Nepal
Chyamche

Etappe 1: Ngadi Bazar - Chyamche

October 2, 2019 in Nepal ⋅ ⛅ 11 °C

Heute ging es knapp 20km von Ngadi Bazar (900m) nach Chyamche (1380m).
      Nach einer super regenreichen Nacht, in der die Regentropfen auf das Wellblechdach unserer Hütte prasselten, war es morgens zum Glück trocken (und auch den restlichen Tag). Nach einem leckeren Frühstück mit anderen Trekkern aus Frankreich, Spanien, Israel und Deutschland ging es dann los zur ersten Etappe nach Chyamche. Der Weg führte durch saftig grüne Reisfelder, durch kleinere Bäche, über (mehr oder weniger stabil wirkende) Hängebrücken und durch ein großes Schlammloch von den Regenfällen der letzten Nacht (zum Glück haben wir auf den Rat der anderen Wanderer gehört und die Schuhe ausgezogen, da sie sonst vermutlich mit Schlamm vollgelaufen wären). Auch ein paar Blutegel haben uns auf Teilen des Weges klebend an unseren Beinen Gesellschaft geleistet :-P
      Eine kleine Pause machen wir im Hotel Mountain View, bei Tee und süssen Getränken und Blick auf Tal und Berge, die wir heute erklimmen wollen.
      Nach neun Stunden kamen wir im Tibet Lhasat Hostel an. Die warm angepriesene Dusche war wieder Recht kalt, tat aber trotzdem gut!
      Immer wieder begegneten uns auch Einheimische, die auf ihren Schultern eine verletzte Ziege, Grashalme oder sonstige Güter mit Sandalen transportierten. Da hört man dann doch auf sich über seinen Rucksack zu beklagen, den man sogar freiwillig mit guten Schuhen und gutem Tragesystem durch die Berge schleppt. Auch Steine zum Bau von neuen Mauern oder Wegen wurden mit Hammer uns Meißel zerkleinert. Auf der Route treffen wir mittlerweile immer wieder mal bekannte Gesichter und ermuntern uns gegenseitig mit unseren Verpflegungen.

Manaslu dag 12 en 13

October 8, 2016 in Nepal ⋅ ☀️ 8 °C

De grote klim zit er op nu is het alleen nog maar 4 dagen afdalen. In m'n hoofd was de trekking al zo goed als klaar maar in de praktijk was dat wel anders. Afdalen valt me erg zwaar, nu deden we ook zo'n 1000 meter naar beneden per dag. De combinatie van stijl naar beneden, een technische route en 10 kilo op m'n rug maakte het een pittige afdeling. Ron gaat het afdalen een stuk beter af. Omhoog liep ik een flink stuk harder maar nu lopen we zo ongeveer het zelfde tempo.

Gisteren was een geweldige dag! We hadden eigenlijk super goed uitzicht op verschillende gigantische toppen. Dit maakte de afgelopen dagen met slecht uizicht weer helemaal goed.

Vandaag kreeg ik steeds meer last van m'n linker enkel door alle rotsen op de trail. Het laatste half uur was ff afzien vandaag. Morgen hebben we de optie om op de "weg" te lopen, dit loopt een stuk soepeler. Hiermee hoop ik dat mn enkel minder snel op gaat spelen. Wanneer de pijn echt te veel wordt kunnen we ook nog een jeep terug nemen maar ik er niet vanuit dat het zo ver komt.

Ohja alle foto's voeg ik achter nog toe want die staan nog op m'n camera

לאחר שבוע של הרפתקאות מתחילים את הדבר האמיתי שלשמו הגענו ! טרק אמיתי ראשון - האנאפורנה

מתעוררים בשש חסרי כוחות אך מלאי מוטיבציה לקראת נסיעה לתחילת הטרק שאמורה לקחת כחמש שעות. כבר בתחילתה הוייב מרגיש מעט מפוקפק ואנחנו מתאחדים עם ים הפורטר החייכן והמקסים שלנו ואחד מבעלי הכוח של הסוכנות שמוביל אותנו לרחוב בו מחכה לנו ואן. לאחר נסיעה קצרה אנחנו מגיעים למקום אחר אפוף זיהום אוויר, מקבצי נדבות ועסקנים כרגיל.

עולים להסעה שבעתיד תוגדר על ידי תמיר כאחת החוויות הכי מחרידות ומעצבות אישיות שחווה בשנים האחרונות.

7:30 מתחילים לנסוע

8:30 כבר לאחר השעה הראשונה נתקעים בפקק עצום בסדר מכילים הכל טוב בדקתי בגוגל נותרו רק 4 וחצי שעות

9:00 עצירה ראשונה יורדים ומנשנשים צ'אפטי בלי כלום בשביל קצת ללחח את הפה ומקנחים בקצת עיכוליות

11:30 מתעוררים לאחר שינה עמוקה בתקווה לראות שירד הזמן להגעה- עדין נשארו עוד שלוש שעות. מחליטים לאכול דאל באט צהריים במקום מפוקפק שנדב מחליט לפקפק יותר באמצעות אכילת סרדינים שלמים בטמפורה (כולל ראש של אחד מהם, נשבעים לכם לא נגענו). חוזרים לאוטובוס

13:30 - אנחנו אחרי נסיעה של שש שעות וכבר באיחור של שעה וחצי מההגעה שהובטחה לנו עי גוגל בבוקר , עולים על דרך אפר שמותאמת רק לג'יפים ומכניסה כמויות פסיכיות של אבק לתא הנוסעים, תמיר סובל, יעל מוציאה את ראשה מהחלון בהנאה ועילי נופל לשנת ישרים.

14:00 מגיעים לכל מיני כפרים מבודדים, הנהג מחליט שזה הזמן להרוויח כמה ג'ובות ומחליט לתפקד כנהג משלוחים בין הכפרים. יעל מתרגזת. תמיר חסר תקווה.

14:30 בדיוק כשאובדת התקווה מגלים שתמיד יכול להיות גרוע יותר וממשיכים בדרך העקלקלה עוד חצי שעה עד שרואים את האור ומגיעים לכפר בסיסהר שנמצא באופן אירוני בבסיס ההר

15:00 עולים על ג'יפ שלוקח אותנו כשעתיים וחצי של נסיעה חווייתית ונעימה בהרבה תוך עצירות פיפי מרובות מהדרך הקופצנית בלשון המעטה , שוטפים את פנינו במים מההימלאיה לראשונה!

17:00 מגיעים להוסטל הראשון , מזמינים מאכלים חביבים (דאל באט וצ'או מין אג לתמיר) ויורדים בהמלצת הפורטר שלנו למעיינות חמים. לאחר ירידה של כרבע שעה מגיעים למעיין שעונה ואף עולה על כל הציפיות שלנו. רובצים כמו אטריות במים החמים הנעימים שלו. חוזרים להוסטל , זוללים, וגונבים כפית בדרך ערמומית שתשרת אותנו להמשך הטיול.

הולכים לישון עייפים אך מרוצים שהתופת מאחרינו.

טראק באנפורנה

May 6, 2016 in Nepal ⋅ ⛅ 21 °C

אחרי שני שליש מהליכה של היום הראשון אני בצאמג'י , מתקדם לטאל איפה שנעצור ללילה.

Chyamche