Nepal
Dupcheshwar

Discover travel destinations of travelers writing a travel journal on FindPenguins.
Top 10 Travel Destinations Dupcheshwar
Show all
Travelers at this place
    • Day 82

הגוסאיקונד 6 ואחרון

May 2, 2022 in Nepal ⋅ ☁️ 16 °C

יום אחרון של אחרון
      כל היום הילכנו לנו בין טיפוס לירידה, בין עננים שמסתירים את הנוף היפה שיכול היה להיות ובתוך יער שהוא קריפי וקסום, תלוי בזווית.
      חיפשתי, באמת שחיפשתי, נתפס לי הצוואר, כמעט דרכתי על חרא של פרות, והייתי רגע מליפול לתהום אבל אין על צמרות העצים שבדרך אף לא פנדה אדומה אחת.
      לפחות בתוך הפרחים והטחב דמיינתי לי המון חיות וצורות יפות.
      שעה וחצי לפני סוף היום, מבול, גשם וברד נזרקים מלמעלה כשקול הרעם צוחק ומלגלג עלינו.
      אבל הוא לא יודע, הוא לא יודע שאורן נכנס לאגמים, שלעומר התצפיתניות בגדוד קראו החרדון, שאני יכול לכתוב עליו מה שבא לי.
      אז שמנו מעילי גשם, כיסינו יפה את התיקים ונעננו לדו קרב.
      רבע שעה לסוף, אנחנו רטובים עד לשד, וחייל צקפוסט שבוז עוצר אותנו, כל החברה במוצב באים לראות את החיפוש, אנחנו מחלקים להם שקדים ונפרדים כידידים. (את הפייסבוק שלי הוא רצה?!)
      מתמקמים בהוסטל האחרון לטרק, מקלחות מדלי מים רותחין וחימומין וייבושין של הבגדין על הקמין
      ארחת ערב ו
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על נוקאאוט בסיבוב 3 למר רעם

• Day 81

הגוסאיקונד 5

May 1, 2022 in Nepal ⋅ ☁️ 9 °C

הפעם מעפילים אל הפאס!
      מטפסים לנקודה הגבוהה בטרק, שמש הבוקר לצידנו ואנחנו משחקים תופסת עם ענן שמאיים מאחור.
      עוד ועוד אגמים מונחים להם בצדי הדרך, שלג הלילה טרי ומרגיש כמו צמר גפן, אנחנו מגששים אחרי עקבות כשנעלם לו השביל.
      בפאס עצמו, בנקודה ממנה אמור להיפתח הנוף החדש של צידו השני של הרכס, יושב לו ענן שמן שגונב את ההצגה, מצטלמים כדי לאמר שהיינו ומתחילים בירידה.
      הסביבה משתנה והופכת להררית וחללית, וכשירדנו מספיק היא משתנה שוב והפעם ליער טחוב ורטוב.
      הדרך עולה ויורדת עד סוף היום, ועננים ממשיכים לבלוע אותנו לבטנם אבל אני מרגיש שאני כבר יכול על כל דבר עכשיו כשאוני חזר אליי.
      אנחנו מתמקמים בהוסטל בכפר גופטה, חדר האוכל מלא דגלים ואנחנו בתחושת מחוייבות גדולה מוסיפים את שלנו, שלא יחסר.
      הפעם הקמין מפנק והאינטרנט עובד אז אנחנו מבלים שם בשיחות טלפון ספרים וקלפים
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על מירוצי רכיבה על עננים
      פיס

• Day 43

Gosaikunda day 6- gopte to kutumbsang

April 25, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 16 °C

ליום האחרון קמנו ברצון לשנות גישה ליום, הברכיים כאבו
      והרגליים נתפסו אבל אנחנו הבטחנו לעצמנו שיהיה יום בסדר ופיללנו שהמסלול יהיה נעים יותר מאתמול.
      בארוחת הבוקר יצא לנו לדבר עם בעל ההוסטל שסיפר לנו שהוא מקבל את כל המצרכים על ידי פורטר שסוחב הכל על הגב מהכפר הסמוך, שהוא לא ככ סמוך, כי הדרכים קשות מידי לחמורים, הסיפור גרם לכל המחירים להראות זולים מידי. הוא הכין אותנו לכך שהיום יתחיל בעלייה גדולה ואחכ יעבור לירידה ומישור קלילים ונעימים, ברצון גדול להאמין לנבואה אך סקפטיים יצאנו לדרכנו. היום התחיל בעלייה שעברה בנעימים בעיקר מתוך כבוד לעובדה שאכן הייתה בעיקרה רק עלייה, כשהגענו לכפר הראשון תמיר הנווט התותח החליט שלא ללכת בדרך שmaps me הציע לנו שהייתה נראית כמו עלייה ענקית במדרגות ואז ירידה אלא בדרך עקיפה של הליכה על צלע ההר, איך בורכנו כשהדבר התברר כהחלטה גאונית לא פחות ולא יותר! ותהייה מה בעצם הנפאלים חושבים שהמטיילים פה רוצים במסלול שלהם שהם בחרו לרצף ולהנגיש את הדרך שמטפסת ויורדת הר במקום ללכת ישר?
      לאחר רוב מוחלט של ההליכה היומית הגענו לכפר האחרון בו ישר נשאלנו על ידי הצמד האהוב- הודי נלהב שבא לטייל עם נפאלי חמור סבר אך עם לב זהב ואנגלית שבורה שהקשר בניהם גם כן נשאר לא ברור (ההחלטה הסופית זה שהוא המדריך שלו אבל בעצם הוא הולך מהר מידי כדי להראות לו שרך כלשהי אז אולי לא?)
      Have You seen the tiger??
      כמובן שבהמשך ישיר לברדיה leopard בדיוק חצה את הדרך שהלכנו בה שלוש דקות לפני שהגענו לשם. כמובן שרבע שעה אחרי זה נאסר על יעל לדבר כדי שתמיר יוכל לחפש אותו ושהוא לא ישמע שאנחנו פה ויברח.
      כשישבנו לארוחת צהריים גילינו שבעצם על היום הזה היה שוב עליות וירידות (פשוט פחות נוראיות) ושתכלס ירדנו רק 200 מטר בגובה מאיפה שישנו אז יש לנו ב5 קמ האחרונים לרדת את כל השאר- פאן!
      בעלת ההוסטל הבטיחה Now only down
      ככה שאתם יכולים לדמיין את כמות הקללות שיצאה מאיתנו שהתחלנו לרדת בדיוק רבע שעה ברצף ואז שוב היו עליות לא ברורות- נפאלים מחורבנים והאהבה שלהם לעליות וירידות
      בסופו של יום ה3 קמ האחרונים היו ירידה שבאותה מידה יכלה להיות מגלשה אתגרית ביותר אבל בעצם הייתה בנויה ממלא מדרגות מאד לא נוחות שעד עצם משפיעות על רגליה של יעל (כואבבב)
      לכפר הגענו בסוך היום מאושרים שנגמר וגאים שעשינו הכל לבדנו, מתרגשים לחזור לעיר וקצת עצובים לעזוב את הכפרים לתמיד, כמובן שסיימנו את הערב באכילת טומו (מומו טונה) והקשבה להודי הנלוז מחלל ושר בזיופים.
      רגשות של סוף והתחלה
      משהו משמח וחדש
      בעוד כמה ימים כבר נתחיל במסע לתאילנד
      עם מלא ציפיות ותקווה שהאוטובוס באמת יצא מחר בשעה שבעלת ההוסטל הבטיחה (כי אין כרטיס ואין תחנה רק מקום אקראי) הלכנו לישון

• Day 135

Gosainkund -> Gopte -> Kutamsang

April 25, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 15 °C

אחרי לילה קפוא שבו ישנו עם מעילים וכפפות, התעוררנו לנוף מושלג ויפה מהחלון. עדין היה קר אבל השמש זרחה, השמיים בהירים, ואנחנו אחרי ארוחת בוקר מוכנות לצאת ליום הליכה של הפס.
      היינו בין הראשונות שיצאו למסלול באותו היום, ובגלל שרק אתמול ירד השלג ראינו טביעות רגליים רק של איזה 2 אנשים שהלכו בשביל לפנינו, היינו צריכות לחפש קצת את הדרך ולהיזהר לא להחליק על הקרח.
      לאורך הטיפוס ראינו גם טביעות רגלים של חיה (ספק כלב ספק נמר שלג ( leopard) אנחנו כמובן בחרנו להאמין שזה leopard והתלהבנו מאוד…
      הטיפוס לפס היה קצר ולא קשה במיוחד, הרי אנחנו כבר רגילות לגבהים וטיפסנו הרבה יותר מזה😏🙃
      הנוף היה ממש עוצר נשימה, השלג שרק ירד אתמול הפך את הנוף המדברי לכל כל מיוחד, ראינו את רכס ההימלאיה מאחורה והאגמים היו קסומים! הגענו לפס הייתה רוח מטורפת, עלינו זריז לדגלים לתמונה והתחלנו בריצה להתגלגל למטה. לפי מה שראינו במפות אחרי הפס יש רק ירידה. ירידה ארוכה של איזה 1.2 קמ גובה, אבל זהו רק יורדים לא יותר מזה.
      כמו באנפורנה גם בפס הזה הרגשנו כאילו הצד השני של הפס זה כמו לעבור ליקום מקביל.
      הירידה חדה, אפילו חדה מאוד, מיליון מדרגות שבנויות מאבנים שמנצנצות בגלל המינרלים. אחרי שעה וחצי בערך נשברנו ועצרנו לפקל ועוגיות. המשכנו בירידה החדה עד לפדי (שוב פדי, כמה פעמים אפשר להגיע לכפר בשם הזה???) עצרנו שם לארוחת צהרים ובקבוק קולה. אחרי שחידשנו מצברים המשכנו בדרכנו. היה נראה במפות שאת החלק הקשה של הירידה כבר סיימנו. ירדנו 950 מטר גובה לא נשאר עוד הרבה, ועד סוף היום זה עוד כמה קמ פשוטים של ירידה מתונה ומישור עד לכפר.
      הולכות והולכות, השביל מתפתל על צלע ההר, פתאום יש עליה קטנה, מטפסים. יורדים שוב בשלוחה, חוצים גשר שקרס בגלל גוש קרח ואז שוב עולים על צלע ההר. בקיצור, הליכה רבה עוד הייתה לפנינו, וממש לא ציפינו לכך! עולים ויורדים ועוד עולים ויורדים וזה פשוט לא נגמר!!
      הגענו מותשות לגופטה בסביבות 15:30, הרגלים כואבות, אבל שמחות שהסתיים היום סוף סוף. ארוחת ערב דאל באט, הפעם היה ממש טעים עם מלא מרק עדשים כתומות והולכים לישון.
      בבוקר למחרת קמנו ויצאנו ליום הליכה אחרון של הטרק. גם הוא היה אמור להיות בהתחלה עלייה ואז כל שאר היום ירידה ארוכה עד לעמק, שם יש דרך ג’יפים ונקח אוטובוס לקטמנדו. מתן (אחד הישראלים…) הצטרף אלינו והלך איתנו את רוב המסלול, אני בחרתי שלא לקחת חלק בשיח, שלקי ומתן דיברו בניהם ואני הלכתי מאחורה או עקפתי אותם ורצתי לבד קדימה. אחרי 5 שעות הליכה הבנו שאנחנו עדין באותו קו גובה כמו הכפר שהתחלנו בו, כלומר יש עוד שעתים הליכה של ירידה תלולה וארוכה לפנינו. התיישבנו לאכול ארוחת צהרים בכפר, מתן המשיך בדרכו, ואנחנו סיימנו את היום שתינו עם מוזיקה ברמקול ואווירה טובה, משתדלות לא לדפוק לגמרי את הברכים.
      14 יום הליכה ברצף זה מאוד מתיש… ולמרות שכבר מאוד רציתי לסיים, עדין בק״מ וחצי האחרונים פתאום נפלה עליי ההבנה שפה מסתיים הטרק האחרון שלנו בנפאל וזה היה לי קצת עצוב…
      למחרת כל ה8 ישראלים לקחנו אוטובוס מקומי מקוטמסאנג לקטמנדו. הנסיעה התחילה סבבה, ואז העלו עוד ועוד ועוד ועוד אנשים, לדעתי נדחסנו שם לפחות 100 איש! באוטבוס של איזה 30 מקומות לא גדול במיוחד… מסתבר שנפלנו על יום של חיסוני קורונה וכולם ירדו לכפר המרכזי בעמק כדי להתחסן, מזל שזה היה רק שעתים מתוך נסיעה ארוכה ומתישה של 7 שעות.
      הגענו לקטמנדו, עיר האורות וזיהום האויר, קודם כל קפה טוב בכוס זכוכית גדולה להורדת פאניקה ובערב הלכנו לאכול בפיצה טובה ומפנקת עם רותם ומעיין. חזרה מוצלחת לצלוויזציה, ונשאר עוד יומיים וחצי להעביר בצ׳יל בקטמנדו עם סידורים וארגונים לטיסה ליעד הבא 🤸‍♀️

• Day 132

Gosain kunda

May 5, 2023 in Nepal ⋅ ⛅ 4 °C

Après le repos a pokhara et le changement stratégique de chaussures de Léa pour ne plus avoir mal aux pieds on est repartis pour une bonne semaine de rando dans le massif du Langtang, au nord de Kathmandu. Cette fois on décide de faire ca dans l'illégalité et de ne pas prendre de guide. La police locale est compréhensive donc on ne se retrouve pas dans une prison népalaise et ca c'est plutot cool.
      Ensuite direction gosain kunda, lac sacré a 4300m d'altitude où, selon la légende, dormirait shiva.
      Sur le trajet on apprend que ca va etre la pleine lune et qu'un groupe de 200 népalais montent aussi pour faire un festival et se baigner dans le lac. Donc après 3 jours de montée dans la neige, la pluie et la brume on reste deux jours au sommet pour faire la fête avec eux.
      Ils fonctionnent un peu différement de nous vus comment ils ont l'air de s'amuser a monter pieds nus dans la neige.
      On se fait pleins de nouveaux copains et surprise heureuse, il fait super beau, donc on crame comme du cochon roti aussi. Avec les deux metres de neige tombés juste avant, c'est un peu compliqué de passer le col qui nous aurait permis de redescendre directement a pied sur la vallée de kathmandou donc on doit rebrousser chemin, et après un petit detour par la vallée du langtang on reprend un bus pour la capitale.

• Day 34

In den Wolken Urli

February 19, 2023 in Nepal ⋅ 🌙 5 °C

Während alle anderen wieder auf dem kürzesten Weg nach unten pilgerten und die ersten Helikopter landeten, machten wir uns auf den Weg zum Suryakunda Pass (4610m). Die Aussicht war beeindruckend. Von dort aus ging es für uns gefühlt endlos bergab und nach kürzester Zeit befanden wir uns in den Wolken. Aussicht gab es somit keine mehr, dafür gruselige Wälder. Unser zuerst angepeiltes Tagesziel hatte leider geschlossen, genauso wie das darauf folgende Teahouse. Zum Glück hatten wir gut zu Mittag gegessen und noch genügend Podcasts übrig, um unsere Etappe spontan zu verlängern. Jetzt sitzen wir glücklicherweise doch wieder an einem heißen Ofen und schlürfen Tee. Eine Dusche hatten wir auch, zwar nur 4 Grad warm und über dem Klo, aber hey, immerhin schlafen wir drinnen. Wir hatten uns schon auf eine Nachwanderung oder ein Nachtlager im Stall eingestellt.
      GaLiGrü :)

• Day 42

Gosaikunda day 5- gosaikunda to gopte

April 24, 2022 in Nepal ⋅ ☀️ 12 °C

קמנו בבוקר נרגשים לעלות לפאס ולראות את שאר האגמים היפים ולמצוא את הנביעה של שיבה. יעל נרגשת ביותר עקב האמונה שזוהי העלייה האחרונה וכולה 300 מטר בגובה ומאז יומיים ,ארוכים, אבל של ירידות בגובה. מתעכבים קצת בהוסטל ונפרדים מג׳ו בין המתוק ויוצאים להליכה. ההליכה התחילה בטיילת שהנפאלים בנו שהיו בעצם מצבור אבנים לא ברור בניהן גרים מליוני זבובים קטנים וכלן קיבלה את שמה בפינו , טיילת הזבובים. עלינו ועלינו והגענו לראות פסגות יפייפיות ואגמים פזורים (יש סהכ 107 ראינו בערך 12, מספק לחלוטין) אחד מהם, האחד שממש ליד הפס אפילו היה חצי קפוא! משם מתחילים את הירידה די מהר הקונספט של טיילת הזבובים חוזר על עצמו ואנחנו מדלגים בין אבנים ומדרגות, כמה מדרגות…
      בדרך אנחנו פוגשים גרמני שמספר לנו שגופטה, הכפר אליו אנחנו מכוונים, נמצא בין שני הרים ושזה עלייה וירידה, מסתבר שזה היה קצה הקרחון.
      עצרנו בפאדי לארוחת צהריים ומנוחה טובה לקראת המשך ההליכה לגופטה שם פגשנו את שאר המטייליים.
      מפאדי לגופטה ההליכה שינתה את צורתה וטיילת הזבובים כמעט ולא הייתה, במקומה שיפצנו בין סלעים, הלכנו על מפולות שלגים (מהיום שירד עלינו שלג) שנפלו על הגשרים והחלו למוס, סבר שיצר שכבת שלג שלא היה ברור כמה היא חזקה עלינו וגם קצת ירדנו ואז עלינו שוב מלא וכל מלא שעלינו ירדנו וכך זה המשיך כל הדרך עד שהגענו לגופטה. בדרך תמיר חיפש פנדות אדומות ואולי אפילו מצא אחת בין ענפי הבמבוק, עצרנו לחפש ויצור האדמדם החל לברוח, תמיר ניסה לתור אחריו אך השיפוע שם היה חד מידי והוא נאלץ לוותר כך שנוכל להישאר רק עם התקווה בלב.
      ישנו בהוסטל צנוע אך עם בעלים מקסימים, עשינו מקלחת hot bucket, פעם ראשונה של תמיר! שהייתה חמודה ומרעננת מאד, קנינו קצת אינטרנט והטענו את הטלפונים ואפילו לראשונה ישבנו בערב עם תיירים!!! רופאה אירית שמטייל לבד עם מדריך/ בן הזוג הנוכחי שלה/ ידיד קרוב, לא ברור שסיפרה שכבר הייתה שבע פעמים בנפאל ועל החוויות שלה מכל העולם עכשיו כשהיא בפנסיה, ואחות אוסטרית, שמידי פעם פשוט עוזבת את הכל לשנה ונוסעת לטייל בעולם, איך היא אוהבת לטפס הרים ושהיו טיפסה על אחת הפסגות שהקיפו את הפאס, בחורה מאד מרשימה. את הערב סיימנו בדאל באט וישיבה ליד החימום ותפילות לאלי הטרק שמחר יהיה יותר סימפטי להליכה

You might also know this place by the following names: