Morocco
Tazantout

Dag 9

June 15, 2023 in Morocco ⋅ ☀️ 29 °C

Na een relaxte middag, hebben we het hotel verlaten om vlakbij een cooperatie te bekijken. Op de terug weg naar het hotel waren er drie meisjes die mij een knuffel gaven een een kus. Het was een lief gebaar. Hierna zijn we naar Ouarzazate gereden en vonden er een associaties, zij verkopen spullen die door ambachtsmensen verkocht worden. Het is relaxt om geen hijgerige in je nek te hebben . Hier tegenover vonden we een leuk restaurantje met een dakterras. Hier hebben we couscous gegeten. Opde terug wij was het inmiddels echt donker geworden. De terug weg was iets minder relaxt. Slecht wegdek, geen straat verlichting wel mensen, fietsers en brommers het was een toer om weer terug bij het hotel te komen.
      Na een goede nacht zijn we onderweg naar Marrakesh. Geurig vonden we op tijd een benzinepompen die zijn buiten de grote plaatsen nauwelijks te vinden. En dan weer door het atlas gebergte naar Marrakech.
      Langzaam naderen we Marrakesh en hoeven gelukkig niet zelf door het centrum te rijden. Een taxi brengt ons vlakbij het hotel. Wat alweer een plaatje is van binnen. Helaas geen zwembad deze keer.
      We lopen in de schaduw naar de Souks. Maar na rust in de bergen en het warme weer worden we wat overladen door prikkels. Na wat eten zoeken we het op op het dakterras waar gelukkig een windje waait.

Die Lehmburgen der Berber

May 22, 2023 in Morocco ⋅ ☀️ 22 °C

Heute geht es durchs Atlasgebirge über den höchsten Pass Nordafrikas in Richtung Marrakesch. Wir wandern zur Kasbah- Stadt Ait Ben Haddou (Unesco Weltkulturerbe). Weiterfahrt durch das Gebirge.

Am Nachmittag besuchen wir die Kasbah von Telouet. Besitzer war der Pascha von Marrakesch, der später mit den Franzosen kollaborierte und nach der Besatzung nach Frankreich emigrierte. Weiter geht es Richtung Marrakesch über den Tischka-Pass.

Gegen Abend Ankunft in unserem Riad in Marrakech. Nach dem Abendessen ziehen wir noch mal los Richtung La Place. Marrakech. Es ist einfach unglaublich, eine völlig andere Welt, viele Menschen, viele Mofas zwängen sich auch durch die engen Gassen, unglaubliches Gewusel, Musik, Händler bis spät,....

Tazantout