Nepal
Jomsom

Here you’ll find travel reports about Jomsom. Discover travel destinations in Nepal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Annapurna Circuit - Deel 2

November 5, 2016 in Nepal

4 november was de dag van de waarheid: om 4u opstaan om meer dan 1000m te stijgen naar de Thorung La Pass (5416m). De ontlading was groot: ons doel bereikt zonder hoogteziek te worden! Helaas moesten we ook nog een dikke 1600m dalen, niet zo prettig voor onze knietjes.

Onze trekking zit er ondertussen op. Samengevat: veel ups & downs (letterlijk & figuurlijk, Laura had het met haar topconditie soms wel zwaar), enge loopbruggen over wilde rivieren, toffe & interessante mensen, dhal bhat, gezellige dorpjes en prachtige natuur!Read more

Bijkomen

December 2, 2015 in Nepal

We kunnen vandaag uitslapen. Dit komt echter slechts neer op 08:30 uur omdat we steeds vroeg naar bed gaan. Na het ontbijt hobbelen we met Jesse en Odiel naar een hip koffie tentje waar ze alle luxe koffie varianten serveren. Buiten hangt een fiets aan de muur en binnen hebben ze een Westerse inrichting; we voelen ons helemaal thuis. We verlaten deze tent alleen om te gaan lunchen. Om toch nog iets anders te gaan doen maken we een ommetje door het dorp en bekijken we een tempel. Onderweg komen we nog anderen van de groep uit de bergen tegen en we verwijzen ze naar ons hotel. Als we daar aankomen voor het avondeten blijkt nagenoeg de gehele ploeg ons advies opgevolgd te hebben. Met nog twee 'binnenlopers' brengen de avond door met hilarische verhalen over cultuurverschillen onder het genot van een kolengestookte tafel.Read more

November 20 in Nepal

Yak Butchery in the Hotel. Expensive rooms. Landslides. 13 Hour Jeep right back to Pokhara & first try of unboiled instant noodles - a local delicacy of Nepal. Interesting visit all in all...I won't delve much further into the detail!