Myanmar
Dawei District

Here you’ll find travel reports about Dawei District. Discover travel destinations in Myanmar of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Tizit (Myanmar)

December 13, 2016 in Myanmar

Vandaag hebben we een scooter gehuurd. Hier rijden is niet evident: de wegen zijn super hobbelig en in opbouw, er is veel verkeer, je moet het toetersysteem onder de knie krijgen en als je pech hebt is de weg niet van asfalt, maar een gravelzandmix.

Wij besloten om naar een zuidelijk strand te rijden. Al snel ontdekten we dat onze snelheidsmeter niet werkte (niet zo'n ramp), en op een steile gravel weg ontdekten we dat onze achterrem het niet deed (wel een "ramp", echt veilig was het ineens niet meer). Soit, Jona is een excellente scooter chauffeur en we survived 🙌

Het vissersdorpje Tizit is moeilijk te bereiken, maar het was doenbaar. Toen we onze brommer geparkeerd hadden, zagen we dat het hoogtij was. Dit betekende dat we het dorpje enkel konden bereiken door de onder water gelopen weg te doorkruisen (jammer genoeg ben ik hier een foto van vergeten te nemen). Het ging gelukkig niet dieper dan net boven m'n middel. Na een verfrissende wandeling van een tiental minuten kwamen we aan in het dorpje.

De mensen begroetten ons vriendelijk en Jona en ik settelden ons in een bamboe hut aan de zee. Na een aantal nieuwsgierige blikken werden we plots uitgenodigd om bij mensen te gaan lunchen. Ondanks de gebarentaal en elkaars taal absoluut niet begrijpen (het gezinshoofd bleef maar praten en wij maar van smile and wave doen), was er toch een basic understanding. Na het eten van een vers gevangen visje uit de zee en veel rijst, aten we als dessert de watermeloen die we toevallig daarvoor hadden gekocht. Van het gezinshoofd mochten we in zijn bamboe hut blijven slapen, maar wij hebben dat vriendelijk afgeslagen en zijn de zee in gesprongen.

Vanavond chillen we een laatste avond in Maungmagan. Morgen gaan we met de boot naar een eiland met bounty beaches om wat te snorkelen en 's avond nemen we dan de nachtbus naar Mawlamyine.

Dawei (Myanmar)

December 10, 2016 in Myanmar

We hebben het gammel vliegtuig met verbazingwekkend lekker gebak overleefd. Hoera!

Tijd is in Myanmar een zeer relatief begrip. Vliegtuig geboekt om 14u45? Die vertrekt als je geluk hebt om 15u45. Wij hadden geluk 🙌

Mijn naam is in België al een moeilijke. In Myanmar begrijpen ze mijn naam blijkbaar ook niet. Ik vlieg hier met m'n twee voornamen "Catherine Dianne" (en zelfs daar kwam tipex aan te pas ).Read more

Maungmagan (Myanmar)

December 11, 2016 in Myanmar

Let's go to the beach, let's go see the waves and have a drink under the palm tree.

Maungmagan is een erg klein dorpje aan de kust. Hier komen niet zo veel toeristen, waardoor je hier langs alle kanten wordt begroet met "mingalaba" en "hello" en de locals soms met je op de foto willen. Wat voor mij betekent dat als ik er niet zo'n zin in heb, "my husband" Jona hen erop moet wijzen dat ze slechts één foto met me mogen en geen hele fotoshoot.

De badmode is hier helemaal anders. De locals gaan met hun hele outfit de zee in, jeansbroek en al! Ik ben al redelijk bewust van m'n lichaam wanneer ik in bikini de zee inga, maar hier voelde ik me echt een rariteit. Een spierwitte vrouw in een bikini zien ze hier niet vaak, zelfs een monnik keek een aantal keer geniepig naar me om. Morgen doe ik een tweede poging om de zee in te gaan, hopelijk voel ik me dan iets meer op m'n gemak.

Nu zijn Jona en ik rustig aan het lezen in de Coconut Guesthouse. Af en toe valt de stroom hier uit, wat heel normaal is in Myanmar. De meeste hotels en guesthouses hebben een generator, die is nu dan ook gezellig op de achtergrond aan het ronken.

Ik kijk alvast uit naar de rest van deze trip.

Dawei

November 16, 2016 in Myanmar

Von Kawthaung sind wir nach Dawei geflogen - mit einem kleinen Zwischenstopp in Myeik bei dem einige Leute aus- und andere zugestiegen sind.
    Dawei ist ein netter kleiner Ort in dem wir jedoch nur zwei Tage verbracht haben, da wir weiter Richtung Norden wollten. Andere Reisende, die wir dort getroffen haben, schwärmten uns allerdings von dem schönen Umland und den traumhaften Stränden vor - doch unser Bus zur Weiterfahrt war bereits gebucht...Read more

Hpa-an, Mawlamyaing

May 14 in Myanmar

Hier ist es nun Zeit eine Lanze für Myanmar zu brechen. Ich, als Albino in jeder "Busherde", genieße wirklich alle Vorteile, die man sich in diesen einfachen Gefilden nur Vorstellen könnte. Sei es, dass bei Brücken alle im Bus aussteigen müssen, um zu laufen ( ich darf/muss sitzen bleiben) oder es genau einen Einzelplatz im Minivan gibt, der nicht etwa älteren Damen vorbehalten wäre (auch als ich mit einer tauschen wollte), der ist auch dem "Ausländer" reserviert.

Es gibt noch viele weitere Kleinigkeiten im Alltag, die es mir so viel einfacher machen, mich in diesem Land frei zu bewegen. Aber mal so viel dazu...

Der heutige Tag begann mit zwei weiteren Heiligen Höhlen mit verschiedenen Buddhas und jeder Menge Fledermäuse.

Anschließend folgte eine 3 Stunden Busfahrt nach Mawlamyaing. Einer so hässlichen Stadt, dass ich direkt das nächste Ticket nach Myeik gekauft hatte und mich nach einem kurzen, gezwungenen Aufenthalt auf die 14-stündige Minivan-Reise gemacht habe.

Dawei District