Nusa Penida

September 18, 2016 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Penida was ook mooi om te zien, een stuk groter dan de andere twee eilanden maar veel dunner bevolkt. We navigeren naar Crystal Bay, een bekend strandje en redelijk goed te bereiken. Vanaf dat strand klommen we een heuvel over en kwamen we uit op een mooie baai met ons eigen privé strand! Heerlijk genieten daar, chillen en in de golven zwemmen. Toen we weer bij onze scooter waren vertrokken we naar Angel's Billabong, we kwamen al snel op kleine wegen met gaten en kuilen en uiteindelijk reden we op gravel en zand. Een flink avontuur om er eindelijk te komen maar het was wel de moeite waard. Een prachtige rotsbrug over het water en een ronde baai waar de golven flink tekeer gingen. Net daar rechts van gelegen lag een soort natuurlijke infinity pool met super helder water. Helaas was het toen weer tijd om te gaan, we hobbelen weer terug naar de haven waar we afgezet waren en pakten de lokale ferry terug die toevallig net vertrok. Dit kleine schuitje zette ons af bij de yellow bridge, en daar stond het hotel personeel al om ons achterop de scooter terug te brengen. Die avond echt top gegeten, mooie afsluiting voor Nusa. De volgende dag reizen we weer terug naar Bali waar onze scooters staan, vanaf de haven Sanur rijden we dan naar Canggu.Read more