Mexico
Palace

Here you’ll find travel reports about Palace. Discover travel destinations in Mexico of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Mayastätte Palenque

June 25 in Mexico ⋅ ⛅ 30 °C

In Palenque gibt es wieder eine berühmte Maya Ruinenstadt zu besichtigen. Obwohl wir jetzt schon einige dieser historischen Überbleibsel besucht haben, wollen wir uns dieses UNESCO Weltkulturerbe nicht entgehen lassen. Mitten im Dschungel an einem Berghang gelegen finden wir die einstige Maya Stadt. Inmitten trohnt ein großer Palast mit einigen Gebäuden im Inneren. Der Pyramidenförmigen Tempel xx befindet sich direkt neben dem Palast. Darin befand sich einst der Sarkophag vom berühmten Maya König Pakal. Dieser Sarkophag ist nun im Museum am Eingang der Stätte ausgestellt. Die Temel xx und xx befinden sich in einer etwas höheren Lage als die übrigen Bauten. Von hier aus haben wir einen tollen Übersicht über die Mayastätte. Aufgrund der unsäglichen Hitze machen wir oft Pausen, so dass wir nach knapp vier Stunden ziemlich erschöpft am Sprinty ankommen. Wir freuen uns schon auf den bevorstehenden Stopp Agua Azul.Read more

Palenque

May 13, 2009 in Mexico

Op dinsdag avond 12 mei hebben we ons resort verlaten en zijn met de taxi naar het busstation van Playa del Carmen gegaan. Om 22 uur zijn we vertrokken met de OCC voor de reis naar Palenque. Na 3 tussenstops, 3 kletsende chauffeurs, enkele snurkende medepasagiers, een airco op standje vrieskist, enkele militaire controles en heul veul drempels kwamen we na 12 uur dan toch aan in Palenque. GEBROKEN!
    We hebben gelijk de taxi gepakt naar El Pancham om in de jungle een cabana te huren. Van een 5 sterren resort naar een hutje met een k-k-koude douche was even een overgang.
    s Avonds lekker gegeten bij Don Mucho�s en redelijk op tijd ons mandje in gegaan om de schade weer in te halen. Helaas zaten we naast de party cabana's met bewoners die vast van plan waren tot in de vroege uurtjes zoveel mogelijk alcohol te nuttigen en luid te zingen. Dus zijn wij ook maar naar buiten gegaan alwaar we een regenworm-competitie gehouden hebben tot een uur of 3. Vervolgens met oordopjes geprobeerd toch nog een paar uurtjes te slapen om de volgende ochtend te vertrekken naar de overburen: Ed and Margerita's. We verblijven nu in een schattige gifgroene cabana met een dak van bladeren (voor foto's google even op El Panchan ed and margarita's).
    We hopen hier voorlopig even een paar dagen te blijven om leuke dingen in de omgeving te zien en bij te komen.

Viva Don Mucho

May 16, 2009 in Mexico

Vanmorgen de bus gepakt naar Aqua Azul. Het was ruim een uúr rijden met verschillende busjes en zeer de moeite waard. We hebben een heerlijke dag doorgebarcht bij de schitterende watervallen en hyeerlijk gezawommen in het cristal heldere water. Om een uur of vier hebben we een hele snelle bus terug genomen en zijn na een koude douche een paar uurtjes op bed gaan liggen. Rond acht uur gepiekt en gesteven om bij Don Mucho te gaan eten. Dit restaurant ligt vlak naast onze cabana, midden in de jungle....en het is werkelijk een toptent.
    Iedere avond live muziek...vuurdansen....de allerlekkerste cocktails en ijskoude corona met limon....standaard salsa met taco chips.De kaart is werkelijk te gek....vandaag eten we kip met chocoladesaus....en ja Jan...we begrijpen helemaal waarom je het ons aangeraden hebt. Het heeft zelfs iets indisch.
    Na een paar spelletjes regenwormen met een heerlijke Planters Punch of Mojito gaat de avond weer snel voorbij. De nacht werd ruw verstoord door het enorme lawaai van brulapen in onze jungle.....wel gaaf!!
    Morgen gaan we de oude meuk, volgens Mies, van Palenque bekijken..

Palenque

August 8, 2016 in Mexico

Dopo 5 ore di viaggio eccoci arrivati a Palenque, uno dei siti archeologici più famosi di tutto il Messico! L’area abbraccia circa 2,5 km², ma si stima che si sia esplorato meno del 10% della superficie totale, in quanto ancora moltissime strutture rimangono coperte dalla foresta. E già così, è immenso! Ettari e ettari di giungla si estendono all’orizzonte: fino a dove è possibile vedere, si vede verde: la natura qui infatti inghiotte qualsiasi cosa cerchi di sovrastarla e le scimmie urlatrici sono le assolute protagoniste!.Read more

Palace