Surfing!

September 11, 2016 in Indonesia ⋅ 🌬 28 °C

Juist surfen, daar kwamen we voor. Het dorpje afgezocht naar enkele fatsoenlijke surfplanken en uiteindelijk vonden we twee planken bij een winkeltje, en twee bij het winkeltje er tegenover. We hadden een mooie bonte collectie; een longboard, een longboard softtop en twee kleinere hardtops. Daar zou het wel mee moeten kunnen volgens merel, die onze eigen surf lerares was. Op het strand bij het riviertje dat in de zee uitmondde kregen we de eerste les. Het opspringen in surf houding, daarna konden we het inclusief peddelen oefenen in het riviertje. Het was leuk en we hadden de smaak snel te pakken. En volgende ochtend koersten we naar het strand voor het echte werk, maar sodeju wat waren die golven hoog! Gelukkig verplaatste we ons naar rechts waar we in de kleine golven konden oefenen. De grote golven braken een eind van de kust en rolden door als een flinke bak schuim. We werden om de haverklap overspoelt door zo'n golf maar toch lukte het om af en toe een golfje mee te surfen. Liggend, knielend en uiteindelijk staan. Heel leuk om te doen maar ook erg vermoeiend. Na drie dagen surfen waren we nog steeds beginners maar hadden we allemaal onze eigen triomfen behaald! Gezelligheid, lekker eten, heerlijk relaxen tussen het surfen door, daar kunnen we wel aan wennen!Read more