Myanmar
Pwe Kauk Falls

Pyin Oo Lwin

October 18, 2016 in Myanmar ⋅ ☀️ 10 °C

Mooi op tijd aangekomen in Pyin Oo Lwin. Met een scooter voor € 1,- vanaf het busstation naar het treinstation gebracht en daar even moeten wachten totdat de trein ging.

Dus had ik even tijd om te ontbijten (€ 0,50). Normaal gesproken zou je niet zo snel hier gaan zitten, maar na anderhalve week Myanmar, word je steeds makkelijker. Het eten was ook gewoon prima!

De trein vertrok redelijk op tijd richting Hsipaw. De grootste reden om dit stuk met de trein te doen, is een enorm hoog viaduct tussen twee bergen waar de trein overheen gaat. Dit is het Gokteik viaduct, dat al in 1901 gebouwd is en op dat moment het op een na hoogste spoorviaduct ter wereld was. Het is bijna 100 meter hoog en een kleine 700 meter breed. Een gigantisch bouwwerk waar de trein echt kruipend overheen gaat. Het piept en kraakt aan alle kanten maar we hebben de overkant gehaald 😁

Al schuddend en stuiterend kwamen we rond 15:30 eindelijk aan in Hsipaw. Waar een gratis tuk-tuk al klaar stond om me naar het Red Dragon Hotel te brengen.

Pwe Kauk Falls