Mexico

Esmeralda K

Here you’ll find travel reports about Esmeralda K. Discover travel destinations in Mexico of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Am Montag haben wir uns tatsächlich mal bewegt und haben einen kleinen Ausflug zu den Pyramiden in Tulum gemacht 😊 Da es an dem Tag auch etwas bewölkt war, passte es ganz gut...
    Die Pyramiden sind nur sehr klein und man ist ziemlich schnell durch mit der Besichtigung, doch der Blick auf den Strand und die Ruinen ist wunderschön!

Am Mittwoch haben wir uns uns einen Mietwagen für den Rest der Zeit geliehen und sind nach Tulum gefahren (ca. 1,5 Stunden).
    Einfach nur herrlich!! Türkisblaues Wasser, herrlicher Sonnenschein ☀️ kleine süße Cafés, leckere Cocktails 🍹😊 Hier bleiben wir erstmal!
    Wir haben eine kleine Cabaña direkt am Strand und sind bei Meeresrauschen eingeschlafen 🌊
    Außerdem haben wir den gestern den schönsten Sternenhimmel gesehen, den ich bisher gesehen hab... so schade, das man den nicht fotografieren kann...Read more

Det er ekstremt mye privat eiendom i Mexico, spesielt mellom oss vanlige dødelige og stranda. Vi fant en yoga-spa-greije hvor vi spiste lunsj å kunne gå gjennom og ned til stranden med god samvittighet. Det er nokk flere bedre plasser for å finne strand, men vi skulle bare utforske så det holdt for oss.

Ontbijt op het strand😎 nadat Bente en ik een ochtendduik hebben genomen op ons strand!!
    Daarna zijn we naar Alkumal gereden waar we op het strand gesnorkeld hebben met de schildpadden zie daar veel voorkomen en waar Alkumal ook bekend om staat.
    's avonds gegeten in een ' echt' Mexicaans restaurant schuin tegenover ons hotel.

Na het ontbijt rustig de spullen bij elkaar gepakt om de boot van 11.00 te nemen, terug naar het vasteland. Daar pakken we onze auto weer op die we daar voor 50 peso per dag ergens geparkeerd hadden. Onderweg nog gestopt bij een aardewerkenwinkeltje waar ik perongeluk een groot beeld aanraak wat vervolgens op de grond kapot valt. Nadat de 2 mannetjes kwamen aanrennen zei ik dat ik het beeld wel zou betalen, maar toen hij aangaf dat deze beelden te koop staan voor ruim 4000 peso schrok ik wel even. Hij kon mij we "matsen" voor 3000 peso.😢
    Daarna verder gereden naar onze volgende locatie in Tulum. Daar aangekomen hebben we ons snel geïnstalleerd en lekker gaan zwemmen in de zee.
    Erg leuke locatie met huisjes/Cabana's op het strand met de vriendelijke en gastvrije gastheer Fabio die erg zijn best doet om het iedereen naar de zin te maken.👌

Vanmorgen weer rustig op het strand ontbeten waarna we de kajaks hebben gepakt en op zee op zoek zijn gegaan naar het rif wat ergens op 150 meter vanaf het strand moet liggen volgens Fabio.... 🤐, maar na ruim 250 meter op de zee te zijn geroeid hebben we wel enkele planten, rotsen en vissen gezien, maar niets speciaals. Wel een leuke kajaktocht gehad in de ochtend zon. Na een paar uurtjes op het strand zijn we naar cenote Dos Ojos gereden, een klein half uurtje richting Playa del carmen vanuit Tulum. Mooie cenote, eigelijk 3, waarvan we in 2 cenotes gezwommen hebben. Lekker koel en zoet water. Daarna nog even naar centrum van Tulum waar de meiden enkele souvenirs kochten voor hun vriendinnen.
    Toen even opfrissen en weer naar restaurant Hartwood waar we weer buitengewoon heerlijk gegeten hebben op de onze laatste avond in Mexico...😢😢

Esmeralda K

or sign up here: