Ubud deel 2

September 16, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Na de rijstvelden gingen we naar de Pura Tirta tempel, gewoon om het af te leren. En we zagen zowaar mensen bidden in de tempel, wat toch eigenlijk maar raar was omdat drommen toeristen om de mensen die bidden heen zwierven. Uit de tempel kwam water uit een hoop kranen en de lokale bevolking waste zich daarin tijdens het bidden, en zo gingen ze alle kranen af. Oja, bij deze tempel moesten we beide een sarong om, en wat stonden ze beeldig :) Aan het einde van de dag hebben we nog een bezoek gebracht aan monkey forest. Merel had aanvankelijk wat twijfels over de zogenaamde agressieve stelende apen die niet aardig zijn. Maar dat viel gelukkig heel erg mee, ze waren zelfs lief. Ze waren wel erg nieuwsgierig wat we in onze tas hadden maar die had de we van tevoren netjes dicht geknoopt. Het flesje water was ook erg interessant, daar beten ze kleine gaatjes in en waren dan verbaast dat er water uit kwam. Het park zelf was erg mooi, een leuke attractie, Die avond hadden we met twee andere apen een afspraak ;) Robert en Michiel waren ook in town dus dat was een mooi moment om samen te gaan eten en verhalen uit te wisselen. We hadden een lange zit aan tafel en aan het eind begon het te regen. Dus hardlopend door de regen terug naar de scooter en daarna naar het hotel. We waren wel een beetje klaar met dat geregen, het is tenslotte wel vakantie!
    Dus de volgende ochtend dachten we doei Ubud, we gaan er vandoor. Volgende bestemming; het prachtige eiland Nusa Lembongan. Maar voordat we de boot op gingen brachten heen we een bezoek aan de butterfly garden. Superveel vlinders in xl formaat. We konden de verzorgers ook bezig zien met de cocons ophangen, bijzonder. Ook hadden ze een mega mot, deze kon je zo oppakken en hij bleef netjes zitten. Wat ze verder voor nut hadden weet ik niet want ze leefden maar zes dagen (geen mond) en daarna gingen ze dood. Maargoed we hebben de foto's nog :)