstvelden waarna we met de auto verder gingen naar het huis van Erwin. Daar een heerlijke indische rijsttafel gegeten. In het dorp komden we zien hoe de traditionele handgewoven sjaals en sarongs werden gemaakt, wat echt een rotwerk is. Hierna gingen we naar een ander dorp om een pottenbakkerij te bekijken. Daar werd door een oud vrouwtje in 10 minuten vanaf niets een mooie pot in elkaar gekleid. De volgende halte was een handycraft winkeltje, maar niet de eerste keus want daar konden we niet komen ivm een begravenis. Bij het tweede winkelje een gezellige oma die van alles maakte met bamboe. En we hadden ook nog het geluk dat er een hele bluiloftstoet voorlangs kwam. Mooi om te zien, hele familie (denk 200 man) live muziek en alles. En we konden er nog een keer van genieten toen we wegreden en de chauffeur besloot de hele stoet stapvoets in te gaan halen :). Dag afgesloten door naar een lokaal georganiseerd stokken gevecht te gaan. Mooi dagje!