Mexico
Holbox Island

• Day 38

Holbox - Kukulkite ❤️

April 10, 2022 in Mexico ⋅ ☀️ 26 °C

Holbox war echt richtig richtig toll!!! Ich war jetzt echt traurig, dass meine Zeit dort vorbei ist. Am letzten Tag habe ich den kite meiner Schülerin wieder hochgefahren und ich war so unglaublich glücklich, weil es so ein toller Spot mit so tollen Wetter war. Dann dachte ich mir, dass es sich anfühlt wie ein Anfang und nicht wie ein Ende, denn die Zeit ist so schnell vorbei gegangen.
      Die erste Woche war kein Wind. Das heißt wir sind eigentlich fast jeden Tag feiern gegangen und waren viel am Strand. Abends haben wir entweder gekocht (Pasta oder einmal gabs Arepas (typisch Kolumbianisch)) oder wir sind Essen gegangen.
      Die letzten Tage kam dann aber der Nordwind. So sind wir dann extra früh aufgestanden um vor dem arbeiten noch kiten gehen zu können. Ziemlich anstrengend aber echt cool!
      Naja, hier werde ich auf jeden Fall wieder hinkommen. Ich habe ein Job Angebot für nächstes Jahr bekommen, also vllt arbeite ich dann im Frühling für 6 Wochen hier. Wer kommt noch besuchen?

Adiós Holbox ♥️

Dann müssen wir planen, nächstes Jahr Ostern in Mexico zu feiern?!

4/14/22Reply

Das klingt nach einem sehr guten Plan!

4/14/22Reply

• Day 122

Mexiko - Holbox 1

January 8 in Mexico ⋅ ☀️ 27 °C

Guten Morgen.

Die Nacht hatte es sich ausgeregnet sodass es nicht wie angekündigt heute regnet sondern wieder schön sonnig ist 🥰.

Um 7Uhr machte sich mal wieder das spansiche Mädchen irgendwas in der Mikrowelle warm und schaffte es nicht und drückte tausend mal auf die Piependen Knöpfe. Ganz ehrlich...ich bin froh das Zimmer zu verlassen. Gestern kamen noch Spanierinnen mit Koffer an die lange duschen und laut waren. Auch heute morgen um 7 war es super laut. Leise reden können die auch nicht und machten noch das Licht an.

Ich machte mich um 8:00 Uhr leise fertig. Wieso ich Rücksicht nehme wenn doch alle laut sind weiß ich auch nicht😒.

Dann checkte ich aus und lief zu Julias Hostel das sie gewechselt hatte (fragt mich nicht wieso 😅). Dann liefen wir zusammen zur ADO Station und trafen dort auf Doriane die schon eher dort war um ein Ticket zu buchen weil es online wohl nicht klappte🤷‍♀️.
      Dann ging ich mit ihr noch in den Supermarkt weil der Typ nicht verstand was sie wollte und lud ihr Handy auf mit Internet weil ich Spanisch sprach.

Dann war der Bus auch schon da. Ab rein da und 2 Stunden Richtung Chiquila fahren wo die Fähre nach Holbox ablegte. Die Fahrt führte mitten durch den Dschungel und es gab keinen Empfang. Die Zeit nutzte ich um Bilder zu löschen denn mein Speicher machte wieder Probleme🙄 und um hier zu schreiben.

Am Fähranleger angekommen nahm ich mal keine Pille und hoffte das alles gut gehen würde. Aber erst einmal wurden wir gestoppt weil wir eine Tax Gebühr zahlen mussten. Ist wohl neu seit September. Also eigentlich nur Scam da ich fragte wieso und er es nicht richtig erklären konnte und verwundert guckte als ich Spanisch sprach. 60 Pesos (3€) ärmer ging es dann auf die Fähre. Das Gepäck wurde vorne abgegeben und in einem Raum verstaut. Wir saßen oben in der prallen Sonne. Doriane gab mir ihre Kappe die ich gerne nahm😊🥵

Nach 30min Fahrt sind wir dann angekommen und waren auch in 5min direkt am Hotel. Ich muss sagen hab jch gut gebucht. Hatte echt Angst das es kacke wird weil alles ausgebucht war und das so gerade noch bezahlbar war mit 30€ die Nacht.
      Ich muss ja sagen das ich nicht so sicher war mit Doriane weil sie schon etwas Crazy drauf war am Anfng und auch nur mit allen mit lief und hier Party und co. Auch wusste ich nicht so richtig ob ich das Geld vorstrecken soll oder nicht.
      Bisher war alles okay und ich hoffe das bleibt auch so. Mein Bauchgefühl war eher gemischt.

Da wir 13 Uhr hatten und erst um 15Uhr einchecken konnten wollten wir am Pool chillen. Ich fragte ob Julia die nur eine Straße nebenan war mit dem Hostel auch zum pool kommen möchte bevor wir zum Strand gehen. Es war super heiß und ich wollte ungern meinen Rucksack mit Lappi und co vorne an der Anmeldung die leer und für jeden zugänglich war stehen lassen. Man muss es ja nicht drauf ankommen lassen. 🙈

Gerade als Julia kam meinte der Typ wir können schon ins Zimmer sodass ich ihre Nachricht verpasste. Als ich ihre Nachricht sah 3min später. Sie zog dann sauer alleine los zum Strand. Sinnlos.
      Holly hatte mich gewarnt das ich vllt noch wen anders dazu finden sollte damit ich nicht alleine mit ihr bin da sie es anstrengend fand mit ihr. Doriane und ich machten uns fertig zogen und um und dann schlenderten wir durch die Gassen zum Strand. Erinnert mich etwas an Gili T. Total der tolle Vibe wieder 😊

Dann fanden wir Julia nicht die uns auch nicht wirklich genau den Standort schickte sodass ich dann meinte ganz ehrlich, wir legen uns hier hin. Ist mir egal.
      Da chillten wir, ich nickte sogar ein und als ich aufwachte war sie weg. Ich ging kurz ins Wasser und als ich rauskam kam sie mit 2 Mojitos wieder wie lieb. 😊

Wir blieben bis halb 5 dann gingen wir duschen und unser Handy für den Sonnenuntergang laden. Den sahen wir dann wieder am Strand. Richtig chillig.
      Julia kam nicht dazu da sie einkaufen war und noch duschen musste.

Wir setzten uns auf ein Bier und Guacamole in eine der Beach Bars. War auch bezahlbar als Appetizer. Richtig chillig. So quatschten wir gut vor uns hin. Ich hatte sie falsch eingeschätzt und fand sie doch nicht so durchgedreht sondern sehr bodenständig. Man konnte gut mit ihr reden.

Julia hatte Hunger und wollte sich am Restaurant treffen. Ich meinte wir trinken noch das Bier aus dann zahlen und wir kommen sie meinte sie geht schonmal vor. Okay.
      Als wir ankamen war sie super sauer weil sie Hunger hatte und so lange wartete... ähm sorry? 🤔 sie bitchte rum sodass Doriane schon fast gehen wollte.

Danach schlenderten wir noch durch die Gassen und nannten es ne early night statt noch was zu trinken. So kam es das wir um 21 Uhr im Zimmer aufem Bett lagen und einfach maö früh chillen konnten.

Ich versuchte Fotos hin und her zu schieben suchte nach Jobs bis um 23 Uhr das WLAN weg war und ich dann auch schlief. Doriane ist 10min nach dem sie lag eingepennt 😅

• Day 15

In viaggio verso Holbox!

August 16, 2016 in Mexico

Da Cobà ci siamo rimessi in marcia verso il porto di Chiquilà dove, dopo aver lasciato la macchina in un parcheggio custodito con tettoia (il mitico parcheggio Don Cirillo), abbiamo preso il traghetto che ci ha trasportati in una ventina di minuti fino alla magica isoletta di Holbox. Qui, con l'aiuto di un taxi (in realtà era una macchinina da golf), siamo arrivati al nostro Bed and Breakfast Villa Los Mangles: l'appartamento è veramente carino, con un bel bagno e una cucina totalmente accessoriata! Evviva, allora stasera pastasciutta!!Read more

• Day 3

Isla Holbox

November 22, 2015 in Mexico ⋅ ☀️ 29 °C

Bekannt für die Walhaie, die es aber im November nicht gibt :-(
      Ansonsten schöne endlose Strände, gut zum entspannen aber qualitativ gibt es besseres
      Empfehlenswert sind eine Bootstour um die ganzen kleinen Inseln / Vogelparadiese zu erkunden
      und in einer Cenote zu baden

• Day 2

First impression

May 16, 2022 in Mexico ⋅ ☀️ 27 °C

9:45 Voor het eerst uitgeslapen. Het valt me op dat er van de 6 mensen nog 3 in bed liggen. Tranquilo.
      Ik ontbijt met tacos bij een tentje om de hoek, Bambu Holbox. Ik ga nog even op verkenning en weet dat vandaag de 2 mensen uit Argentinië die ik heb leren kennen, het eiland gaan verlaten. We gaan (samen met de Zwitser) nog even lunchen in een Argentijns restaurant voordat ze vertrekken. We delen een pizza Margherita (alweer pizza😅) en we nemen ieder een empanada, so good 👌
      Ze vertellen ons over Argentinië en halen me over om er eens een keer naartoe te gaan, some day...
      Moreno en ik nemen afscheid van ze en we gaan eindelijk het strand op; het is zo warm 🥵
      Onderweg praten we over wat onze plannen zijn na het eiland; toevallig willen we naar hetzelfde plekje "Valladolid". Beiden vinden we het nog te vroeg om van het eiland af te gaan. (Hij heeft het verblijf tot morgen en ik tot woensdag.) Ik zeg dat ik het verblijf in het hostel belachelijk duur vind en vertel dat als je met z'n 2e een kamer boekt, je nog goedkoper uit bent. Dit brengt ons op ideeën en we stellen voor dat we gaan kijken om een kamer te boeken. Ook al zit hij in een relatie, we zijn volwassen genoeg 🤷‍♀️
      Hij gaat het verblijf in het hostel voor 1 nacht verlengen en morgen kijken we wel verder.
      Na zo'n 25min lopen, komen we aan op Mosquito beach. Als het eb is dan is er een nieuw strand in de zee zelf. Er is dus het strand, water, en dan loopt het weer op waardoor je nieuw stuk strand hebt en weer water.
      We leggen onze spullen bij een Duits koppel die hierop let terwijl wij een "frisse" duik nemen. Het water is echter hartstikke warm 😅 maar toch heerlijk om te chillen. Eenmaal uit de zee chillen we nog even verder op het strand. Moreno vertelt me dat hij sinds zijn 1 maand reis nog niet zo heeft gechillt, hij is continu bezig geweest. We hebben een gesprek over hoe goed het is om ergens echt de tijd voor te nemen, zodat je meer kunt genieten.
      Het is fijn om even te kletsen en elkaars visie te horen.
      We hebben genoeg gechillt en besluiten om naar de gym te gaan. Eerst nog even 5min blijven liggen. En nog eens 5min. En nóg eens 5min.
      Oké, nu gaan we echt want het is inmiddels al 17u geweest.
      We kleden ons om in het hostel, gaan naar de gym. We moeten de trap op lopen en daar treffen we een sportschool aan die smal is maar verder doorloopt. We moeten meteen met onze schoenen in een klein badje, wat ik snap want het is een grote stofwolk op het eiland. De vrouw is erg aardig. We betalen haar 50 pesos pp (ca 2eu). Het is niet de mooiste/nieuwste gym, maar het heeft iets.. Er zijn alleen maar locals aan het trainen, het is best druk. Moreno neemt de leiding en traint ons. Beginnend met stretchen, erna wat oefeningen en we eindigen met 12min. crossfit. Dat bekent o.a. burpees, in een gym met alleen maar ventilators ipv airco met 30 graden. Ik ga dood, maar hij pusht me door te gaan op mijn eigen tijd en belooft me dat ik me erna alleen maar goed zal voelen. Hij heeft gelijk. Met een voldaan gevoel lopen we terug naar het hostel. We frissen ons op en blijven even chillen met wat meiden in het hostel. Heel kort, want we hebben honger dus we lopen een kant op en kijken waar we kunnen eten.
      Een heel cute smal restaurantje met een vriendelijk lachende vrouw trekt onze aandacht. Ze staat er met de menukaart en haalt ons over om de Calzones te proberen, want die zijn 2 voor 120 pesos (ca 6eu). We hebben honger!
      De Calzones zijn klein, maar smaken goed. We delen ze, want gelukkig vindt hij dit ook belangrijk (:
      De vrouw is te vriendelijk, ze is ook van Argentinië. We betalen en bedanken haar en lopen naar een supermarktje waar we bier halen en kleine snacks. Hiermee gaan we op de pier zitten waar zich meerdere groepjes vormen. We hebben een heel relaxte avond.

Iets na 00:00 lopen we langzaam terug, komen langs een streetfood kraampje en besluiten nog wat te eten, want ja we hebben nog steeds honger 🙊 We nemen de mega quesedilla en een burrito en delen deze uiteraard weer. We gaan ergens zitten waar een speeltuin is en verbazen ons over hoeveel kinderen aan het spelen zijn. Dit zou je in NL nooit zien! Maar op het eiland schijnt het normaal te zijn, vertelde de eigenaresse van het hostel ons. Door het weer en de mentaliteit op het eiland leven de locals vooral 's avonds/''s nachts, ook kinderen/baby's 🤷‍♀️

Het eten heeft ons moe gemaakt en we gaan naar bed, het is inmiddels alweer 01:30u.

• Day 4

Kitesurfers

May 18, 2022 in Mexico ⋅ ⛅ 32 °C

7:30u De wekker gaat om te gaan sporten. M en ik willen een havermoutpapje als ontbijt, maar de keuken is nog dicht, sjais. Ik neem een fruitreep, is ook prima voor het sporten. We zijn zo'n uur gaan sporten, douchen, havermoutpapje en daar is de eigenaresse van het hostel weer met de baby wasbeer. We checken uit en nemen afscheid. Wat was ze open en behulpzaam, ik heb een fijn eerste hostelverblijf ervaren.
      Met onze backpack lopen we een paar straten verder naar onze nieuwe accomodatie. We droppen er onze spullen en gaan erna weer naar de spot voor de WiFi. M verwacht vandaag te kunnen kitesurfen, want de wind is erg goed. Hij appt met de kitesurfschool die aangeeft dat ze helaas niet op de zaak zijn en hij dus niet kan gaan kitesurfen. Teleurgesteld als hij is laat hij 't er niet bij zitten en gaan we meteen naar de kitesurfschool. Hier ontmoeten we Anna die bezig is met wat spullen opruimen. Anna heeft net het weekend ervoor goud gehaald voor het kitesurfen van de vrouwen!
      M legt alles uit over hoe graag hij zou gaan kitesurfen, hij op de wind aan het wachten is, contact heeft gehad met de eigenaar die hem zou contacteren maar dus niet gedaan heeft. Anna begrijpt hem helemaal en doet er alles aan om hem te helpen. Uiteindelijk krijgt ze 2 kiteleraren te pakken die ook nog willen gaan kitesurfen. We ontmoeten Mierko (it) en Leah (de) en pakken samen de kitespullen bij de surfschool.
      Een oudere man staat daar met z'n golfkarretje, hij is bewoner op het eiland en Mierko kent hem. Hij dropt ons af op Mosquito Beach waar de kitesurfers zijn.
      Iedereen gaat kitesurfen behalve ik, ik blijf netjes kijken en filmen. Ik vind het geweldig! Ik zie iedereen genieten terwijl ze vaart maken over het water en spelen met de wind. Ik beslis dat ik dit ooit ook wil leren.
      Leah probeert me te overtuigen dat ik het nu moet doen en dat het haar leven heeft verandert. Alle kitesurfers denken zo.

Na 2u is het genoeg geweest, pakken ze de spullen in en droppen de spullen bij een kitesurfer in het golfkarretje. Met heel wat tetris te hebben gespeeld past het allemaal net.😂 Mierko, Moreno en ik kunnen weer met anderen mee in het golfkarretje en zo gaan we.
      We nemen samen een ijsje en drinken een biertje op het strand waar we gisteren ook zaten.
      Pasta maken zit er niet meer in want het is al laat, dus snel douchen, klaarmaken en dan gaan we naar Leah waar Mierko ook voor 1 nachtje slaapt aangezien hij geen verblijfplaats heeft.. Hij had al uitgecheckt in zijn hostel en nog geen nieuw verblijf geregeld😅

Eenmaal daar aangekomen moeten we nog wachten en wachten.. Inmiddels is het 23u als we met een pizza bij "La Pinsa" zitten. Leah legt uit dat Pinsa een deegsoort is die heel speciaal is op het eiland en waar je geen buikpijn van zou moeten krijgen. Ze kent de eigenaar en zo krijgen we ook nog een gratis shotje en een pinsa met Nutella, omnom.

Eigenlijk wilden we opstap gaan, maar na een paar drankjes bij "The Hot Corner" trekken we het niet meer en nemen afscheid van Leah en Mierko. We zien ze morgen wel weer, nu is het tijd voor bed na een lange dag.

Holbox Island