Nepal
Badreni

Here you’ll find travel reports about Badreni. Discover travel destinations in Nepal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

vom Trisuli nach Chitwan

March 26 in Nepal ⋅ ☁️ 27 °C

Trotz Gewitter und Gehupe springen wir am nächsten Morgen aus unseren Zelten (naja vielleicht nicht alle). Es gibt ein leckeres Frühstück und dann gehts auch schon wieder auf den Fluss. Die Stromschnellen heute sind eher kleine Häschen. Aber da es kälter ist als gestern, macht es uns nicht wirklich viel aus, dass wir nicht so nass werden. Kurz vor Ende rächt sich unser Guide Harry noch an unseren beiden Quasselstrippen (den Jungs) und wässert sie mega ein. Was natürlich zu Gelächter auf allen Booten führt. An Land gibt es wieder ein Lunch-Picknick für uns, jetzt merkt man die Sonne auch wieder ordentlich, welche meine Haut natürlich gleich mit einem schönen Sonnenbrand begrüßt.

So noch schnell umziehen und dann gehts weiter zum Chitwan National Park, dort beziehen wir unsere schöne Lodge für die nächsten zwei Nächte. Schon beim Reinfahren sehen wir die ersten Elefanten. Und nun Wellnesszeit: alle freuen sich auf die heiße Dusche - doch leider bleibt meine kalt :-( Als dann auch noch die Luft abkühlt weil ein mega Gewitter kommt, wird es Abends dann doch recht frisch brrrrr. Da teste ich doch gleich den in Nepal üblichen Marsalatee - sehr lecker.

Vor dem Abendessen wird uns noch der hier gebräuchliche Stocktanz aufgeführt und natürlich werden wir angehalten mitzumachen - das wärmt wenigstens!

Leopard kill

December 13, 2015 in Nepal ⋅ ⛅ 9 °C

De ochtend begint net zo mistig als gister. In het begin lopen we over een zandpad waar ook alle dorpsbewoners gebruik van maken en daardoor is er zoveel menselijke activiteit dat de kans op wild nihil is. Gelukkig duiken we na een uur weer de jungle in. Na de gebruikelijke grazende herten, wordt de rust verstoord door krakende takken... We spotten een neushoorn die op z'n gemak een stukje bos aan het herinrichten is. Zodra hij ons opmerkt overweegt hij even ons aan te vallen. Gelukkig zit er een greppel tussen ons in en gaat hij er vandoor. Ongelooflijk hoe soepel een neushoorn van 2500 kg. kan rennen. We lopen door tot we bij een rivier komen. We moeten hier overheen, maar het water staat hier wat hoog en dus liggen de boomstammen waar we overheen moeten lopen onder water. De oudste gids stelt voor om op zijn rug te klimmen zodat hij ons kan dragen naar de overkant, maar dat gaat ons te ver. Er zit niets anders op dan onze schoenen uit te doen en ons een weg te banen over de boomstammen steunend op stokken en een gids. We komen droog over. Na het verwijderen van een verdwaalde bloedzuiger (het blijft de jungle) gaan we met verfriste voeten verder. Bij de grote rivier zien we een zandbank met krokodillen. Niet veel verder treffen we nog een neushoorn tukkend op een eilandje. Als we nagenoeg aan het einde van de hike zijn komen we een hele batterij olifanten met kleintjes tegen! De kleintjes komen zelfs even gedag zeggen; erg grappig :) Rond 13:00 uur zijn we weer terug in Sauraha. We lunchen snel voor het tweede deel van de dag: de uitkijktoren. We worden met paard en wagen terug naar naar de jungle gereden. Na een korte hike komen we bij de uitkijktoren op een open stuk in de jungle aan. De bovenste verdieping bestaat uit twee kamers. Wij nemen de ene, Nadia de andere. Als de schemering begint komen de herten en wilde zwijnen langzaam het grasveld op om daar te overnachten. Helaas komt ook de mist weer op en al snel is het zicht nul. Aan geluiden geen gebrek. Later horen we ineens een hoop lawaai in de struiken niet ver van ons vandaan. Het blijkt dat een luipaard een hert heeft gegrepen. De worsteling is kort, maar helaas horen we het hert langzaam gekeeld worden. Harde werkelijkheid van de natuur. We moeten nu alleen alerter zijn als we (beneden) naar de wc willen... er loopt dus een luipaard in de buurt rond. Ook hangt er nog wel eens een beer rond de toren... Kan spannende nacht worden.Read more

Jungle Safari Chitwan - 1

October 8, 2018 in Nepal ⋅ ☀️ 30 °C