Mexico
Santa María Colotepec

Here you’ll find travel reports about Santa María Colotepec. Discover travel destinations in Mexico of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Most traveled places in Santa María Colotepec:

All Top Places in Santa María Colotepec

Am Morgen gegen kurz vor neun sind wir dann in aller Ruhe in Puerto Escondido angekommen, was für die kommende Woche unser Zuhause sein wird. Die Busfahrt war im Nachhinein wirklich angenehm und wir konnten definitiv ein paar gute Stunden schlafen, natürlich ist man zwischen durch Mal wachgeworden aber man liegt ja auch im Bus und nicht in einem Bett.
    Dann hieß es für uns in Richtung Hotel laufen was nach gut 10 Minuten bergab laufen auch schon erledigt war. Einchecken konnten wir sowieso noch nicht, zum einen war es gerade einmal 9:30 und zum anderen musste ich erst irgendwo Geld abheben gehen. Das war dann auch unser erstes Ziel, nachdem wir uns eine kühle Erfrischung in einem riesen Walmart artigen Center gekauft haben. Standen dort auch direkt drei verschiedene Automaten wo wir vergleichen könnten ob und wenn ja wie viel Kommission wir zahlen müssten. Zwei der drei Automaten gingen und leider verlangten beide Kommission, so dass wir die andere Bank noch ausprobieren wollten. Es gab eine Filiale nur zwei Blocks entfernt und so liefen wir dort kurz hin. Leider ebenso Kommission und so entschieden wir bei dem günstigsten fürs erste Geld abzuheben. Also sind wir zurück ins Center gelaufen und man glaubt es kaum, der dämliche Automat war jetzt leer. Eine riesen blinkende Anzeige dir mir mitteilte das kein Geld mehr im Automaten ist, natürlich auf Spanish! Ich hab gedacht ich spinne. Der nächste Automat war natürlich 2 km entfernt, aber ein Sparfüchsle wäre ja kein Sparfüchsle wenn er ned um zu sparen zwei läppische Kilometer laufen würde. Also Kalina auf dem Weg am Hotel abgesetzt und kurz weiter gelaufen. Als ich ihn gefunden habe standen noch zwei Leute vor mir und ich betete nur das sie ihn nicht auch noch leer machen würden. Der Kerl machte gefühlt drei Transaktionen und es dauerte Ewigkeiten aber irgendwann war auch ich dann an der Reihe! Karte rein und los gings. Meine erste Abhebungssumme wollte er mir nicht ausspucken, warum auch immer, war nicht sonderlich viel Geld was ich verlangte. Also schraubte ich den Betrag etwas herrunter, aber auch hier munierte er wieder. Am Ende wählte ich eben den höchsten Betrag aus, den der doofe Automat mir von sich aus vorgab, wenigstens das gab er mir nun raus! Also ging es nun mit gefüllten Taschen zurück zum Hotel. Dort konnte ich nun auch unsere 6 Nächte bezahlen und glücklicherweise sagte er uns dann das wir gerne auch schon einchecken könnten da unsere Betten schon frei und gerichtet wären. Herrlich, 3 Stunden früher Check in nach 11 Stunden Busfahrt und umher Gerenne wegen dem doofen Atm. Kalina glaube ich, spürte den Schlag nicht mehr als sie sich aufs Bett fallen ließ und war erstmal weg vom Fenster für die kommenden Stunden! Ich war überhaupt nicht so müde, also chillte ich erst ein wenig auf dem Bett am Handy, ehe ich es mir am Pool gemütlich machte und die Sonne genoss. Nach gut 3 Stunden kam dann ein verschlafenes Monster an den Pool gewatschelt, gesellte sich zu mir und verdrückte erstmal ne Banane. Ich hab in der Zeit mit zu Hause geskyped was heute einmal etwas länger und ausgiebiger ausfiel, was sehr schön war. Danach sprangen wir noch einmal in den Pool bevor wir uns fertig machten um nach etwas Essbaren zum Abendessen Ausschau zu halten. Das Spanisch bereitet leider immernoch Probleme, wer hätte es gedacht nach nun schon ganzen 5 Tagen im spanisch sprachigen Raum. Aber wir haben Mal wieder etwas gefunden, wussten zwar auch diesmal nicht so ganz was da alles drauf war, aber es hat geschmeckt !
    Danach hatte ich aber Heißhunger auf Eis bekommen, welches ich schon morgens in der Kühltruhe stehen gesehen hatte. Es war ein Napolitano Eis(-becher) ! Es hat wirklich sehr gut geschmeckt und war auch definitiv Mal eine ausreichende Portion. Leider mussten wir alles auf einmal leer essen, da wir keine Kühltruhe im Hotel haben.
    Dann hieß es noch etwas relaxen und ein weiterer Tag ging zu Ende.

Sodele also die letzten Tage vergingen ganz gemütlich, wir haben nicht all zu viel getan außer die Seele baumeln lassen. Ein bisschen am Pool, Mal am Strand, Mal bin ich zum fotografieren an den Strand, denn die Wellen sind von Tag zu Tag größer geworden und sollen am Montag 5 Meter erreichen. Deshalb gibt es auch nicht all zu viel zu erzählen über die letzten Tage. Uns geht es super soweit und wir freuen uns schon sehr auf die Zeit in Guadalajara bei unseren Freunden !Read more

Puerto Escondido #5

October 29, 2016 in Mexico

Den letzten Tag im wunderschönen Puerto Escondido genießen 😊 Frühstücken im Casa 12, danach chillen im Club de VillaSol und abschließend den Abend ausklingen lassen im Pasta & Wine mit Pasta and Wine 😄 wunderbar 😍

Strandverslaafd

January 22, 2017 in Mexico

Lieve volgers,

Wat is het schrikbarend lang geleden dat we jullie op een post hebben getrakteerd. Dat komt voor het grootste gedeelte doordat twee andere websites onze aandacht schreeuwend opeisen. StrakkeBenen.nl kennen jullie natuurlijk al. Het tweede project - een website rondom lifestyle en reizen - is volop in ontwikkeling in de hoofden en in notities. En laten we eerlijk zijn, aardig wat tijd is gaan zitten in heerlijk ordinair strand liggen. En golf springen. En boek op strand lezen. En golf drijven. En zwemmen. En afkoelen. En een beetje bijbruinen. En rug drijven.

Vier hele weken hebben we doorgebracht aan de Oaxaca kust. Vanuit Oaxaca waar wij jullie onze nieuwjaarsgroet brachten ongeveer acht uur reizen in minivan. Acht uur lang hellerit wel te verstaan. Ondergetekende Marleen had het gevoel in de auto te zitten bij een doorgeslagen malloot die als een gek afscheurde op hele krappe bochten. Zes uur lang. Heel jammer van het gevoel, want de omgeving was super mooi! Je kent ze wel. De cliché plaatjes van Mexicaanse ranches en boerderijen. Zo zien ze er ook echt uit. Dorre gronden, zanderig. Veel cactussen en dor gewas. Kleine boerderijtjes met loslopende beesten. Mannen met grote hoeden. Vrouwen die op gestookte vuurtjes eten bereiden. De gemene deler is zoals je leest: droog en dor. Maar hoe mooi kan droog en dor zijn :)

De eerste twee weken waren we in Puerto Escondido. Puerto Escondido was niet zo heel bijzonder maar wel het stuk waar wij zaten. Genaamd El Punto in Brisas de Zicatela. Een klein dorpje tegen Puerto Escondido aangeplakt, en daar de uithoek van. Deze plek is met name berucht en beroemd onder golf surfers. In mei worden de golven wel tot 6 meter hoog. Tijdens ons verblijf waren ze nog steeds hoog genoeg. Met name in de eerste dagen - toen we nog niet zo thuis waren in de techniek van omgaan met hoge golven - hebben we een flink aantal centrifuges gepakt.

We hadden een heerlijk ritme te pakken in ons huis voor twee weken, en dat hadden we nog maanden vol kunnen houden daar in Brisas de Zicatela. Elke dag opstaan rond de klok van zeven. Heerlijk wat cats en dogs en mountains uitbeelden op onze yogamat. Om vervolgens aan onze havermout te beginnen. En Marie, onze vriendin van 50 uit Quebec die haar dochter aan het opzoeken was en heel stoer het alleen reizen aan het verkennen was, op te wachten. Die in een nieuw geboren traditie ons elke ochtend een heerlijk kopje Mexicaans koffie voorschotelt. Vervolgens een paar uur werken aan 'de zaak'. In een tuin die heter en heter wordt tot het niet meer te houden was en er echt in het water gedoken moet worden. Om drie uur stipt lagen we elke dag op het strand. Geen verkeerd ritme kan ik jullie vertellen. Ook niet heel vervelend om elke dag de zon in de Stille Oceaan onder te zien gaan.

Een heel fijn ding van Mexico zijn de bakkers. Super veel lekkere zoete meuk voor heel weinig geld. En goede broodjes die in tegenstelling tot die in de US niet zoet zijn. Een tweede heel fijn ding in Mexico zijn de groentewinkels. Tomaten zijn hier echt groot en sappig en rood. Niet van die groene zure dingen die je in NL wel eens uit de schappen haalt. En deze vergelijking geldt voor al het groente en fruit hier. We hebben op deze plek geen bakker om de hoek. Maar wel een groenteboer. Kortom, we zijn echte groenteknagers geworden en zijn erg goed geworden in het koken van Mexicaanse dishes al zeggen we het zelf. De Nederlandse pannenkoeken die ik probeerde te pakken zijn zelfs per ongeluk uitgemond in Mexicaanse tortilla's. Dankzij het mais meel dat ik gebruikt had.

Na twee weken La Punta vonden we het tijd worden om 200 kilometer langs de kust op te schuiven. Zipolite was nu de bestemming. Wie heeft wel eens de Mexicaanse film Y tu mama tambien (aanrader!) gezien? Dan weet je hoe het strand van Zipolite eruit ziet. Moet je er wel nog een stuk of 30 blote mensen bij denken die de hele dag langs de vloedlijn heen en weer paraderen. Oh ja, ook willen ze nogal eens naakt een handstand maken, opdrukken of in het zand gaan rollen onderwijl zand gooiend. Tai chi in adamskostuum is ook een interessant schouwspel. De nudisten, locals die zich goed aankleden als ze op het strand zijn, en overige toeristen die badpak dragen maken van Zipolite een interessante mensenmix.

De laatste plek van onze maand strandplezier was Mazunte. Van de naaktlopers naar de hippies, zo zou je het samen kunnen vatten. Mazunte heeft van ons allebei de voorkeur van de twee. Iets kleinschaliger, heel lekker helder water om in te zwemmen zonder golven en een net wat fijnere vibe met het volk dat de plek aantrekt. Het zou erg saai worden om te vertellen wat we de hele dag, en elke dag, in Zipolite en Mazunte deden, want dat kunnen jullie wel raden.

Met letterlijk tranen in mijn ogen hebben we ons weer los gescheurd van die mooie Pacific Ocean kust. Waar we overigens ook nog een klein schildpadje hebben gered - hopen we - door hem dieper de zee in te brengen. We dolfijnen en walvissen uit de kust in het water konden zien plonzen en water spuwen. We naar kleine rustige baaien en verlaten stranden zijn geweest. En we onze eerste betaalde campagne op Facebook hebben gedraaid ;)

Ik denk dat we nog wel een keer terug komen op deze plek. Een aanrader voor iedereen. Ondertussen zitten we op 2000 meter hoogte in San Cristobal de las Casas. Bedankt voor jullie geduld met onze wachttijden en bedankt voor het lezen. Tot de volgende keer (vanuit Guatemala)!

Delphintour

October 11, 2016 in Mexico

"El amor es para dos - no para tres" 😂 nachdem wir einige Delphine gesehen haben, darunter auch eine Gruppe, die mit einer Schildkröte "gespielt" hat, wurden wir Zeugen, wie zwei Schildkröten "más tortugas" machen 😁 leider ist ein Tourityp daraufhin ins Wasser gesprungen und hat sie dabei gestört, die beiden sind nichts wie weg (kein Wunder...) Was für ein Idiot!

Adoquin

October 26, 2016 in Mexico

Abendlicher Bummel am Adoquin, allerdings sind die Stände noch nicht ganz aufgebaut 😊

Puerto Escondido #1

October 2, 2016 in Mexico